• Anonym (??)

Är det ok att åka på övernattningskryssning utan sin partner?

Känns det ok om din partner åker på Ålands-/Finlandskryssning med sina kompisar - utan dig? Ligger det någon sanning i ''Ålandskryssning = otrohetskryssning''?

Vilka orsaker finns det till att män och kvinnor ofta reser i samkönade grupper på dessa resor - är det någon form av ''flockjagande''? Är det mer framgångsrikt att ''jaga i flock''? ... eller är det oftast helt oskyldig, man vill bara träffa sina vänner?

Har du själv varit otrogen på någon kryssning, eller känner någon som varit det? Hur gick det till, vad hände?

Tyck till. Svara gärna på en eller flera om frågorna. Låt oss avgöra en gång för alla om övernattningskryssningar skadar eller stärker parrelationer och illustrera gärna genom verkliga händelser. :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det ok att åka på övernattningskryssning utan sin partner?
  • Anonym (Fru)

Har ju hänt att man knäppt upp nån knapp till i blusen och fått napp på kryssning.

• Eena

Har aldrig träffat en man i min ålder som vill åka på den typer av resor så hade blivit väldigt förvånad. Men generellt får han åka på vilka resor han vill, så länge det blir tid och pengar över för att vi gör något tillsammans ibland. Skulle jag vara en man som gjorde mig otrygg i hurivida han vill ligga med andra skulle jag lämna, oavsett finlandsfärja.

• nnnnnnnn

Har nog missat vad sådana kryssningar "går ut på" då jag ser det som ett prisvärt sätt att åka på semester, ett par dagar på Åland, en heldag i Helsingfors eller liknande. Man kan äta gott, dricka ett gott vin till och sedan lägga sig tidigt och vakna utvilad till en utflyktsdag.
    Har iofs bara åkt 2 ggr i mitt liv än så länge, men bokade faktiskt för några veckor sedan.

• Bunny on speed

Oj, vi har båda åkt på kryssning själva. Utan att någon av oss haft en tanke på att den andra skulle vara otrogen.

Bunnies, it must be bunnies!
  • Anonym (Hp)

Ser inga problem med det alls. Vill han åka iväg med sina vänner och ha roligt så får han väl göra det! Vi har diskuterat otrohet med varandra och vi är båda på samma plan med att INGEN av oss skulle någonsin kunna förlåta en otrohet och ingen av oss har därför samvetet att kunna vara otrogna. Sen vad han väljer att göra för val efter den informationen får ju stå för honom. Han vet vad som händer om någon av oss är otrogna. Vi går isär, punkt. Vi litar på varandra till 100% och därför är det helt okej att han skulle åka på något sådant.

• Anonym (Gift kvinna)

Jag och min man litar på varandra, och vi äger inte varandra. Vi åker på kryssningar var och en själva med vänner eller tillsammans. Ett sätt att komma bort och umgås ibland, både med vänner och varandra. Man går komma bort lite utan att det kostar massor.

Vill någon vara otrogen är hen det ändå, utan att åka på kryssning.

• Anonym (bästa birka)

Supermysigt med en ålandskryssning ju. På rätt båt.

• Anonym (??)

Intressant att läsa alla olika svar. Uppfattningarna ''spretar'' verklingen åt olika håll.

För er som tycker att kryssningar på egen hand är helt ok - tycker ni även att det är ok för er partner att flirta, dansa med främmande personer ev. jättefull och bjuda/låta sig bjudas av främmande personer av motsatt kön på drinkar, ev ta en drink med någon på hytten m m? Var går gränsen för otrohet/illojalitet för er?

• Anonym (??)
    Tecum skrev 2019-02-23 15:30:28 följande:
    Varför är det lättare att träffa någon om man är i en samkönad grupp? Då riskerar man drunkna i mängden och är dessutom påpassad av kompisarna. Det lättaste är väl om man är helt ensam, då sticker man ut och i synnerhet kvinnor har då väldigt lätt att träffa någon.
    Min gissning är att personer som är lite osäkra av sig blir tryggare och modigare om de kan gå i kölvattnet av kompisgängets jargong och ''glans'', man stärker varandra och riskerar inte att bli ensamma och bortvalda. Trygg raggning. :)
  • Anonym (??)
    Anonym (Karin) skrev 2019-02-23 12:41:28 följande:
    Fast för att det ska kunna ses som lågt lojalitetskrav krävs ju att den som inte följer med på kryssningen anser att det är fel att åka på kryssning själv. Det är ju inte illojalt att göra något som den andre inte har problem med.
    Helt riktigt. Kan bara hålla med.
Svar på tråden Är det ok att åka på övernattningskryssning utan sin partner?