• Jojjoooo

Ytterkläder på dagis

Hej! Nu har ju den tiden på året kommit när det är lite svårt med va man ska sätta på ungarna för ytterkläder.

Vad har ni på dagis framförallt? Just nu har jag en skaloverall (ofodrad) från polarn o pyret, har även nu beställt ett fodrat regnställ för dom där riktigt slaskiga dagarna? kör med polarn o pyrets skalbyxor, skaljacka och vindfleece annars så det settet brukar också hoppa mellan dagis och hemmet. Tycker dom är så bra eftersom dom andas! Men ett rent helvete att göra rent när dom blivit skitiga, inte lika enkelt som de är med regnställ som man bara kan skölja av litegrann..

Nu har sonen som vantar bomulls tumvantar och ofodrade galonvantar över som funkar jättebra. Han är bara 2 år och typ omöjlig att ha på andra vantar haha. Men va kör ni för ytterkläder? Dagis har aldrig klagat på det jag har där men man blir ju lite smått knäpp med det här vädret som går fram och tillbaka och vad som ska finnas och vad som är onödigt!

• Svar på tråden Ytterkläder på dagis
  • Jojjoooo
    Jojjoooo skrev 2019-02-26 09:02:35 följande:

Hej! Nu har ju den tiden på året kommit när det är lite svårt med va man ska sätta på ungarna för ytterkläder.

Vad har ni på dagis framförallt? Just nu har jag en skaloverall (ofodrad) från polarn o pyret, har även nu beställt ett fodrat regnställ för dom där riktigt slaskiga dagarna. Kör med polarn o pyrets skalbyxor, skaljacka och vindfleece annars så det settet brukar också hoppa mellan dagis och hemmet. Tycker dom är så bra eftersom dom andas! Men ett rent helvete att göra rent när dom blivit skitiga, inte lika enkelt som de är med regnställ som man bara kan skölja av litegrann..

Nu har sonen som vantar bomulls tumvantar och ofodrade galonvantar över som funkar jättebra. Han är bara 2 år och typ omöjlig att ha på andra vantar haha. Men va kör ni för ytterkläder? Dagis har aldrig klagat på det jag har där men man blir ju lite smått knäpp med det här vädret som går fram och tillbaka och vad som ska finnas och vad som är onödigt!

• Jojjoooo

Tack för era svar! Kanske är sant med att andningsförmågan inte är lika viktig hos små barn då dom inte svettas på samma sätt. Jag vet inte, är ingen expert ;)

Som sagt har dagis aldrig klagat på kläderna men är lite av en perfektionist av mig så vill gärna att allt ska finnas och vara perfekt. Nu fick vi hem ett fodrat regnställ häromdagen som ska hänga på dagis, ska även beställa ett ofodrat regnställ som hänger där sen får dom använda hans skaloverall när det är torrt men skitigt ute!

Svar på tråden Ytterkläder på dagis