Bf november 2019
Hej alla!
Jag har bf 14/11. Har precis gått in i v 8 och mår skit. Minns med första barnet att jag svor att om jag överlevde skulle jag aldrig någonsin göra om det..! ????????
Hej alla!
Jag har bf 14/11. Har precis gått in i v 8 och mår skit. Minns med första barnet att jag svor att om jag överlevde skulle jag aldrig någonsin göra om det..! ????????
Idag ringde jag barnmorskan och bokade mitt första möte j...ag berättade då att jag var orolig PGA uteblivna symptom (bland annat att jag inte har känt växtvärk /molvärk i livmodern ) då sa barnmorskan att det gör aldrig omföderskor
-kan det verkligen stämma... ni som fött barn förut Har ni ingen molvärk?
Gör alla vul och kub här? Jag trodde det normala var att få vänta till v 19 för rul? Det är en lång väntan givetvis men jag har aldrig blivit erbjuden annat. Kub finns ju men är jättedyrt där jag bor.
Eller är det speciella omständigheter?
Är ni strikta med maten? Jag är superkräsen i vilketfall men jag äter det jag blir sugen på, även om Lmv inte rekommenderar osv. Inte alkohol förstås men ost, korv, lax och sånt känner jag mig inte så brydd kring.
Jag har också bf 14/11 och är i v 10+5... Iaf enligt alla beräkningsformler jag testat.
Är det någon mer som börjar må lite bättre nu? Jag är i vecka 10+4 nu och har de senaste dagarna successivt börjat kunna äta lite mer. Tröttheten och ömheten i brösten kommer och går lite men överlag börjar jag må bättre.
Blir ju såklart lite nojig över det och börjar fundera på om något är fel. Men enligt preggo-appen brukar man må lite bättre i slutet av vecka 11.
I v 12 nu och mår sämst. Har haft magkatarr hela tiden men nu också magmunskatarr. Så oerhört smärtsamt. Jag kräks och kan inte sova pga krampsmärtorna. Usch. Står knappt ut. Hoppas det inte varar förevigt..
Imorgon ska jag på inskrivningssamtal på BVC.
Det kostar 2500 kr att göra kub i mitt landsting. Jag valde bort det. Skrev ju in mig väldigt sent också.. Har iaf fått tid för rul i juni.
Men det är ju helt sjukt att det kan kosta så mycket. Borde vara varje kvinnas rättighet. Här i sthlm är det gratis. Bm frågade bara och vi sa ja och fick en remiss. Är inte i någon riskzon pga ålder eller nånting. Borde vara samma i hela Sverige! Var i Sverige bor du?
Jag berättade för min chef förra veckan, i strikt förtroende. Hon fick berätta för sin chef i lika strikt förtroende. Idag fick jag veta att högsta chefen berättat vidare och flera av mina kollegor vet. Jag har inte ens berättat för min familj än. :(