Suko12 skrev 2019-03-17 20:44:36 följande:
När jag fick mitt första MF så hade vi sex i v6 och jag började blöda efter det, trodde det var sköra slemhinnor det berodde på men dagen efter åkte jag in och ville kolla för att vara säker och då konstaterade dom att min livmoder var tom(??) fast jag inte hade blödit mycket alls.. så då var det en ofostrig graviditet sa dom.
Mitt MA som jag fick nu senast upptäcktes genom att vi var på ett tidigt privat ultraljud i v8 men kunde inte riktigt se allt, förutom lilla hjärtat, så hon sa att vi skulle komma tillbaka 2-3 veckor senare, även för att kunna få våra första ultraljudsbilder. Under den tiden så märkte jag att mina bröst slutade ömma och jag fick faktiskt en stark känsla i kroppen att jag inte längre var gravid, men tänkte sen inte desto mer på det ju längre tiden gick. Sen när vi var tillbaka nån vecka senare så frågade hon om jag hade känt att jag tappat symtom. Förstod direkt att knodden inte levde... Hon skickade då remiss till sjukhuset där det blev konstaterat. Jag vägrade medicin för att stöta ut fostret eftersom min abort för 3.5år sen var hemsk. Så jag bokades på skrapning 2 dagar senare... Det värsta med mitt MA var att vi hade sett hjärtat slå en gång redan.
Nu är jag i v6 och ska på tidigt vul 20/3 med tanke på mina missfall i höstas. Hoppas verkligen att det går vägen. Men som jag skrivit tidigare så går jag knappt runt och oroar mig. Känns konstigt men jag är typ "van" vid att det går dåligt så jag är nästan inställd på det. Känns overkligt att ens tänka tanken att jag senare detta år kanske har en liten mini i famnen.. Men dagarna går mycket fortare för mig eftersom jag glömmer av graviditeten emellanåt, för att slippa fundera.
Jag brukar tänka att jag väntar ett barn, inte missfall
Har man inte varit med om den känslan, att helt plötsligt inte känna sig gravid, är det omöjligt att förklara för andra har jag märkt. Folk tror att det mer är en oro men jag vet ju hur jag fungerar.
Jag kan ta ett missfall, eller ett MA som det här verkar vara men det som alltid ororar mig är att kommer det ta 1.5 är till att bli gravid? Kommer jag ens bli gravid igen? Och om jag blir det, kommer det bli MF IGEN? Kommer jag kunna få barn alls? Att vara orolig från och till i 1.5 år tar på krafterna.