Letrozol - följas åt?
Hej.
Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.
Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.
Hej.
Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.
Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.
Ah okej, har sett andra köpa och sälja hejvilt
Oj beklagar. Men du har alltså blivit gravid alla 3 gånger i rad då du ätit letrozol??
Kanske behover någon annan form av hjälp. Bäst du avvaktar å pratar me din läkare.
Märkte inte det tills nu att jag skrev AL hela tiden ist för ÄL för ägglossning. Kan inte förkortningar alls ????
Märkte inte det tills nu att jag skrev AL hela tiden ist för ÄL för ägglossning. Kan inte förkortningar alls ????
Tack för svaren oshark och tipps.
Idag ska jag börja med Letrozol igen och 5 dagar fram. Jag ska ta 2 tabletter.
Jag hoppas det kommer gå bra och att jag får ägglossning själv. Annars måste jag ta Ovitrelle igen. Allt det här är egen initiativ och det är nästan skrämmande att jag själv diagnoserar mig själv och ta tag på medicinska lösningar själv.
Jag skickade egen vårdbegäran till kvinnokliniken igår och frågade om hjälp med utredning om jag har PCO eller någonting annat som gör att jag inte kan få ägglossning själv. Fick svar idag att min ärende väntar på läkarens svar så vi få se hur lång tid tar det då. Jag är lite irriterad att de inte gav mig Letrozol förut för att testa. Visst är det bra att jag går på IVF nu men alla de här misslyckade försök tar så mycket energi, ork och emotion från mig. Igår kväll så grät jag ihjäll mig och hade mörka tankar om livet och tyckte att jag är en defekt människa. Så sjukt deprimerad är jag men jag försöker varje dag att kämpa på målet med att få barn.
Fick ingen ÄL förra månaden vilket gjort att mensen är 10 dagar sen eller utebliven. Läkaren har ordinerat ut två mediciner, ska först äta någon medicin i 10 dagar för att framkalla en blödning och sedan Letrozol dag 3-7. Problemet är att den där medicinen som ska framkalla blödning inte finns i lager någonstans utan är restad. Kan jag köra Letrozol ändå eller måste jag invänta en blödning? Någon som haft samma bekymmer?
Fick ingen ÄL förra månaden vilket gjort att mensen är 10 dagar sen eller utebliven. Läkaren har ordinerat ut två mediciner, ska först äta någon medicin i 10 dagar för att framkalla en blödning och sedan Letrozol dag 3-7. Problemet är att den där medicinen som ska framkalla blödning inte finns i lager någonstans utan är restad. Kan jag köra Letrozol ändå eller måste jag invänta en blödning? Någon som haft samma bekymmer?
Första försöket med Letrozole tog sig inte. Snart dags för andra omgången! Fick rosa på pappret igår kväll och jag räknar att mensen kommer igång idag. Är cd1 igår eller idag? Samma förra månaden och då räknade jag första dagen med riktig mens som cd1 och ägglossningen kom cd15 eller cd16.
Första försöket med Letrozole tog sig inte. Snart dags för andra omgången! Fick rosa på pappret igår kväll och jag räknar att mensen kommer igång idag. Är cd1 igår eller idag? Samma förra månaden och då räknade jag första dagen med riktig mens som cd1 och ägglossningen kom cd15 eller cd16.