• Liza86

Varför blir killar/män så obekväma (?) med långa tjejer/kvinnor?

Jag tycker iaf att det verkar som om en majoritet blir det. Hur kommer det sig?

Okvinnligt? Mindre känsla av egen manlighet? Inte attraherande?

Är själv lång så det är en notering jag gjort utifrån egna erfarenheter. Får även ofta höra att jag ser bra ut, så därför blir det ännu svårare att förstå.

Lång tjej
  • Svar på tråden Varför blir killar/män så obekväma (?) med långa tjejer/kvinnor?
  • Anonym (H)

Jag är 180cm och jag har då aldrig upplevt det. Tvärt om. Det är snarare jag som tackat nej om de varit kortare för att JAG inte vill känna mig okvinnlig. Hur lång är du egentligen?

• Anonym (Långa kvinnor)

För deras slidor skulle vara för stora

• Anonym (jag)
    Liza86 skrev 2019-02-25 19:47:55 följande:

Är själv lång så det är en notering jag gjort utifrån egna erfarenheter. Får även ofta höra att jag ser bra ut, så därför blir det ännu svårare att förstå.

Jag kan ju inte svara för vad andra tycker men det här med längd verkar ju vara en issue. Jag tycker inte att det är fint om en tjej är längre än vad jag är. Jag tycker även att det är okvinnligt med långa tjejer.

Jag kan se en tjej och tänka att tänk vad mycket snyggare hon hade varit om hon hade varit 1 dm kortare.
  • Liza86
    Anonym (jag) skrev 2019-02-25 20:05:15 följande:
    Jag kan ju inte svara för vad andra tycker men det här med längd verkar ju vara en issue. Jag tycker inte att det är fint om en tjej är längre än vad jag är. Jag tycker även att det är okvinnligt med långa tjejer.

Jag kan se en tjej och tänka att tänk vad mycket snyggare hon hade varit om hon hade varit 1 dm kortare.
    Det var ju trist :(
    Lång tjej
  • Erik1981

Är själv 185cm och tycker att det är snyggt när en tjej är lång, får gärna vara ca 180cm utan problem. Har haft en tjej som varit lika lång och kan bara säga att det passar mig perfekt :)

• Anonym (jag)
    Liza86 skrev 2019-02-25 20:18:56 följande:
    Det var ju trist :(
    Hur lång är du?
  • Martinetto

Svårt att svara för majoriteten så jag svarar för den lilla men väldigt intressanta minoriteten - mig själv (189 cm).

Nu är det inte någon kink jag har; Jag gillar och blir fascinerad av långa tjejer men bara de som inte "kurar" ihop sig.

Om de sedan har modet att ha högklackat... det är riktigt häftigt!

Har några favoritdanspartners som är så långa.

• Anonym (M)

Jag har inte upplevt det alls, tycker att det verkar vara tvärtom faktiskt. Kan ha att göra med att jag är lite fit och har en bra hållning. Gillar högklackat och sträcker på mig, jag trivs verkligen med mina 174 centimetrar.
  • Anonym (jag)
    Anonym (M) skrev 2019-02-25 20:52:49 följande:
    Jag har inte upplevt det alls, tycker att det verkar vara tvärtom faktiskt. Kan ha att göra med att jag är lite fit och har en bra hållning. Gillar högklackat och sträcker på mig, jag trivs verkligen med mina 174 centimetrar.
    174 tycker jag inte är långt, när jag säger långt tänker jag över 180
  • man i göteborg

Tycker personligen att längden inte är så viktig i en relation! Jag blir kär i en persons personlighet och då spelar fysiska attribut mindre roll! De flesta kvinnor jag haft en relation har varit längre än mig! Är 170 cm själv!

Upplever att det är tjejen som besväras mest av att ha en kille som är kortare! ;)

• Anonym (Kort)
    man i göteborg skrev 2019-02-25 21:00:35 följande:

Tycker personligen att längden inte är så viktig i en relation! Jag blir kär i en persons personlighet och då spelar fysiska attribut mindre roll! De flesta kvinnor jag haft en relation har varit längre än mig! Är 170 cm själv!

Upplever att det är tjejen som besväras mest av att ha en kille som är kortare! ;)

Som jag då, min fru är 1.79 och jag hela 1.67

Men inte bryr sig hon eller jag, det är i personligheten jag blir kär i sen om kvinnan är 2 meter eller 1.5 meter spelar ingen roll. Japp så är det haha ????
  • Anonym (Upplever tvärtom)

Jag upplever det tvärtom. Jag har inga problem alls med långa tjejer, men de har jäkla problem med att jag är kort. Jag hade en KK som sa rent ut att anledningen till att det inte kan bli mer än så är enbart att jag är kortare än henne.

• Anonym (Lisalång)

Det är inget jag har märkt av. Jag är lång, smal och ser bra ut enligt andra. Jag har aldrig upplevt att män bli obekväma i mitt sällskap, snarare tvärtom.

• Anonym (Man)

Tycker både långa och korta kvinnor kan vara väldigt attraktiva.

Både mitt ex och min nuvarande är dock kortare än mig men jag skulle inte ha något problem att vara med en tjej som är längre än mig (är 175 cm).  Gissar att kvinnor har mer problem med "fel längd"...

• Liza86
    Anonym (jag) skrev 2019-02-25 20:30:30 följande:
    Hur lång är du?

186-ish. 

Och jag har inga problem med att killar är kortare som många verkar ha erfarenheter av. Men det stämmer säkert att många tjejer tycker så. Kanske är ett tvåvägs-fenomen det här.

Lång tjej
  • Anonym (Leslie)

Jag är man, 173 cm. Har haft flera flickvänner som varit 177-183cm. Så hett med långa tjejer. Jag gillar långa tjejer och känner inte mig underlägsen eller omanlig.

Men det finns säkert många män som känner att det inte skulle passa dem eftersom de skulle känna sig omanliga eller små. Det finns nog gott om dessa typer.

En okänd kille kom fram till mig på gymmet häromdagen och sa "vilken omanlig övning du kör". "Jaha, tack för informationen", svarade jag. Glad

• Man 78
    Liza86 skrev 2019-02-26 16:44:57 följande:

186-ish. 

Och jag har inga problem med att killar är kortare som många verkar ha erfarenheter av. Men det stämmer säkert att många tjejer tycker så. Kanske är ett tvåvägs-fenomen det här.

Kollar man runt på olika sidor så finns det många tjejer som ställer höga krav på både killens och kukens längd. Kan komma från den typen av krav, killar känner sig otillräckliga och blir osäkra/tappar självförtroende. 
Svar på tråden Varför blir killar/män så obekväma (?) med långa tjejer/kvinnor?