• Goose01

Letrozol - följas åt?

light skrev 2020-09-22 20:05:47 följande:

Är det inte mens eller rester från mens cd 5? Eller trodde du inte du hade missfall? Då kan ju ägglossningstestet ha gett utslag på hcg

Jag har ingen aning. Har varit mensfri i 1.5dygn.blöder oftast bara 3dygn. Förstår inte smärtan i magen då heller..men jag har ingen aning. Nu är jag så less på allt det här :/
  • Goose01
    Hews skrev 2020-09-23 13:02:58 följande:

Hej alla,

jag har läst igenom en stor del av tråden och tänkte haka på er här  Jag och min partner har försökt i ett års tid nu. Jag började för två dagar sedan med min andra omgång letrozol.

Den första omgången tog jag i maj, en follikel växte men släppte aldrig. Fick stegring på ÄL-test men aldrig positivt. Tänkte att jag kanske hade missat ägglossningen med test, men sen kom heller ingen mens och inte heller positiva graviditetstest. Så gick hela sommaren, ingen ägglossning och ingen mens.

I augusti fick vi påbörja en fertilitetsutredning på en privat klinik. Fick primolout för att blöda ut och förhoppningsvis få igång min egen cykel. Det konstaterades att jag har en PCOS-bild (vilket jag redan visste), men att allt annat såg fint ut. Har nu haft ägglossning (utan befruktning tyvärr) och precis haft mens. Så nu är jag igång med min andra omgång letrozol. 

Hoppas på att faktiskt släppa ägg och att min cykel inte blir helt uppfuckad denna gång... Jag kommer inte att få ovitrielle, eftersom kliniken menar att ovitrielle eller dylikt inte ökar chanserna nämnvärt. Därför kör de enbart på letrozolbehandling.

Ser fram emot att följas åt och att ha andra att dela erfarenheter med <3

Hej välkommen!

Min läkare skriver inte heller ut otrivelle till mig av samma anledning, tros att hon skriver ut det till andra. Jätte konstigt det där. Även konstigt hur vissa bara behöver köra med letrozol i typ två omgångar o vi måste köra i minst 6mån innan vi får gå vidare till en ivf. Man tycker ju att samma läk iaf borde göra likadant!

Håller tummarna att ägget släpper denna gång!!!
  • Goose01
    light skrev 2020-10-05 16:49:40 följande:

Missfall igen :( Förstår inte. Testerna har blivit starkare och starkare, har symtom, ätit mina mediciner, men idag från ingenstans började det rinna klarrött blod. Nu vet jag inte om jag vill försöka igen faktiskt. Känns inte som att det är meningen att det ska bli. jävla skit.

Tråkigt att läsa! Vilken vecka är du i? En del kan ju blöda i graviditeten. <3
  • Goose01
    Mikkans skrev 2020-10-06 20:40:13 följande:

Oj så traumatiskt. Men kansle lite lite skönt att höra att det inte verkar vara något missfall ännuOj så traumatiskt! Men kanske skönt att fortfarande ha hopp... jag ställer mig väldigt skeptisk till att ta provera. Provera framkallar ju blödning för att få ut slemhinnan. Vilket inte ska ske nu! Jag hade inte tagit någon tablatt och ringt en annan gyn i morgon för en "second opinion". Uppdatera gärna<3

Hej! Hur går det för dig??
  • Goose01

Vet någon av er hur lång tid det tar att få svar på spermaprover? Min man lämnade äntligen sitt prov igår efter 1.5 mån väntan! Så nu vill vi bara få svar!

• Goose01
    Mikkans skrev 2020-10-09 20:22:04 följande:

Men titta, där hade jag ju mitt svar, haha. Vi fick vårat inom 2 dygn :D

Å va snabbt ni fick svar! Hoppas vi får veta på måndag då! Jag är på ägglossning + 11 idag. Så vi ligger nog ganska lika. Är inte bim när man har beräknad mens? Eller är det efter ägglossning? Haha jag kanske har missförstått. Jag har exakt samma känslor som vanligt innan mens så den kommer nog på ons. Dock har jag börjat jobba dagtid nu så jag har börjat tempa. Känns väldigt spännande. Idag gick jag dock från 36.8 till 36.7. Så den kanske är påväg nedåt nu. Håller tummarna för er!!
  • Goose01
    light skrev 2020-10-10 07:27:29 följande:

Tack för att du frågar <3

Skrev en uppdatering strax innan du skrev. Efter mitt vul igår har jag börjat blöda igen dock...

Okej men vad säger de? Tycker ju att de borde se om det är ett missfall..det syns tydligt om hinnan är påväg ut. Man kan ju få väldigt sköra hinnor och det är inte alltid man kan se barnet och hjärtljud så tidigt. Barnet måste ligga ?rätt? för att man ska kunna se. Man rek inte att göra vul före vecka 8 om det inte finns medicinsk anledning som tex blödning.
  • Goose01

Och där kom mensjäveln igen då. Usch jag är så trött på dessa letrozole kurerna. Är inne på kur nr 5nu. Det positiva är att det är två månader kvar tills vi kan gå över till o få köra ivf om vi vill.

• Goose01
    light skrev 2020-10-11 09:40:18 följande:

Nej hinnan är rund och mäter rätt vecka så på den ser det inte ut som ett missfall. Vi gör tidigt vul pga att jag haft upprepade missfall och att jag även i denna grav haft 2 blödningar. Hon sa på senaste vul ?du är fortfarande gravid men jag blir inte lugn förrän jag ser ett foster?. Sen sa hon att jag skulle komma tillbaks nästa vecka precis när jag vill. Behövde inte boka en tid eftersom det var fullt men jag skulle komma in så tar hon mig mellan 2 patienter bara. Det känns ju skönt att veta iaf.

Okej! Ja men det låter ju lovande ändå! Håller tummarna för dig!
  • Goose01
    Mikkans skrev 2020-10-11 13:10:43 följande:

Jo precis, BIM är beräknad icke mens. Jag är på ÄL+13 så har bim om typ 2 dagar. Tkr lutealfasen kan variera 14-16 dagar cirka. Ligger fortfarande högt, 36.9 i temp och spända bröst. I övrigt är allt som vanligt:)

Ok ja men då ligger vi lika! Jag vet inte om det va mensen som jag såg imorse..för nu har den lyst med total frånvaro sen det toalettbesöket. Är så less på dessa spottings. Får se om tempen sjunker ännu mer imorgon. Men nu börjar jag känna mig förkyld o febrig :/. Hoppas på den grav denna gången då! Får jag fråga hur ni legat denna gång? Hihi
Svar på tråden Letrozol - följas åt?