• Anonym (??)

    Är det ok att åka på övernattningskryssning utan sin partner?

    Känns det ok om din partner åker på Ålands-/Finlandskryssning med sina kompisar - utan dig? Ligger det någon sanning i ''Ålandskryssning = otrohetskryssning''?

    Vilka orsaker finns det till att män och kvinnor ofta reser i samkönade grupper på dessa resor - är det någon form av ''flockjagande''? Är det mer framgångsrikt att ''jaga i flock''? ... eller är det oftast helt oskyldig, man vill bara träffa sina vänner?

    Har du själv varit otrogen på någon kryssning, eller känner någon som varit det? Hur gick det till, vad hände?

    Tyck till. Svara gärna på en eller flera om frågorna. Låt oss avgöra en gång för alla om övernattningskryssningar skadar eller stärker parrelationer och illustrera gärna genom verkliga händelser. :)

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det ok att åka på övernattningskryssning utan sin partner?
  • Anonym (Karin)

    Förstår inte varför det inte skulke vara ok. Behövs knappast en färja för att den som vill ska kunna vaea otrogen. Klart har man en psrtner som deklarerar att det som händer på internationellt vatten aldrig har hänt kanske man tänker annorlunda. Men det är ju kanppast det normala.

    Ingen aning om folk oftare är otrogna på Finlandsfärjor men det gör ingen skillnad för mig, man är ju inte tillsammans med statisik och en person som skulle vara otrogen på en Finlandsfärja skulle jag inte vilja vara tillsammans med. Jag vill ju i te att partnern ska vaea trogen för att jag begränsar hans möjligheter att vara otrogen utan för han faktiskt värderar trohet.

  • Anonym (Pia)

    Givetvis okej! Jag förstår inte problemet. Om man är så orolig för otrohet behöver man jobba med sig själv. Och det är väl större risk att partnern är otrogen med en kollega på en AW...

  • Anonym (??)
    Anonym (Karin) skrev 2019-02-23 08:58:05 följande:

    Förstår inte varför det inte skulke vara ok. Behövs knappast en färja för att den som vill ska kunna vaea otrogen. Klart har man en psrtner som deklarerar att det som händer på internationellt vatten aldrig har hänt kanske man tänker annorlunda. Men det är ju kanppast det normala.

    Ingen aning om folk oftare är otrogna på Finlandsfärjor men det gör ingen skillnad för mig, man är ju inte tillsammans med statisik och en person som skulle vara otrogen på en Finlandsfärja skulle jag inte vilja vara tillsammans med. Jag vill ju i te att partnern ska vaea trogen för att jag begränsar hans möjligheter att vara otrogen utan för han faktiskt värderar trohet.


    Skulle du se annorlunda på saken om din partner ofta åkte själv med ett gäng kompisar, mot om det var en enstaka händelse?
  • Anonym (Karin)
    Anonym (??) skrev 2019-02-23 09:06:11 följande:

    Skulle du se annorlunda på saken om din partner ofta åkte själv med ett gäng kompisar, mot om det var en enstaka händelse?


    Det skulle inte göra mån skillnad om de åkte på en Finlandskryssning än skidor i Sälen även om jag har lättare att förstå det sistnämnda intresset bättre.
  • Anonym (felix)

    Tycker nog att det är onödigt högriskbeteende som bör undgås. Det är kombinationen av alkohol, lätt tillgång till privat hytt och förväntningar om gränslöst beteende som gör att det är värre än andra typer av festligheter man kan delta i.  Att man deltar i en samkönad grupp gör det lättare att jaga eller bli jagad. Tror att många åtminstånde leker med tanken om att det kunde hända något, när man väljer att delta.

  • Anonym (H)

    Ingen av dessa alternativ.

    Skulle inte välja en partner som går på den sorters kryssninger överhuvudtaget . Inte ens som singel.

    Men det är okej att hen åker på resor själv rent allmänt.

  • Anonym (??)
    Anonym (Pia) skrev 2019-02-23 09:04:08 följande:

    Givetvis okej! Jag förstår inte problemet. Om man är så orolig för otrohet behöver man jobba med sig själv. Och det är väl större risk att partnern är otrogen med en kollega på en AW...


    Tror många åker utan sin partner på kryssning för att få känslan av att kunna göra vad man vill, inte med en plan på att vara otrogen, men en nyfikenhet att se om man skulle kunna vara otrogen om man ville. Det behovet i sig, kan vara nog så avtändande för den hemmavarande partnern. Skillnad på att bli avtänd, tappa förtroendet för relationen och att bli svartsjuk. Det behöver således inte handla om svartsjuka för att man inte vill att ens partner åker. 
  • Anonym (??)
    Anonym (H) skrev 2019-02-23 09:33:33 följande:

    Ingen av dessa alternativ.

    Skulle inte välja en partner som går på den sorters kryssninger överhuvudtaget . Inte ens som singel.

    Men det är okej att hen åker på resor själv rent allmänt.


    Intressant svar. Tror många som normalt sett tycker att det är ok att partnern åker på nöjesresor, tycker det är ofräsht när partnern åker på Ålandskryssning och kanske rent av hade valt bort partnern om den vetat innan att partnern hade sug efter sådana resor.
  • mammatill6

    Har åkt många gånger med tjejkompisar. Ser inte hur det skulle va konstigt. Är inte mer otrogen där än nån annanstans.

  • Anonym (Ok)

    Självklart skulle det vara ok. Vi sitter inte fast vid höften, liksom.

Svar på tråden Är det ok att åka på övernattningskryssning utan sin partner?