• Clemmentina

Letrozol - följas åt?

Nicciz skrev 2019-09-27 17:53:06 följande:

Tredje kuren med Letrozol. Börjar på en gång efter missfallet då hcg är nere i noll. Hoppas på detta nionde försök! Funkar det inte går jag under...igen. Kram på er alla

Håller mina tummar för dig! Kram
  • Clemmentina
    Nelle83 skrev 2019-10-09 10:22:52 följande:

Jag fick ingen ägglossning efter denna Letrozolkur. Mensen kommer inte heller. Pratade med gyn i måndags och han skrev ut Provera till mig för att framkalla mens. När mensen kommer så ska jag äta dubbel dos.

MEN nu till mitt dilemma. I måndags efter att jag pratat med gyn så fick jag ägglossningsflytningar så det smällde om det.. Har känningar i vänster äggstock. Inget utslag på ÄL-stickorna. Men känns verkligen som att ÄL är på G.. Jag har inte vågat börja med Provera. Om det nu är en väääldigt sen ägglossning (är på dag 32 idag) så vill jag inte störa min egna cykel. Visserligen superlång men ändå. Om det är ägglossning på gång så kommer ju mensen om 2 v av sig självt.. Usch jag vet inte vad jag ska göra.. Va skulle ni ha gjort??

Jag hade väntat två veckor drygt och börjat med Proveran då om mensen inte kommer innan dess eller ännu bättre du får ett positivt test. :) Håller tummarna!
  • Clemmentina
    Nelle83 skrev 2019-10-09 10:22:52 följande:

Jag fick ingen ägglossning efter denna Letrozolkur. Mensen kommer inte heller. Pratade med gyn i måndags och han skrev ut Provera till mig för att framkalla mens. När mensen kommer så ska jag äta dubbel dos.

MEN nu till mitt dilemma. I måndags efter att jag pratat med gyn så fick jag ägglossningsflytningar så det smällde om det.. Har känningar i vänster äggstock. Inget utslag på ÄL-stickorna. Men känns verkligen som att ÄL är på G.. Jag har inte vågat börja med Provera. Om det nu är en väääldigt sen ägglossning (är på dag 32 idag) så vill jag inte störa min egna cykel. Visserligen superlång men ändå. Om det är ägglossning på gång så kommer ju mensen om 2 v av sig självt.. Usch jag vet inte vad jag ska göra.. Va skulle ni ha gjort??

Tempning är väldigt smidigt för att hålla koll på om äl varit. Rekommenderar det (även om min gyn inte gör det ;))!
  • Clemmentina
    Nelle83 skrev 2019-10-10 07:05:20 följande:

Där kom den! Tänk så väl man känner sin kropp efter alla år :) utslag på CD 33 och ägglossning CD 34. Ja va säger man bättre sent än aldrig, haha! Så skönt att veta att min naturliga mens kommer om 2v!

Härligt! Hoppas såklart att mensen inte dyker upp om två veckor. ;)
  • Clemmentina
    qaswas122 skrev 2019-10-09 20:08:57 följande:

Är såååå glad efter dagens VUL! Första enkeldosen reagerade jag ju inte alls, men nu (dubbeldos) har jag fått en äggblåsa på 16 mm cd14. Min gyn trodde jag skulle ägglossa inom 4-5 dagar. Han tyckte det var lite sent, men sa även att alla får ÄL olika. Nu håller vi tummarna!

Underbart! Min gynekolog ska att det är vanligt att få lite senare ägglossning när en äter letrzole. Jag har fått cd15 eller cd16 alla månader utom en då den kom på cd23. Håller tummarna!
  • Clemmentina
    Clemmentina skrev 2019-10-10 07:09:15 följande:

Härligt! Hoppas såklart att mensen inte dyker upp om två veckor. ;)

Nu läste jag lite bakåt i tråden om att din man kanske inte är hemma. Då hoppas jag på mens istället! ;)
    Nelle83 skrev 2019-10-10 07:05:20 följande:

Där kom den! Tänk så väl man känner sin kropp efter alla år :) utslag på CD 33 och ägglossning CD 34. Ja va säger man bättre sent än aldrig, haha! Så skönt att veta att min naturliga mens kommer om 2v!

• Clemmentina
    Nelle83 skrev 2019-10-11 13:00:32 följande:

Hej tjejer!

En fråga till er:

Finns det någon chans att man kan bli gravid på en VÄLDIGT sen ägglossning? Har ägglossning idag på CD34. Jag har räknat bort denna ägglossning just för att den kom så sent. Har alltid ägglossning på CD12 eller CD13 annars..

Finns det ändå en chans?

Kram!

Absolut, jag känner till folk som haft det och blivit gravida. Håller tummarna!
  • Clemmentina
    Vicktoria88 skrev 2019-10-13 12:32:05 följande:

Hjälp, behöver råd! :)

Skulle börja på ny kur Primolut Nor idag för att sedan ta dubbeldos Letrozol, tog ett grav test imorse (babyplans tidiga) för att vara på den säkra sidan, så blir det (till min stora förvåning!) en liten rosa kant längst ned på teststrecket men inte så att hela strecket är ifyllt - mer som en skugga längre upp. Någon som fått nått liknande? Testade även igår och det var helt blankt! Jag fick äl flytningar på cd 21 och 22 (dock neg äl test) men vi passade ju ändå på ifall att. På cd 37 (alltså 15 dgr efter äl flytningar) fick jag sjukt ont i magen på kvällen som höll i sig kanske 30 min och sen gick över, tänker nu att kan det ha varit ett ägg som fäste? eller är det alldeles för långt efter äl flytningar? och när tror ni det skulle kunna visa sig på ett grav test isåfall? Kanske bäst att vänta några dagar till innan man börjar med Primolut? Hur hade ni gjort? :)

Svårt att säga! Jag får ibland äl-flytningar flera dagar innan själva ägglossningen. Kanske var äl först cd24-25 och då är det ju kanske för tidigt att få ett tydligt positivt resultat. Jag hade väntat några dagar och testat igen och är det inte positivt då börjat med Primolut Nor. Håller tummarna!
  • Clemmentina
    qaswas122 skrev 2019-10-13 15:18:25 följande:

Fråga!

Vilken dag får ni vanligtvis äl på med letrozol? Tacksam för svar! :) 

Cd16, cd22, cd15, cd15!
  • Clemmentina
    qaswas122 skrev 2019-10-13 15:18:25 följande:

Fråga!

Vilken dag får ni vanligtvis äl på med letrozol? Tacksam för svar! :) 

Min gynekolog sa att det är vanligt med sen(are) ägglossning när man äter Letrozol.
Svar på tråden Letrozol - följas åt?