• Anonym (ångrar)

    beställde vara från hemsida- ångrar mig nu

    beställde en vara nyligen från en utländsk sida, uppgav kortnummer för att kunna köpa varan. Nu gick jag precis in och läste recensioner om hemsidan och såg att ALLA har kritiserat sidan och många skriver att den är fejk, att varorna inte levererats i tid och att vissa inte fått sina beställda varor öht och att kundtjänsten inte svarar på varken mejl eller telefon. Nu är jag lite orolig att bankkortet kan bli kapat eftersom jag uppgav kortnummer. Någon som vet om kortet kan bli det?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-02-22 06:42
    enligt recensionerna så har deras varor även fastnat i tullen då man tydligen får betala både tullavgift och administrationsavgift vilket inte framkom när man beställde varan. Får väl glömma att jag kommer få min vara.. suck

  • Svar på tråden beställde vara från hemsida- ångrar mig nu
  • Anonym (ångrar)

    enligt recensionerna så har deras varor även fastnat i tullen då man tydligen får betala både tullavgift och administrationsavgift vilket inte framkom när man beställde varan. Får väl glömma att jag kommer få min vara.. suck

  • Anonym (Vart)

    Vad är det för vara och från vart är den beställd? Hur mycket pengar gäller det? Prova att ring eller skicka mail att du ångrat dig och se om du får något svar.

  • Anonym (L)
    Anonym (ångrar) skrev 2019-02-22 06:41:26 följande:

    enligt recensionerna så har deras varor även fastnat i tullen då man tydligen får betala både tullavgift och administrationsavgift vilket inte framkom när man beställde varan. Får väl glömma att jag kommer få min vara.. suck


    Om varan kommer från ett land utanför EU då är du skyldig att betala tullavgift mm.

    Det är allmänt känt , inte deras skyldighet att upplysa dig.
  • Anonym (...)

    Handlar du på nätet från en mindre seriös sida så riskerar alltid kortet att bli kapat.

    Vilken sida var det ifrån?

  • Anonym (ångrar)
    Anonym (...) skrev 2019-02-22 07:52:34 följande:

    Handlar du på nätet från en mindre seriös sida så riskerar alltid kortet att bli kapat.

    Vilken sida var det ifrån?


    grandado.com
  • Anonym (ångrar)
    Kjell2 skrev 2019-02-22 07:54:45 följande:

    Kolal via din bank om du kan spärra kortet för t ex utlands eller internethandel.


    men då måste jag ju byta kort igen
  • Kjell2
    Anonym (ångrar) skrev 2019-02-22 08:18:59 följande:
    men då måste jag ju byta kort igen
    Ditt val - leva med risken eller byta kort.
  • Anonym (Vart)

    Framgår ju rätt tydligt under villkoren att de skickas från Kina och att det tillkommer avgifter vid leverans till Sverige. Så blir svårt att hävda att de inte framgår. Så hade provat att höra av mig till dom och ångra köpet. Annars får du stå dit kast och lära dig att Google innan du beställer/kolla upp företaget när du beställer från en ny sida.

  • Anonym (ångrar)
    Anonym (Vart) skrev 2019-02-22 09:13:48 följande:

    Framgår ju rätt tydligt under villkoren att de skickas från Kina och att det tillkommer avgifter vid leverans till Sverige. Så blir svårt att hävda att de inte framgår. Så hade provat att höra av mig till dom och ångra köpet. Annars får du stå dit kast och lära dig att Google innan du beställer/kolla upp företaget när du beställer från en ny sida.


    fri frakt står det ju...
Svar på tråden beställde vara från hemsida- ångrar mig nu