Gravid! Vad f*n gör jag?
Hej alla mammor och icke mammor...
Jag plussade igår .. 2-3v på CB
Hade missfall för 1,5 månad sedan efter en totalt oanväntad graviditet, och måste nu då har blivit gravid mer eller mindre på första försöker efter blödningarna slutade efter MF.
Jag har pojkvän sedan 9 månader tillbaka. En riktigt bra kille. Dock är det ju faktiskt bara sedan 9 månader tillbaka. Ingen längre tid direkt...borde man vänta? .
jag älskar honom och han stöttar mig till tusen procent, oavsett beslut, men han känner helst att vi ska vänta lite till då han är mitt inne i ett lägenhetsköp som alla hans sparpengar kommer att gå til.
Vi bestämde oss för att behålla det förra, men då blev det ju MF. Därefter bestämde vi oss för att vänta några år och leva livet lite först, med resor och spontanitet. Och lite egna resor då och då, var för sig. Vi tyckte båda att det var ?lite skönt? att det inte blev en bebis.... men att det samtidigt hade varit så himla mysigt. Båda är alltså åt båda hållen.
Jag vet inte om jag vågar riskera att kanske få ett MF till... vad gör jag nu....?
Sen är jag även rädd att jag inte faktiskt inser vad det EGENTLIGEN innebär att bli mamma. Jag tänker att ?allt löser sig?..... men är rädd att jag kanske är lite väl naiv, och inte förstår vilka faktiska begränsningar och förändringar man ställer sig inför.
Är det slut med resor och träningspass lite här och där?
Jag är rädd att jag inte egentligen fattar vad det innebär utan bara blir glad över att ha en liten bebis i magen, och att jag då inte tänker tillräckligt långt. Tex på sen när bebisen faktiskt kommer (förhoppningsvis)
Jag är så förvirrad....
Jag bor ganska långt ifrån min familj, men vill samtidigt inte flytta tillbaka till den staden. Dock vill jag bo aningen närmre än 6h bilresa ifrån dom...
Vi är 25 år gamla båda två, har fast jobb och bostad.
Jag har väl inga direkta frågor, utan mer en massa funderingar som jag inte vet vad jag ska göra med....
Hjälp mig med era funderingar och tips o råd! Snälla <3