• light

Letrozol - följas åt?

Missfall igen :( Förstår inte. Testerna har blivit starkare och starkare, har symtom, ätit mina mediciner, men idag från ingenstans började det rinna klarrött blod. Nu vet jag inte om jag vill försöka igen faktiskt. Känns inte som att det är meningen att det ska bli. jävla skit.

• light
    Goose01 skrev 2020-10-05 19:09:58 följande:

Tråkigt att läsa! Vilken vecka är du i? En del kan ju blöda i graviditeten. <3

Är 5+1. Vet att man kan blöda men jag har fått 4 missfall nu och alla ungefär samma dag så jag vet bara.. det är exakt samma varje gång
  • light
    Hews skrev 2020-10-05 21:06:36 följande:

Beklagar! Hur vet du att det är ett missfall? (frågar för att jag inte vet) Hur många har du haft? Jag är inte i din situation, men har försökt bli gravid i 1,5 år utan att lyckas. Jag och min partner är ofta nära på att ge upp, ofta. Men blir dels peppad av gynekologerna jag (vi) går till. Jag hoppas att det är värt det i slutändan. <3 hoppas du får vettig hjälp och stöd!

Jag har haft 4 st så jag känner igen det. Inget är annorlunda med den här blödningen. Vi försökte också i nästan 1,5 år innan vi lyckades och sen 3 missfall efter det (hade ett missfall tidigare också). Har inte ens vågat bli glad över plussen, inte berättat för nån de senaste 2 gångerna, ändå blir jag så ledsen när det börjar blöda :(
  • light
    Truuly skrev 2020-10-05 19:29:19 följande:

Åhh nej :(((

Hur många missfall har du haft? Man kan väl få göra en utredning vid upprepade missfall? Men hoppas att det inte är missfall och bara en blödning som en del kan få.

Ja vi får nog göra en utredning.. tror inte jag orkar nu bara känner mig helt nedslagen :( Ska till min läkare på fredag för tidigt vul men nu blir det väl kontroll efter missfall. Alla mina tidiga vul har bokats om till kontroll efter missfall :(:(
  • light

Jag fick komma in snabbt på vul idag och hon såg att jag fortfarande var gravid och hinnsäcken var rund och allt såg bra ut??! Men nu tappade jag allt förtroende för henne för hon skrev ut provera. Jag hade ingen aning om vad det var så hon berättade att det är ett gulkroppshormon som kan hjälpa att motverka missfall. Gick hem och tog en tablett innan jag googlade och då står det ju klart och tydligt att man ABSOLUT INTE ska ta provera när man är gravid!? Det kan framkalla missfall och fosterskador.

Är det någon som hört om att man kan få det utskrivet mot missfall? Jättekonstigt.

Jag frågade om vi inte kunde ta prover, hcg progesteron vad som helst så att om (när) det nu blir ett fullgånget missfall så kan vi se vad jag kanske hade brist på.. men hon sa att det inte behövs. Hon kollade jättesnabbt på ultraljudet också. Jag såg nånting i hinnsäcken när hon svepte förbi men hon sa typ bara ?du är fortfarande gravid, hinnsäcken är rund och fin, du är kanske i vecka 3-4 (jag är 5+2).

Ska hur som helst tillbaks på fredag morgon på nytt vul så det va ju bra iallafall. Och inget blod sedan imorse.

• light

Var på nytt vul idag. Hinnsäcken mätte 6 veckor men hon verkade inte helt nöjd och sa att hon vill se ett foster där innan hon känner sig lugn.. Det fanns ju nånting där, såg ut som gulesäcken och en prick men hon kollade så snabbt på det så jag hann inte se så noga. Jag ska tillbaka på måndag. Men ärligt känns det hopplöst nu för jag är 5+5 idag så borde liksom se små hjärtslag vid det här laget.

Angående provera så sa hon att hon vet att det står överallt att det inte är bra och att i Sverige rekommenderar dom inte att man tar det. Men att man vid ivf får provera vagiatorer och hon gav mig vanliga för hon vill inte att jag ska hålla på och provocera där nere haha... men jag skulle bestämma själv om jag vill ta dom eller om jag vill ha vagiatorer istället. Jag skippar båda den här gången. Känns ovärt att börja nu.

• light
    Goose01 skrev 2020-10-09 15:07:36 följande:

Hej! Hur går det för dig??

Tack för att du frågar <3

Skrev en uppdatering strax innan du skrev. Efter mitt vul igår har jag börjat blöda igen dock...
  • light
    light skrev 2020-10-10 07:27:29 följande:

Tack för att du frågar <3

Skrev en uppdatering strax innan du skrev. Efter mitt vul igår har jag börjat blöda igen dock...

Oj insåg nu att du nog inte menade mig :) Never mind.
  • light
    Goose01 skrev 2020-10-10 20:04:52 följande:

Okej men vad säger de? Tycker ju att de borde se om det är ett missfall..det syns tydligt om hinnan är påväg ut. Man kan ju få väldigt sköra hinnor och det är inte alltid man kan se barnet och hjärtljud så tidigt. Barnet måste ligga ?rätt? för att man ska kunna se. Man rek inte att göra vul före vecka 8 om det inte finns medicinsk anledning som tex blödning.

Nej hinnan är rund och mäter rätt vecka så på den ser det inte ut som ett missfall. Vi gör tidigt vul pga att jag haft upprepade missfall och att jag även i denna grav haft 2 blödningar. Hon sa på senaste vul ?du är fortfarande gravid men jag blir inte lugn förrän jag ser ett foster?. Sen sa hon att jag skulle komma tillbaks nästa vecka precis när jag vill. Behövde inte boka en tid eftersom det var fullt men jag skulle komma in så tar hon mig mellan 2 patienter bara. Det känns ju skönt att veta iaf.
  • light
    Goose01 skrev 2020-10-11 07:17:44 följande:

Och där kom mensjäveln igen då. Usch jag är så trött på dessa letrozole kurerna. Är inne på kur nr 5nu. Det positiva är att det är två månader kvar tills vi kan gå över till o få köra ivf om vi vill.

Nej fy vad tråkigt :( Skit.
  • light
    Goose01 skrev 2020-10-13 22:36:37 följande:

Hej!

Har du hunnit vara och kolla hur det det ut?

Ja, var hos min läkare den 12:e och hon såg inget nytt, inget foster så hon sa att jag skulle komma tillbaka den 16:e (imorgon) igen. Men jag har haft ont i ena sidan magen, typ i ljumsken i flera dagar i kombination med spottings och och igår blev det värre så jag ringde till SÖS och dom tyckte jag skulle komma in till gynakuten. Gissa vad jag fick se efter 7 timmars väntetid: Ett perfekt litet tickande hjärta och ett foster på 6,1 mm och låg jättebra till i livmodern. Det såg jättefint ut sa hon! <3 Hon fattade inte alls hur min läkare kunde säga 2 dagar innan att det inte fanns nånting där för så mycket kan inte hända på två dagar.
  • light

Tjejer jag hoppar ur den här tråden nu. Var på ännu ett ultraljud idag och nu mäter fostret 8+0 veckor och allt ser bra ut <3 Går det inte hela vägen så kommer jag kanske tillbaks.

Önskar er all lycka till! Har varit skönt att ha er att prata med det här året. Kram!

Svar på tråden Letrozol - följas åt?