• light

Letrozol - följas åt?

Asplövet18 skrev 2020-06-29 15:11:19 följande:

Jaha vad bra! Hoppas min är lika optimistisk :) 

Inte lätt, jag kommer inte riktigt heller ihåg hur länge ni försökt haha.

Vi är 25 &  27 och det blir 3 år i september, men hardcore försökt med äl tester etc. i två år (innan "bara" tempning och inte så mycket fokus i början för man trodde ju det skulle gå skitfort). pco/pcos men enligt nc ganska ofta egen äl dock väldigt oregelbunden. 

Misstänker själv att jag behöver levaxin även om jag är "inom referensen" för samtliga kvinnor i min släkt på mammas sida har det så jag vet ju att det kommer bryta loss förr eller senare. Har jättesvårt med viktigt trots att ständigt äter strikt och räknar... pusst!  

Var faktiskt röka fram till 1/1 i år, så det kanske kan ha påverkat.... men har ju i alla fall slutat nu. Spermaprov såg hyfsat ut, mängden var något sparsam och det var precis gränsfall på antal rörliga om man googlar på det, fast det kommenterade inte läkaren.

Jag hade också inom ramen ju, 2,4 hade jag i tsh men min läkare skrev ut lägsta dosen levaxin till mig för hon sa att det är optimalt med under 2,0 när man ska bli gravid.

Vad har du för värde?
  • light

Alltså såhär var det för mig:

Vi försökte ett år, sen gick jag till läkare. Hon konstaterade pco-äggstockar (är dock på gränsen till underviktig men har lite ökad behåring)

Hon tog sköldkörtelprov och gav mig levaxin. Efter 2 mån blev jag gravid. Fick missfall, fick letrozol (fortsätter med levaxin) och nu blev jag gravid med första kuren letrozol.

Så det kan va det där lilla PYTTELILLA som en låg dos levaxin som gör det <3

• light
    amandakollb skrev 2020-06-29 17:36:32 följande:

vad härligt!! :) jag hade för några månader sedan TSH på 1,8, är det okej tror du? kan värdet förändras och hur ofta borde man isåfall kolla TSH? 

Skulle gissa på att jag har runt 1,8 nu när jag äter levaxin också men har inte fått göra nya tester så vet inte. Gissar det av vad jag läst om andra som haft samma och fått samma dos levaxin :) vad jag förstod det som så var allt under 2.0 optimalt :):)
  • light

Nee tjejer jag hänger kvar i tråden ett tag till.. fick missfall igen. På 5+1.. sitter på ett tåg och har blött igenom trosorna. Har bara trosskydd med mig. Är framme om 20 min som tur är men alltså fan för det här. Jävla skithelvete! :( :( :(

• light

Tack vad fina ni är, men jag är helt säker. Blöder sjukt mycket, stora hinnor/klumpar och allt :/

Min sambo försöker trösta och säger att nu vet vi iallafall att jag kan bli gravid. Nu har vi lyckats 2 ggr på 3 månader så vi ska ta nya tag. Det är mitt 3e missfall av 4 graviditeter totalt så vet inte om dom utreder nu? Vet ni hur en sån utredning går till, vad man letar efter?

• light
    Mikkans skrev 2020-06-30 17:34:53 följande:

Fy fan. Beklagar <3 hoppas resan gick OK ändå. Styrke kramar!

?

?

I övrigt tänkte jag hoppa in här igen. Har varit borta en månad cirka efter mitt missfall. Men är ni tillbaka och väntar på BIM om typ 9 dagar! Är jätterefo för att börja testa:D

Välkommen tillbaka! Håller tummarna!
  • light

Undrar hur lång tid det ska ta innan testerna blir svagare? Har blött i ett dygn nu och tog precis ett test. Det är det starkaste jag fått hittills, teststrecket är starkare än kontrollstrecket. Borde börja bli svagare iallafall, har ju fått ut massor.

• light
    Asplövet18 skrev 2020-07-01 08:36:23 följande:

Ska du inte be om blodprov/ultraljud då? Eller är det för tidigt?

Jag åkte till min svärfamilj igår så är 4 timmar hemifrån och jag tror dom kommer säga att jag inte får komma in om jag ringer vården här jag är, eftersom det är så tidigt och dom ändå inte kan göra nåt om det är mf. Har en tid hos min läkare hemma på måndag, så får vänta till dess. Känns ok att vänta ändå. Försöker tänka på annat när jag är här.. men lite svårt att hålla masken för dom vet inte ens att jag varit gravid så kan inte säga nåt, försöker se glad ut och va som vanligt.
  • light
    amandakollb skrev 2020-07-01 09:40:05 följande:

tror att man kan ha positivt test flera veckor, men att det blir svagare och svagare, har för mig att jag läst det här på familjeliv om flera som haft! eller så är det inte kört ännu för dig!! :) har du blött något mer? har du ont? 

Ja precis, blev lite fundersam när det blev starkare istället för svagare bara men ska testa idag igen och se. Jag blödde mycket igår, stora klumpar. Men när klumparna hade kommit ut så blödde det mindre och det blöder inte så mycket nu. Har inte haft ont heller, bara pyttelite mensvärk av mildaste graden igårkväll. Vi får se. Tack för att jag får skriva av mig med er!
  • light
    Asplövet18 skrev 2020-07-01 10:03:02 följande:

Åh okej jag förstår, vad jobbigt <3 Men skönt med läkartid på måndag, det är ju snart.

Håller tummarna att det inte är mf!! Tänkte bara säga att jag läste en tjejs blogg här inne som blödde jättemycket i flera veckor då det hade varit tvillingar och ena hade dött.

Läste en annans tjejs blogg  som också fick stora blödningar i början men graviditeten fortskred som vanligt.

Har också läst om det där med tvillingar. Det vore enda chansen till att det inte är kört men känns inte som att det skulle hända mig.. Men hoppet är ju det sista som överger <3
Svar på tråden Letrozol - följas åt?