Letrozol - följas åt?
Jag tror absolut det är troligt!! :) du får berätta imorgon hur det gick!
Vad menar du, det går väl inte att påverka om det blir missfall eller inte?
Jag har köpt progestronkräm, kanske kan ha underskott!:)
Jag tror absolut det är troligt!! :) du får berätta imorgon hur det gick!
Vad menar du, det går väl inte att påverka om det blir missfall eller inte?
Bra :D
Ska man inte ta det direkt efter ägglossning? Hur vet du att du ev har underskott? Varför jag frågar är, jag tar ju lutinus, som är extra progesteron, då jag tror jag har lågt progesteron, men det tar jag mellan äl och till testdag.
Min läkare sa också att det inte är bevisat nån effekt med lutinus men hon sa att jag fick testa om jag ville. Hon sa att jag skulle sluta ta dem om jag inte var gravid på testdag men hon sa inget om jag ska fortsätta med dem om blir gravid?!
Varför tror du att du har lågt progesteron?
Kanske jag som inte ihåg vad hon sa, har iaf flera recept på lutinus som jag kan hämta ut så antar att hon vill jag ska fortsätta isåfall haha
Hur gick testandet? :D
Så spännande!!
Åh kul!! :D Hm visst är det 11 dagar sen du tog sprutan? Hade du inte tagit ett test för några dagar sen och sett att det var negativt efter ovitrellen?
Åh kul!! :D Hm visst är det 11 dagar sen du tog sprutan? Hade du inte tagit ett test för några dagar sen och sett att det var negativt efter ovitrellen?
Definitivt två streck där, grattis!! :D
Vad gäller progesteronet ni diskuterade innan, när man tar det för att hjälpa kroppens egen produktion och motverka missfall är det viktigt att ta det hela första trimestern, och trappa ner lite i slutet där. Det finns bevisad effekt när man gör så, och det rekommenderas dessutom i vissa IVF-behandlingar. :) Krämen kan vara lite svårdoserad eftersom man aldrig kan vara säker på hur mycket huden tar upp, men det är bättre än inget om man har problem.
[quote=80502525][quote-nick]Mikkans skrev 2020-07-04 10:55:22 följande:[/quote-nick]
Men vad fasen, det är ju två streck där med! Grattis!!