Letrozol - följas åt?
Är det inte mens eller rester från mens cd 5? Eller trodde du inte du hade missfall? Då kan ju ägglossningstestet ha gett utslag på hcg
Är det inte mens eller rester från mens cd 5? Eller trodde du inte du hade missfall? Då kan ju ägglossningstestet ha gett utslag på hcg
Hej alla,
jag har läst igenom en stor del av tråden och tänkte haka på er här Jag och min partner har försökt i ett års tid nu. Jag började för två dagar sedan med min andra omgång letrozol.
Den första omgången tog jag i maj, en follikel växte men släppte aldrig. Fick stegring på ÄL-test men aldrig positivt. Tänkte att jag kanske hade missat ägglossningen med test, men sen kom heller ingen mens och inte heller positiva graviditetstest. Så gick hela sommaren, ingen ägglossning och ingen mens.
I augusti fick vi påbörja en fertilitetsutredning på en privat klinik. Fick primolout för att blöda ut och förhoppningsvis få igång min egen cykel. Det konstaterades att jag har en PCOS-bild (vilket jag redan visste), men att allt annat såg fint ut. Har nu haft ägglossning (utan befruktning tyvärr) och precis haft mens. Så nu är jag igång med min andra omgång letrozol.
Hoppas på att faktiskt släppa ägg och att min cykel inte blir helt uppfuckad denna gång... Jag kommer inte att få ovitrielle, eftersom kliniken menar att ovitrielle eller dylikt inte ökar chanserna nämnvärt. Därför kör de enbart på letrozolbehandling.
Ser fram emot att följas åt och att ha andra att dela erfarenheter med <3
Missfall igen :( Förstår inte. Testerna har blivit starkare och starkare, har symtom, ätit mina mediciner, men idag från ingenstans började det rinna klarrött blod. Nu vet jag inte om jag vill försöka igen faktiskt. Känns inte som att det är meningen att det ska bli. jävla skit.
Oj så traumatiskt. Men kansle lite lite skönt att höra att det inte verkar vara något missfall ännuOj så traumatiskt! Men kanske skönt att fortfarande ha hopp... jag ställer mig väldigt skeptisk till att ta provera. Provera framkallar ju blödning för att få ut slemhinnan. Vilket inte ska ske nu! Jag hade inte tagit någon tablatt och ringt en annan gyn i morgon för en "second opinion". Uppdatera gärna<3
Vet någon av er hur lång tid det tar att få svar på spermaprover? Min man lämnade äntligen sitt prov igår efter 1.5 mån väntan! Så nu vill vi bara få svar!
Men titta, där hade jag ju mitt svar, haha. Vi fick vårat inom 2 dygn :D
Tack för att du frågar <3
Skrev en uppdatering strax innan du skrev. Efter mitt vul igår har jag börjat blöda igen dock...
Och där kom mensjäveln igen då. Usch jag är så trött på dessa letrozole kurerna. Är inne på kur nr 5nu. Det positiva är att det är två månader kvar tills vi kan gå över till o få köra ivf om vi vill.
Nej hinnan är rund och mäter rätt vecka så på den ser det inte ut som ett missfall. Vi gör tidigt vul pga att jag haft upprepade missfall och att jag även i denna grav haft 2 blödningar. Hon sa på senaste vul ?du är fortfarande gravid men jag blir inte lugn förrän jag ser ett foster?. Sen sa hon att jag skulle komma tillbaks nästa vecka precis när jag vill. Behövde inte boka en tid eftersom det var fullt men jag skulle komma in så tar hon mig mellan 2 patienter bara. Det känns ju skönt att veta iaf.
Jo precis, BIM är beräknad icke mens. Jag är på ÄL+13 så har bim om typ 2 dagar. Tkr lutealfasen kan variera 14-16 dagar cirka. Ligger fortfarande högt, 36.9 i temp och spända bröst. I övrigt är allt som vanligt:)