Bf november 2019
Hej! Jag har nyligen plussat och är beräknad den 28/11 :)
Hej! Jag har nyligen plussat och är beräknad den 28/11 :)
Jag går in i vecka 6 imorgon och jag känner inte heller något illamående än. Brösten har blivit lite spända och magen är lätt svullen. I min förra graviditet kom illamåendet vecka 8. Samtidigt som jag går och väntar på att illamående ska komma för att vara säker på att det är något i magen, är jag ändå glad att jag slipper må illa redan nu ;).
Jag har också redan gått upp i vikt, 1kg, och är i vecka 6.
Vad roligt! Grattis!
Jag berättade för min mamma, mormor, mannens pappa och en kompis direkt när vi plussade. Men jag vill vänta sålänge som möjligt med att berätta på jobbet. Min dotter vet ingenting än heller, berättar för henne när det börjar synas eller när jag börjar kräkas för fullt :P
Jag är i v.7 (6+2) och fick nu ikväll en liten tunn strimma brun flytning. Jag har ingen speciell värk i magen mer än att tarmarna lever sitt egna liv. Visst borde det vara lugnt?
Ja, jag är strikt då det gäller vad man inte får äta eller dricka. Dock så är jag inte strikt vad gäller det man ska få i sig, en massa frukt och grönsaker. Är sällan sugen på frukt och grönt, då är det jättesvårt att få i sig. Äter folsyra och vitamintablett för gravida varje dag.
Hej! Hoppas att ni får svar snart ni som väntar på det. Jag gjorde mitt KUB med ultraljud idag och fick svar direkt. Men blodprovet tog jag för 2 veckor sen så det kanske var därför jag fick svar direkt. Allt såg bra ut med hjärtljud, rörelser och fostervattensmängd. Fick den lägsta risken som BM sa, 1 av 20 000 på trisomi 21, 18 och 13. Det kändes jätteskönt att äntligen få se att det faktiskt är någon där inne i magen. Är i vecka 13 och känner inte av graviditeten så mycket förutom viktuppgång och kvällsillamående.
Vi gjorde KUB mest för att få se bebisen innan RUL.
Då ska du läsa att du nu är i vecka 14 :). Det är jag med, fast 13+1.
Vad skönt att allt såg bra ut :) kunde man se kön? Om ni nu ville veta det?