Letrozol - följas åt?
När jag tagit Ovitrelle har vi blivit ombedda av kliniken att ha samlag samma kväll man har sprutan samt 2 kvällar till efter. Och man får äl 24-48 h efter sprutan. Samma gäller väl när man får positivt test?

När jag tagit Ovitrelle har vi blivit ombedda av kliniken att ha samlag samma kväll man har sprutan samt 2 kvällar till efter. Och man får äl 24-48 h efter sprutan. Samma gäller väl när man får positivt test?
Hur många har testat att ligga även fast de är flera ägg som beräknas släppa?
Jag tog min 4e dubbeldos av Letrozol nyligen och hade ägglossning i förrigår. Så nu håller vi tummarna att det tar sig denna gång!!!??
Exakt samma här.. så tröttsamt!!
Men jag frågade sist jag var hos gyn och hon menade på att det kan ta upp emot 1år utan att det är ?konstigt?. Jag har varken mens eller ÄL utan tabletter och dem som har det sägs det ju att det är ?normalt? att det kan ta upp till 1år. Så jag tror det bara är att fortsätta kämpa på helt enkelt.
Jag börjar bli rejält trött att allt ser perfekt ut på VUL varje månad, och ändå händer det inget =/ Det börjar kännas som att något mer måste vara fel när jag nu med Letrozol får regelbunden ÄL varje månad, men vi inte kommer någon vart ändå... Nån mer som är i samma situation?
Förstår precis vad du menar. Känner precis samma och jag mår verkligen inte bra psykiskt, mycket pågrund av detta... Det går inte att förklara för någon som inte är i våran sits hur jobbigt det är och hur psykiskt påfrestande det är.
Jag har en son sedan tidigare och han tog det 1,5år innan vi fick. Nu har vi försökt i cirka ett år så jag hoppas verkligen det tar sig snart, för oss alla!!
Det tar verkligen på det mentala att hålla på att försöka så länge. Och överallt tycker man att det poppar upp gravida och bebisbilder. Men man har ju inget annat val än att kämpa. Det måste man göra.
Trots att vi har varit gravida två ggr (ingen fullgången graviditet) så känns de här 1.5 åren som en väldigt lång tid när ens vänner har fått sitt första och nu börjar outa sin andra...
Därför hoppas man ju verkligen att det ska ta mindre tid än ett år innan något händer. Men jag känner på mig att det kommer gå bra för oss alla här. Vi får kämpa på och peppa!
Förstår precis vad du menar. Känner precis samma och jag mår verkligen inte bra psykiskt, mycket pågrund av detta... Det går inte att förklara för någon som inte är i våran sits hur jobbigt det är och hur psykiskt påfrestande det är.
Jag har en son sedan tidigare och han tog det 1,5år innan vi fick. Nu har vi försökt i cirka ett år så jag hoppas verkligen det tar sig snart, för oss alla!!
Det tar verkligen på det mentala att hålla på att försöka så länge. Och överallt tycker man att det poppar upp gravida och bebisbilder. Men man har ju inget annat val än att kämpa. Det måste man göra.
Trots att vi har varit gravida två ggr (ingen fullgången graviditet) så känns de här 1.5 åren som en väldigt lång tid när ens vänner har fått sitt första och nu börjar outa sin andra...
Därför hoppas man ju verkligen att det ska ta mindre tid än ett år innan något händer. Men jag känner på mig att det kommer gå bra för oss alla här. Vi får kämpa på och peppa!
Ja det är en sån sjukt ?ful? fråga att ställa. Folk förstår verkligen inte att det inte är okej att fråga någonting sånt! Väldigt bra svar! Skönt att få snärta till dem lite på näsan.
Ja vi gick via fertilitetsmottagningen då. Det var precis i samma veva som dem införde 25års gräns. Var endast 21år då så vi hade verkligen tur.
Min man fick ta spermieprov (det såg bra ut) och jag fick ta blodprov samt en del VUL. Kom fram till att jag har endometrios och PCOS... men när jag hittat rätt kur på letrozolen så blev jag gravid på första försöket. Himla oväntat meeeen så glada vi blev.
Nu är vi inne på månad 4 så jag hoppas verkligen det kan ta sig snart. Som vi skrev tidigare, så himla påfrestande allt detta!
Nej, det är verkligen psykiskt påfrestande. Jag har börjat tröttna på när folk ofta frågar om det inte är dags för oss, så när jag svarar att vi jobbar på det men att det inte går bra så känns det ändå ganska tillfredställande att se deras ansikten. När ska folk inse att det inte är ok att fråga hur som helst?
Gjorde ni någon utredning med första sonen? Mysigt med ett syskon:)
Jag hoppas också att det tar sig för oss alla! Hade varit så kul att få lite roliga nyheter här inne:)
Om inte annat så ser du om du får mens cirka 2 veckor efter positivt ÄL-test. Får du den (om du inte är gravid) så vet du ju att du haft ÄL
Så gör iaf jag. Annars kan Letrozol-dosen behöva höjas
Stort tack för svar! Då får jag antingen kolla om ägglossning skett några månader framåt eller påbörja kur med letrozol på en gång. Frågan är om jag orkar hålla ut några månader...
Okej. Det har jag ingen erfarenhet av då jag haft ÄL de ggr (kollat med VUL) jag fått mens. Har varken ÄL eller mens av mig själv men så fort jag fått igång mensen med proverna/primolut och börjar på med Letrozol så ?går mensen av sig självt?.
Fast du kan få "mens" även om du inte haft ÄL.
Jag har både PCOS & endometrios och JAG får inte mens om jag EJ haft ÄL. Så har det varit för mig, säger inte att det är så för andra.
Har jag tagit för låg dos av Letrozol så har jag inte haft ÄL och får då inte heller mens. Nu när jag tar dubbeldos av Letrozol och har konstaterad ÄL så kommer mensen automatiskt 14 dagar efter ÄL
Det är inte alls lätt! Å andra sidan är Letrozol inte farligt för kroppen, men att undvika medicin är väl alltid bra tänker jag. Förstår att du vill slippa sprutorna, det vill jag också. Fick du regelbunden cykel av Letrozol? Hur kommer det sig att det var onödigt? Men positivt ÄL-test innebär väl inte automatiskt att ägget faktiskt har släppt? Eller? Stegringen kan ju indikera på det men ibland släpper det inte och det är väl det som är grejen med PCOS? Jag har försökt googla och googla men får bättre svar här!Eftersom det är konstaterat att jag inte har ÄL denna månad, kommer jag få en så kallad bortfallsblödning då?
Tack snälla
När jag har sett det innan så har det på något vis get mig hopp. Hoppas fler känner så!
Härligt! Blir så glad av att se pluss. Grattis! :)
Tack snälla!!
Mådde illa en eftermiddag förra veckan sedan i lördags så mådde jag JÄTTE illa från runt lunch fram till kvällen.Vet inte om det har med graviditeten att göra men jag brukar inte må illa annars så reagerade väldigt starkt på det om vi säger så. Har inte haft några andra känningar.
Åh stort grattis!! Vad kul att se plus här inne:)
Haft några symtom?
Tack!
Härligt att se :) grattis & lycka till
Tack!
Tack!
Oj det blev något galet med telefonen så blev mer än ett tack