Letrozol - följas åt?
Hur går de för dig/er? :)

Hur har resan varit för er hittills?
Är på cd8 och nu har jag börjat få blodblandade flytningar (ljusrosa). Inte mycket än så länge men verkar konstigt då min mens slutade för 4 dagar sedan. Kan det vara så att ägget lossnar redan nu? Hört att man kan få en liknande blödning då, har själv aldrig haft det. Har inte haft sex efter mensen så kan inte vara det heller.
Blir lite orolig för att det är något som är fel nu då jag känt värk i höger äggstock under och efter mensen.
Tror jag får missfall nu. Slutet på v 5.både brunt och rött blod,inte mkt men haft ondare i magen/livmodern.vårt andra missfall och isf får vi ingen hjälp på ytterligare ett år,kämpat över ett år redan,(15 mån el vad det är)Blir så knäckt.
Jag fick komma fast det inte gått ett år efter mitt senaste missfall. Jag tryckte på att min mens inte kom kontinuerligt och kunde diffa på upp till en vecka. Jag har inte gjort en hel utredning än utan de gav mig enkelkur letrozol och så fick jag komma på VUL. Visade sig att jag inte fick någon äggblåsa alls så fick ta dubbel kur och ska testa dubbelkuren 3 ggr, annars gör de utredning. Även om du inte har pco så har du ju som du skriver problem med ägglossning och att mensen inte kommer kontinuerligt. Hoppas du kan trycka på det och att du/ni får den hjälp i denna situation som ni behöver.
Efter ett år försök med Letrozol sen MA tog det sig till slut naturligt för oss utan Letrozol, två dagar efter att remissen för IVF skickades. Så nu hoppas vi bara att det ska gå hela vägen denna gång :)
Hej! Ville mest berätta att det är ett MA för mig.Får stå ut med att vara gravid 1 v till annars tappar jag över 50 h till
På jobbet,har redan 50?sjuktimmar.Det som
Knäcker mig mest är att vi försökt över 1,5 År och nu troligt får försöka ytterligare ett År innan hjälp.Skulle varit v 8 nu och Gravhormonerna stökar än.min cysta hade krympt,så hoppas vi kan använda Letrozol när kroppen återhämtat sig. 3
Har kört på en kur letrozol, hade äl enligt blodprov, tyvärr tog det sig inte för mensen kom idag. Så blir att börja om igen med tabletter på lördag.
Hjälp! Er erfarenhet av Provera! Blödningen kom direkt efter sista tabletten och nu CD3 blöder jag enorma mängder, har aldrig varit med om liknande!! Har fått Primolut Nor tidigare. Är detta normalt eller ska jag ringa gyn??
Ger Ovitrelle ALLTID ägglossning? Jag gjorde vul på cd 10 och hade då en blåsa på 14 mm. 4 dygn senare fick jag positivt på ÄL-test (kl 14.00) så tog Ovitrelle-sprutan på kvällen (kl 19.00). Får negativa graviditetstest och har inte känt ett enda symptom på att vara gravid, men har heller inget som tyder på att mensen är på G. Någon som vet hur längre man ska vänta på att mensen kommer innan man ska kontakta gyn och be dem skriva ut provera? Vill inte stressa men efter 2,5 år av försök så känner man att man vill få igång mensen så man kan börja på nästa försök så fort som möjligt ...
Hur går det för alla? Jag har precis påbörjat vår sista omgång med letrozol idag. Funkar det inte nu så får de se hur de går vidare. Fick VUL redan CD 8, är det någon annan här inne som gjort VUL så tidigt?
Listan:
GlitterLina- mens 9/9 dubbeldos letrozol 11/9-15/9
Emphz - letrozol kur 4 - dubbelkur, gonal f 75 enheter i 6 dagar. Vul visade 2 äggblåsor. Ovitrelle. Fick positivt graviditetstest den 29/3 :)
Lunne - Hade ett tidigt MA i december 2018, fick Letrozol direkt efter då PCO hade konstaterats innan jag blev gravid för första gången. 10 kurer Letrozol gav till synes perfekt ägglossning, men inget mer... I mitten av november 2019 fick jag ett plus utan att ha tagit Letrozol den månaden, så nu hoppas vi att det går vägen denna gång :)
Mican - Månad två med letrozol och mensen börjar komma igång, så snart dags att påbörja månad 3.
Clemmentima - Letrozol kur 4, 18-22 september
amillak - Provera start 20/6 sedan Letrozol kur 1, 29/6-3/7, VUL 15/7. Plussade 24/7.
Nicciz - Provera start 15-18/7 pga utebliven ÄL/mens. Letrozol kur 2 påbörjas med BIM 16/9. Gravid men MF 20/9.
Bonzo- Mens 16/9 Startar Letrozol kur 2, dubbeldos. Dag 3-7
Brooklyn - Letrozol första kuren med enkeldos 3-8/9, VUL 13/9
Nelle83. - Letrozol andra kuren 10-14/9 inväntar ägglossning mellan 19-22/9 BIM runt 28/9.
AnnaLinnea87 - dubbeldos Letrozol tredje kuren 28/11-2/12 Vul inbokat 3/12. Försökt i 2,5 år med 2 MF i bagaget v.6 och 12.
Minnie768 - Första kuren Provera pga pregelbundna cykler 17-26/10, Enkeldos Letrozol 31/10-4/11 pga dålig/ingen egen ägglossning. VUL cd14 11/11 visade 1 äggblåsa 22 mm, slemhinna 10 mm. Neg gravtest cd29. Inväntar pos gravtest eller mens för att påbörja ny kur, enkeldos.
På julafton tog jag ett tidigt test och fick vårt plus. Finaste julklappen ??????????. Efter 2,5år av försök och två missfall i bagaget så tog det sig på 4:e försöket med letrozol (3:e med dubbeldos). Nu hoppas vi bara att vi får behålla det. Vi hade redan inbokat vul den 27/1 så då ska vi se om allt ser bra ut. Vet att det var en del andra som hade bim runt den 24:e. Hoppas ni också fick era plus ????
Helt sjukt, tog ett tidigt test i måndags, BIM-2 och det var negativt så har ju funderat på varför jag varken får mens eller är gravid. Tog ett test nu och positivt??? Ägget har alltså lyckats fästa även fast jag nyligen fått reda på att förutom PCO har jag efter första grav ärrbildning/endo i livmodern. Hoppas nu att det håller hela vägen!! Lycka till all ni andra!! Och ta inte tidiga tester, hehe!
Grattis! Vad roligt att ni fick veta precis till jul också :) Har du räknat ut när BF blir?
Grattis! Vad roligt att letrozolen fungerade för er! Ger oss andra hopp :) Åt du dubbeldos tre månader i rad?
Hur mycket samlag har ni under er ägglossning med Letrozol för er som blivit gravida ? Jag tycker de är jätte svårt att veta då mitt ägglossningstest visar positivt i 4 dagar så vet jag inte riktigt när de släpper