• EnTonårsflicka

    När skaffade du bh?

    Hej! Jag är en nyfiken tjej på 13 bast. Till att börja med så vill jag bara säga att jag har 70a/b eller 75a i bh storlek. Min första fråga lyder: hur gammla var ni när ni började använda bh i skolan. Och hur reagerade andra. Var det så att flera i klassen redan hade det eller var du den första? För min del så har 2 tjejer i min klass det och en av dem har en push-up som inte ens nuddar brösten. Själv för min del så har jag en bh men vågar inte riktigt använda den. Har några tjejer som dömmer väldigt mycket på grund av att båda är helt platta. Tacksam för svar om ni ens har fattat vad ni ska svara på????

  • Svar på tråden När skaffade du bh?
  • riboflavin

    Fick börja använda toppar i 12-13 års åldern, men första riktiga BHn köpte jag nog först i gymnasiet. Då i strl 75 D minns jag.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (Simma)

    Var nog i din ålder men de första jag hade var sådana mjuka typ träningsbh:ar i bomull. Det är den sortens bh jag fortfarande gillar bäst, har nästan slutat med obekväma byglar.

  • Zakopane

    Jag är född 1977 och var väldigt tanig väldigt länge, tunn som en sticka när jag gick i 8:an. Men jag minns med fasa att vi skulle besöka skolläkaren då för nån sorts rutinkontroll och alla tjejerna skulle klä av sig i underkläder i gemensamt väntrum. Alla andra hade BH men inte jag, kändes som att jag skulle dö av ångesten att behöva vara nästintill näck medan alla andra slapp. 

    Som jag minns det så skaffade jag min första BH efter det. Tog en av mindre storlek från min mammas garderob. Jag var osäker på vad som gällde, fick man prova underkläder i affären eller var man tvungen att köpa dem först? Detta var ju före internet så man kunde inte googla efter svar... Jag bodde hos min pappa på heltid och träffade bara mamma nån gång ibland. Ville inte fråga nån av dem om sånt! allt kändes pinsamt på ett sätt som nog är svårt för tonåringar av idag att förstå. Var väl för att jag var så ensam i alltihopa.

  • ALM82

    Det var nog i 13-14-årsåldern. Jag ärvde mina av mina äldre systrar Skrattande Så de satt nog jättedåligt. 
    Hade jag varit du så skulle jag använda träningsbehåar, mjukt och skönt! 

  • Nimzay

    Har för mig att jag började med behå i 14-årsåldern. Vill minnas att de flesta andra tjejerna i min klass samt i parallellklasserna redan hade börjat med behå då, dvs var snarare än av de sista än en av de första alltså. Kan inte minnas att någon reagerade särskilt mycket när väl började med det.

    Att använda behå-topp (eller vad det nu kan kallas???) under tröjan började jag dock med redan i tioårsåldern. Har för mig att jag typ var den första i klassen att börja med det då. Alltså var typ den första med att börja med ?behå-topp? från flickavdelningen, sen använde jag denna typ av toppar ett antal år och blev typ en av de sista i att börja med riktig behå. Kan för övrigt inte minnas att någon reagerade speciellt mycket då heller, när jag började med behå-topp alltså, förutom att någon typ kunde kommentera ibland ifall den tyckte jag hade en fin topp typ.

Svar på tråden När skaffade du bh?