• Anonym (Arg och trött)

Stampande kanin - vad göra?

Dotterns kanin har börjat stampa på nätterna och väcker hela huset. Det är ju jättekul att behöva söva om en envis 1-åring igen när han precis somnat...eller inte. Vi har 3 barn under 8 år och de två yngsta är inte lätta och natta. Och så har kaninen nu de senaste dygnen börjat stampa så den väcker hela huset. Vad gör man? Tyvärr den har inte möjlighet att vara i utebur av olika skäl. Hur hade ni gjort? Tips mottages tack/trött mamma

• Svar på tråden Stampande kanin - vad göra?
  • Anonym (Hmmm...)
    Anonym (Arg och trött) skrev 2019-02-26 12:30:14 följande:

Dotterns kanin har börjat stampa på nätterna och väcker hela huset. Det är ju jättekul att behöva söva om en envis 1-åring igen när han precis somnat...eller inte. Vi har 3 barn under 8 år och de två yngsta är inte lätta och natta. Och så har kaninen nu de senaste dygnen börjat stampa så den väcker hela huset. Vad gör man? Tyvärr den har inte möjlighet att vara i utebur av olika skäl. Hur hade ni gjort? Tips mottages tack/trött mamma

Söver du dina barn? Med narkos?
  • Anonym (Arg och trött)
    Nonym skrev 2019-02-26 12:32:09 följande:

Låter som att den är rädd

Ja det kan hända. Vet inte riktigt vad jag ska göra år det dock. Det är irriterande och jag hopps det går över Inom kort.
  • Anonym (Arg och trött)
    Anonym (???) skrev 2019-02-26 12:43:14 följande:

Ge bort kaninen?

Nej det kommer inte på tal. Det är bättre att se till att kaninen är trygg även på natten. Men hur vet jag inte.
  • Anonym (Arg och trött)
    Linda2barnsmamma skrev 2019-02-26 12:45:18 följande:

Vår kanin behövde en nattlampa :) den va mörkrädd

Tack för bra tips :) ska testa!
  • Anonym (???)
    Anonym (Arg och trött) skrev 2019-02-26 12:47:45 följande:
    Nej det kommer inte på tal. Det är bättre att se till att kaninen är trygg även på natten. Men hur vet jag inte.
    Fråga en kaninuppfödare. Dom brukar ju vara kunniga.
  • Anonym (L)

Sött ändå, trodde bara det var i Disneyfilmer som kaniner stampade. Hoppas det löser sig

• Anonym (Kaninägare)

Har kaninen alla sina behov tillgodosedda? Rent i buren, fritt från drag och störningar runt om, mat, vatten, fräscht hö, gömställen? Hur länge har ni haft kaninen? När började den stampa? Är kaninen köpt i djuraffär eller från en seriös uppfödare?

Svar på tråden Stampande kanin - vad göra?