Inlägg från: Anonym (Också socionom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Också socionom)

23 dagar sedan jag träffade min son..

Eh har du vårdnaden/delad vårdnad? Ja men ring då POLISEN

elhenia skrev 2019-02-24 23:02:33 följande:

Också socionom - vi har gemensam vårdnad. Polisen gör inget då vi ?bara har en överenskommelse om växelvis boende?. Hade det funnits ett domslut så hade dom hämtat honom.

"Barnets rätt till umgänge med den förälder som barnet inte bor tillsammans med regleras i 6 kap. 15 § föräldrabalken. Båda föräldrarna har ett ansvar för att umgänget fungerar. Därför är det inte bra om du försöker motverka umgänget, även om du gör det för att skydda din dotter. Om du hindrar umgänget kan detta användas mot dig om det blir en ny vårdnadstvist, och då kan du i värsta fall förlora vårdnaden om din dotter på grund av umgängessabotage."

Håll ut! Pappan gräver sin egen grav genom det han gör!! Var stark även om det är så svårt!

Anonym (Jag) skrev 2019-02-25 10:02:55 följande:

jag har fått tid i mars till advokat. Han sprider ut hemska rykten om mig, och letar upp mitt nätverk. Använder sig av folk som anmäler mig. De mest bizarra saker, han kan komma på. Framstår mig som alkis, prostituerad, misär boende, brottslig mm mm. Allt går ju att bevisa motsatsen. Han gör allt för att smutskasta mig nu. Och hålla undan barnen ifrån mig. Jag gick tom till polisen och ville ha intyg på om jag var misstänkt för något. Eller gjort nåt brottsligt? Fanns ingenting på mig! Är otäckt då han letar upp mitt nätverk, o tom tar reda på vad min anonyma väninna heter! Han förssöker att skrämma mig..

Jag måste få fråga, varför gör han allt detta? Det låter så extremt att smutskasta och hålla ett barn från dennes mamma på detta sätt. Om han inte är psykopat och hämndlysten så låter det som om din x man är rädd och orolig för barnet. Jag menar han måste ju ändå veta vad detta kan "kosta" honom. Jag personligen hade bara gjort så som han om det fanns en genuin oro och då jag visste att jag hade bevis på att du inte är kapabel till att ta hand om ett barn samt att du brister i omsorgen för detta barn.
    sextiotalist skrev 2019-02-25 11:59:52 följande:

Du menar att du hade ljugit, hittat på saker, om det fanns en genuin oro?

Att detta förekommer är inte alls något nytt, det finns ett populärvetenskapligt namn för detta, PAS, dvs där en förälder, på olika sätt ser till att barnet inte träffar den andra föräldern, inte för att skydda barnet, utan hämnd, inbillad rättvisa eller helt enkelt att man anser, utan fog, att barnet inte ska ha någon kontakt med andra föräldern.

Det finns både mammor och pappor som beter sig lika illa, så det är inte könsbundet alls.

Om jag hade hamnat i en sådan situation att jag hade genuin oro för barnets mående, då hade jag tagit det via familjerätten och sett vad de hade för redskap för att barnet skulle ha en kontakt med den andra föräldern på ett tryggt sätt.

Det vet jag väl att det finns. Men nej, inte ljugit med mer. Utan om jag hade bevis för att mitt barn far illa hos den andre föräldern så hade jag under mina 2 veckor ringt polisen och anmält och kontaktat socialtjänsten/familerätten.
    Anonym (Jag) skrev 2019-02-25 21:50:26 följande:

Det finns faktiskt fäder, som blir oehört kränkta av att frun vill ta ut skilsmässa. Och efter det så ställer dom till ett helvete för henne och ljuger ihop dom mest bisarra sakerna om henne, och använder barnen, genom att hålla dom ifrån henne. För mannen vet att barnen betyder mest för henne. På så vis kan dessa män fortsätta sin misshandel mot kvinnan. Kallas för " efter våld" .

Hallå hallå jag behöver ingen lektion i våld emot kvinnor och har aldrig för det första sagt ngt om saken. Min fråga var om trådstartaren själv vet varför han gör så här, har han sagt ngt till henne etc. Eller om han skickat ngt till henne via mess, kan hon använda sig av det i sen. Jag är mer än väl insatt i partnervåld så lektionerna behöva inte. Tack ändå!
Svar på tråden 23 dagar sedan jag träffade min son..