Inlägg från: Anonym (Svea) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Svea)

Min pojkvän är rasist, vad ska jag göra?

Tja, alla har rätt till sina åsikter och faktiskt även sina "fördomar".
    Jag erkänner att jag har samma tänk som pojkvännen men jag brukar inte yttra dem hur och när som helst.
    Jag är istället politiskt engagerad, det är det enda man kan göra för att försöka få till en förändring angående detta problem som det faktiskt är.

Du kan inte ändra på honom, du kan bara be honom att slippa höra alla hans tankar om människor och politik.
    Fast å andra sidan, det är inte bra att kväva andras åsikter heller.

Har ni diskuterat detta? Vet han hur du känner?

Om han istället för att prata om flyktingbåtar, när det vimlar av utlänningar, pratar om integrationspromblem...  skulle det också vara ett problem för dig?

Min partner delar inte mina åsikter heller. Han vet precis vad jag tycker, vi har diskuterat det mycket och hans åsikter står närmare mina nu än när vi träffades för tio år sedan.

Vet du vad jag tycker att du ska börja med?
    Visa honom tråden!

• Anonym (Svea)
    Anonym (Blatte) skrev 2019-02-23 22:45:10 följande:
    Ja eller se till att bena ut vad fån han menar. Då kommer han få lite problem med logiken efter ett tag.
    Varför skulle han få det?
    För att DU tycker annorlunda?
  • Anonym (Svea)
    jrockyracoon skrev 2019-03-19 21:30:12 följande:
    Kanske har du missat att vi i Sverige har en väldigt stor yta, är väldigt glesbefolkade och har ett förhållandevis lågt barnafödande.

Anledningen till att det går bra för Sverige nu kan delvis bero på att vi tagit in många invandrare på 60-70-talet. Anledningen till att det går bra om 40-50 år kan vara avhängig av ett fortsatt intag.

Det är enkelt att inse att fler människor ger högre BNP, fler innovativa idéer och större möjligheter att få bättre välfärd. Det är långsiktigt ekonomiskt lönsamt att ta emot invandrare. Så jag undrar just - vem utnyttjar vem?
    Din spaning får sitt facit en vacker dag (40-50) år, på något vis är jag glad att jag kommer slippa bevittna det.
  • Anonym (Svea)
    flygrl skrev 2019-03-23 16:33:52 följande:
    Försvara vadå mot...vadå? Tycker du det e naturligt försvarsbeteende att se ner på andra människor enbart för dom har en annan hudfärg?
    Nattportier skrev 2019-03-23 16:02:29 följande:

Det är som att säga att man är emot alla som röstar på vänster partiet Eller några andra partier.

Är Det något parti som är emot folket så är det miljöpartiet som vill förstöra allt på landsbygden och bara ser till storstäderna.

Moderaterna är emot vanlig hårt arbetande Svensson när dom vill göra det sämre på arbetsmarknaden.

Har man såna bekymmer med vad en människa röstar på så kommer alla att bli singlar samt att det kommer att bli krig mellan alla

Väx upp och mogna till.

Äh, trams.
    Skit i de som skriver en massa dynga.

Här på golvet bredvid mig ligger två hundar och sover men nosarna på varandras ryggar... en är vit. En är brun. De älskar varandra. Hjärta Och jag älskar dem.
  • Anonym (Svea)
    flygrl skrev 2019-03-23 23:20:39 följande:
    Gulligt med hundarna. Jag e också stor djurvän.

Men samtidigt... jag förstår inte... du skriver tidigare i tråden du har samma tänk som TS pojkvän. Hur ser du då på mig som e född i Sverige och svart?
    Ganska enkelt.

Jag är emot den invandringspolitik Sverige fört en längre tid.
    Jag är också mot islamiseringen som smyger (?) sig på oss.

Däremot har jag inga problem med att vi ser olika ut.
    Du är född i Sverige, du är svensk.
    Din hudfärg har ingen som helst betydelse.
    Många av dem som vägrar anpassa sig till vårt svenska samhälle har ljust skinn. 
    Akilov är vit, Breivik är vit...

Jag bryr mig inte om färgen på skinnet.
    Tror du förstår hur jag resonerar nu.
  • Anonym (Svea)
    nihka skrev 2019-03-24 13:42:04 följande:

Jaha. Det är alltså bara du som får vara främlingsfientlig, inte jag. Man får inte vara främlingsfientlig mot SD bara mot människor med en annan hudfärg - på tal om typiskt. Och komiskt.

Hur som haver håller med dig om att den mänskliga naturen gör att man håller sig borta från det som inte passar in. I mitt fall är det bl a SD och/eller rasism. Vi är bara för olika.

Det är ju bra, fortsätt så. Så slipper jag och mina likar dig och andra mångkultursvurmare.
  • Anonym (Svea)
    nihka skrev 2019-03-24 16:08:51 följande:

Har du likar? 

OK

Tycker du att det är jobbigt?
  • Anonym (Svea)
    nihka skrev 2019-03-24 16:33:13 följande:
    Nope. Me, myself, I och tygtigern kan mingla på
    Haha, ha det så trevligt! 
  • Anonym (Svea)
    nihka skrev 2019-03-24 17:31:09 följande:
    Varför önskar du, du, du och tygtigern att jag ska ha det trevligt?

Kan inte "ni" utbyta artighetsfraser med "varandra" istället istället för att bita "er" fast vid personer som inte delar "er" syn.
    Det får du fundera på. 
Svar på tråden Min pojkvän är rasist, vad ska jag göra?