Inlägg från: Empalizer |Visa alla inlägg
  • Empalizer

Bf november 2019

Jag har också plussat, med BF 8 november. Däremot blöder jag lite till och från och har gjort i tre dagar. Inga större mängder men kan inte avgöra om jag har mensvärk/växtvärk eller om det gör ont :( Så det är bara att hoppas på det bästa. 
    Jag har sedan tidigare en son som precis fyllt 5 och även en son på 9,5 månad. Så denna graviditet var inte planerad, men lika älskad precis lika mycket som sina syskon <3

Så det är bara att vänta och se vad som händer. Jag tycker det känns så löjligt att ringa gyn och bm när det fortfarande är så tidigt så hoppas jag att fortfarande plussar om en vecka :) 

• Empalizer
    jeja52 skrev 2019-03-11 19:59:06 följande:

Hej, jag hoppar också in.

Jag plussade för lite drygt en vecka sedan och är nu 5+2, bf 8/11.

Jag känner mig verkligen gravid (men kan ju vara sken/mentalt också). Ömma bröst, ömma bröstvårtor, mensvärk. Förra veckan hade jag med nyp/dragningar i livmodern men nu är det mer mensvärk (vet inte om det är positivt eller negativt).

Funderar på att ringa bm imorgon. Någon som vet hur det fungerar i Sthlm län? Det verkar som att första ul är v17-20. Vill gärna ha ett tidigt också för att känna mig lite säkrare.

Åh vi har BF samma dag :D

Jag vet inte om det spelar någon roll vart man går hos BM men både i min kommun och via mama mia blev jag erbjuden kub i v.13 i alla fall i alla mina 3 graviditeter. Min äldsta son är född -14. Nu min senaste graviditet blev jag även erbjuden att göra ett vanligt ultraljud istället för KUB, men valde att göra kub pga graviditeten innan. 

Jag har bokat in ett tidigt ultraljud i nästa vecka hos crocus ultraljudsklinik. Gjorde även ett tidigt ultraljud där med min yngsta son. Då jag fick avbryta min andra graviditet i v.22. Så om något skulle vara fel när min yngsta son kom eller i graviditeten nu vill jag veta det så snart som möjligt för att inte behöva genomgå samma sak en gång till :) 

Svar på tråden Bf november 2019