Inlägg från: Anonym (Veteran) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Veteran)

Våldtäkt

Långbenopluto skrev 2019-02-26 10:59:01 följande:

Vet inte vad du ska göra? Du ska åka in till polisen direkt NU.

Hon behöver inte åka dit, det räcker att ringa.
    Hon behöver inte heller göra det NU i affekt utan först försöka lugna ner sig lite.

Men självklart ska det anmälas.
  • Anonym (Veteran)
    Långbenopluto skrev 2019-02-26 11:04:06 följande:

Åh, vad jag blir provocerad! Du frågar om man inte gå andra vägar än polis.... 

Men herregud, hur ska din dotter tolka det? Att äcklet som våldtog henne inte "förtjänar" en polisanmälan??

Vem går först? Ett brottsoffer eller förövaren, oavsett ålder???

Polisen kommer lämna över ärendet till soc. Pojken var inte straffmyndig då det skedde.
    Det som behöver utredas är främst om han "bara" gjort det denna enda gång eller om det är fler som blivit utsatta.

OM det har skett, vilket vi heller inte vet.

Som sagt, rätt väg att gå är till polisen som sedan styr vidare det till soc. Men med ett brott som skett för flera år sedan så brinner det inte direkt i knutarna, så att säga.
  • Anonym (Veteran)
    Anonym (Ledsen mamma) skrev 2019-02-26 15:46:16 följande:
    Dottern går hos en kurator, eller hon var där första gången igår, därför kom detta fram, hon har mått sämre o sämre över detta sen i somras!

Professionell hjälp kommer vi att behöva!

Har pratat med hennes kusin och han säger att detta är en lögn, som jag förstod! Han säger även att han kommer anmäla mig för förtal för att jag anklagar honom för detta. Bara göra det känner jag,
    Det kanske är en lögn, eller iaf en grovt förstorad sanning.
    Du har inte tänkt på det?
    Eller ett sätt att skylla över en "oskyldig lek" på pojken?

OM nu pojken verkligen gjort det din dotter påstår och han aldrig har gjort det igen, ja då behövs inga insatser.
    Straffad kommer han inte att bli oavsett då han var "för ung" när det påstådda brottet ägde rum.
Svar på tråden Våldtäkt