• sandranoren

Missfall utan smärta?

Jag är gravid någonstans mellan vecka 9-11, mest troligt 9, och har blött i en vecka. Härom kvällen blödde jag mycket och en ordentlig klump kom ut. Sedan har jag blött lite igen. Som en sparsam mens ungefär. Ska till gyn imorgon för ul och förbereder mig såklart på att det är ett missfall.

Men jag har inte haft det minsta ont under hela tiden. Så ni som har erfarenhet av missfall, speciellt runt vecka 9 eller senare, har alla av er haft ont? Hittar nästan bara information om att ett missfall ?ska? göra ont.

• Svar på tråden Missfall utan smärta?
  • Ninjara

Har haft 2 missfall. Mitt första hade jag inte ont alls. Kändes knappt. Var ca v.11. Blev skrapad. Kunde jobba någon dag senare.

Mitt andra hade jag initialt inte ont alls men fick ont efter ca 1 dygn. Denna gång blev jag inte skrapad. Var i v.8. Blev hemma i en vecka innan jag jobbade igen.

• Anonym (K)

Jag har haft två mf i v 7 och hade inte särskilt ont någon av gångerna. Lite molvärk bara men det hade lika gärna kunnat vara växtvärk i livmodern som man annars känner i början av graviditeten. Vid första mf blödde jag som en mens ett dygn och sedan sparsamt i en vecka innan embryot kom ut. Först efter det avtog blödningen långsamt. Vid andra störtblödde jag de första timmarna och embryot kom ut under den tiden. Efter det avtog blödningen snabbt.

• Anonym (?)
    Anonym (K) skrev 2019-02-28 08:01:04 följande:

Jag har haft två mf i v 7 och hade inte särskilt ont någon av gångerna. Lite molvärk bara men det hade lika gärna kunnat vara växtvärk i livmodern som man annars känner i början av graviditeten. Vid första mf blödde jag som en mens ett dygn och sedan sparsamt i en vecka innan embryot kom ut. Först efter det avtog blödningen långsamt. Vid andra störtblödde jag de första timmarna och embryot kom ut under den tiden. Efter det avtog blödningen snabbt.

Gjorde du något ultraljud när blödningen startade på första missfallet? Hur såg det i så fall ut?
    Ninjara skrev 2019-02-27 22:42:41 följande:

Har haft 2 missfall. Mitt första hade jag inte ont alls. Kändes knappt. Var ca v.11. Blev skrapad. Kunde jobba någon dag senare.

Mitt andra hade jag initialt inte ont alls men fick ont efter ca 1 dygn. Denna gång blev jag inte skrapad. Var i v.8. Blev hemma i en vecka innan jag jobbade igen.

Vet du om graviditeten hade avstannat tidigare än v 11 första gången?
  • Ninjara

Nej det vet jag inte. Var 2 dagar ifrån ultraljud. Men tror att det var något som inte riktigt stämde med den graviditeten men vet inte. Kändes som om jag hade ett andra hjärta stora delar av dagen dagarna innan och när jag satt på gynakuten insåg jag att mitt "andra" hjärta var borta. Hade ett mycket tungt och lite stressigt jobb. Vet inte om det spelade någon roll.

• Anonym (K)
    Anonym (?) skrev 2019-02-28 20:18:28 följande:

Gjorde du något ultraljud när blödningen startade på första missfallet? Hur såg det i så fall ut?Vet du om graviditeten hade avstannat tidigare än v 11 första gången?

Jag gjorde vul dagen efter den riktiga blödningen började (hade bruna flytningar innan) och då sa läkaren att det mesta hade kommit ut men att det fanns lite slemhinna kvar. Jag fick cytotec för att hjälpa det sista ut men det hände inte så mycket mer ändå. Tre dagar senare gjorde jag ett nytt vul eftersom jag tyckte det kändes konstigt att jag inte blödde mer efter cytotecen och då förklarade den läkaren att det behövs lite volym för att cytotec ska funka och jag hade antagligen redan blött ut det mesta. Ett par dagar senare kom embryot ut och då avtog det färska blodet och det blev mer brunt ett par dagar innan jag slutade blöda helt.
Svar på tråden Missfall utan smärta?