Inlägg från: Anonym (Samma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Samma)

Nipt i Skåne

Väntar också på svar men lämnade provet igår. Undrar samma sak som du. Hoppas det går bra gör er!!

• Anonym (Samma)

1:350 för trisomi 21. Blodproverna som drog ner för mig. (29 år, normalviktig och normal nackspalt)

• Anonym (Samma)
    Yrla76 skrev 2019-02-27 17:33:33 följande:

Puffar! Ingen mer här som tagit nipttest i Skåne den senaste tiden?

Skriv gärna när du fått svar! Håller tummarna!
  • Anonym (Samma)
    Yrla76 skrev 2019-02-28 21:08:19 följande:

Håller tummarna för er oxå!

Har du fortfarande inte fått svar? (Inget svar här)
  • Anonym (Samma)
    Yrla76 skrev 2019-03-06 12:40:06 följande:

Nej!!! 14 dagar nu.

Det var nedslående att höra! Kan det vara strul med posten? Hur länge väntar du innan du ringer och eftersöker svaret?
    Maggelo skrev 2019-03-06 23:02:53 följande:

Hej!

Gjorde NIPT för 8 dagar sedan (tisdag) pga 1:114 på Trisomi 21. Trisomi 13 och 18 låg då bra över värdena.

Idag ringde läkaren på Emmakliniken upp mig och sa att de ?hittat något oklart? på Trisomi 13!

Totalt annorlunda resultat än KUB alltså och får mig helt att ifrågasätta KUB:en!

Nu väntar istället ett anatomiultraljud nästa vecka, för att kolla av eventuella missbildningar i bebin. Och sedan ev ett fostervattensprov, om inte ultraljudet visar något.

Och här gick vi och var rädda för att vår NIPT-test skulle visa på Downs syndrom, när det visade sig vara något ännu värre.

Går in i v 15 imorgon och har helt tappat glädjen i allt vad ?vänta barn? innebär...

Jobbigt med ett så oväntat besked! Håller tummarna att allt går bra på ultraöjudet nästa vecka och att du kanske då också får en förklaring på vad det var fär avvikande som sågs!
  • Anonym (Samma)

Fick svar idag!! Normalt prov! Tog 9 arbetsdagar för mig att få svar.

Nu firar jag torsdag!

• Anonym (Samma)
    Yrla76 skrev 2019-03-07 19:21:23 följande:

Grattis!

Samma här!! Svar idag, tog 15 dagar att få svar- normalt här oxå! <3

Stort grattis till dig/er med!! :)
  • Anonym (Samma)
    Maggelo skrev 2019-04-27 17:56:36 följande:

Vi fick göra 2 nipt-test och båda visade på Trisomi 13. Så då gjorde vi ett fostervattensprov, som visade på ett fullt friskt barn - en liten pojke! 

Så äntligen, i vecka 18, kunde vi känna oss gravida "på riktigt".

I v 22 nu, så har så smått börjat längta efter bebin, men det var inga roliga veckor när vi inte visste... 

Hur har det gått för er andra? 

Växer och frodas magarna? 

Vilken resa för er!

Magen växer sakta men säkert! V 22+ här och RUL avklarat. :) Valt att inte ta reda på kön, superspännande!
Svar på tråden Nipt i Skåne