• z19

Symtom mellan äl och bim

Den eviga väntan mellan äl och bim

Några symtom? Hur tidigt? Inbillningar?

Har ni gjort något speciellt för att öka chanserna? Vad har ni ev känt i tidigare graviditeter mellan äl och bim? Allt allt allt

Väntan är vidrig.

Missfall v.6 sep/okt-18

Bim 9/3, Prickade in äl precis denna gång, plus flera dagar innan och efter

Ett barn sedan innan

Skriv gärna ner symtom, hur ni mår.. allt ni känner. Det är alltid kul att följa andra och diskutera frågor o funderingar tillsammans. Stötta varandra helt enkelt. Nu är det dags att plussa, eller hur? ????

• Svar på tråden Symtom mellan äl och bim
  • z19

Skrev inte nåt om mina egna symtom

Äl+6 (om jag hade äl precis då jag själv tror)

Men prickade som sagt in dagar både innan och efter oxå

Haft lättare molvärk ett par dagar

Hungrigare än vanligt

(Är förkyld, så vissa symtom kan kännas pga det)

Är trött, o känner mig varm samtidigt som jag fryser. Börjar få ömma bröst.

Denna sväng åt jag bisolvon ca en vecka innan äl

Har även ätit folsyra från senaste mens

Är medveten om att bisolvon både kan göra susen men även förstöra.. har testat innan, o blev gravid direkt - dock slutade det i missfall. Om den graviditeten/missfallet hade med bisolvonet o göra låter jag va osagt.

Bestämde mig ändå för att testa igen, eftersom det inte tagit sig alls efter missfallet.

• z19

Ingen som vill dela med sig av symtom? :)

Bim 9-10/3

Har en svagare molvärk hela tiden.. inte riktigt som mensvärk men liknande

Brösten ömmar mer och mer, lite svidande känsla nästan

Svullen i magen

Känsla av illamående

Har i vanliga fall svår pms, men denna sväng känner jag mig mest lättirriterad.. kommer och går under dagen..

Hunger. Vill ha mkt mat, hela tiden

• Emsopemso

Nu plussade jag i december, men av vad jag kommer ihåg så vart det "jobbigt" att sova, några dagar efter ÄL. Sovrummet var som en bastu, fast det oftast är svalt, och jag brukade använda extra varma täcken. Haha, så de var de absolut första som fick ett frö att gro i hjärnan!

Sedan, BIM-8 om jag inte missminner mig, var jag ute på AW med jobbet. Tyckte jag satte i mig rätt bra med öl, före under och efter maten.. men jag blev inte det minsta påverkad så trodde nästan någon skämtat med mig och serverat alkoholfritt. Råkade nämna det för en kollega som redan då påstå sig "veta" (sådär litw synskt) att jag var gravid. Jag fnissade lite men gick nyktert hem den vinternatten från krogen.

Det kollegan hade sagt den fredagen släppte likson inte. Så på BIM-4 blev det ett clearblue testa tidigt-test. Där stog jag 5:30 på morgonen och bara gapade! :D

Hade till råga på allt försökt i ett och ett halvt år, inte många som visste om det. Sannerligen inte kollegor. Hade bestämt mig för att efter nyår ringa och be om hjälp, då den konstanta väntan, pressen och alla tårar höll på att ta kål på oss som gifta. Men äntligen! <3

Vecka 15 nu, och hoppas allt går vägen :)

(Ursäkta en hel novell!)

• RedAngel
    z19 skrev 2019-02-28 12:23:49 följande:

Skrev inte nåt om mina egna symtom

Äl+6 (om jag hade äl precis då jag själv tror) Men prickade som sagt in dagar både innan och efter oxå Haft lättare molvärk ett par dagar Hungrigare än vanligt (Är förkyld, så vissa symtom kan kännas pga det) Är trött, o känner mig varm samtidigt som jag fryser. Börjar få ömma bröst.

z19 skrev 2019-03-03 17:41:40 följande:

Ingen som vill dela med sig av symtom? :)

Bim 9-10/3 Har en svagare molvärk hela tiden.. inte riktigt som mensvärk men liknande Brösten ömmar mer och mer, lite svidande känsla nästan

Svullen i magen Känsla av illamående Har i vanliga fall svår pms, men denna sväng känner jag mig mest lättirriterad.. kommer och går under dagen..

Hunger. Vill ha mkt mat, hela tiden

Lät som att du beskrev mig nästan helt exakt! xD Bim 11/3 (positiv utslag på äl i lördags) så att jag tror jag bara känner efter & analyserar FÖR MYCKET! Tror tillochmed att jag är skengravid bara för att jag så gärna vill va'gravid. Jättejobbigt xD Får hoppas att det är sant liksom :) <3
  • z19
    Emsopemso skrev 2019-03-03 21:32:14 följande:

Nu plussade jag i december, men av vad jag kommer ihåg så vart det "jobbigt" att sova, några dagar efter ÄL. Sovrummet var som en bastu, fast det oftast är svalt, och jag brukade använda extra varma täcken. Haha, så de var de absolut första som fick ett frö att gro i hjärnan!

Sedan, BIM-8 om jag inte missminner mig, var jag ute på AW med jobbet. Tyckte jag satte i mig rätt bra med öl, före under och efter maten.. men jag blev inte det minsta påverkad så trodde nästan någon skämtat med mig och serverat alkoholfritt. Råkade nämna det för en kollega som redan då påstå sig "veta" (sådär litw synskt) att jag var gravid. Jag fnissade lite men gick nyktert hem den vinternatten från krogen.

Det kollegan hade sagt den fredagen släppte likson inte. Så på BIM-4 blev det ett clearblue testa tidigt-test. Där stog jag 5:30 på morgonen och bara gapade! :D

Hade till råga på allt försökt i ett och ett halvt år, inte många som visste om det. Sannerligen inte kollegor. Hade bestämt mig för att efter nyår ringa och be om hjälp, då den konstanta väntan, pressen och alla tårar höll på att ta kål på oss som gifta. Men äntligen! <3

Vecka 15 nu, och hoppas allt går vägen :)

(Ursäkta en hel novell!)

Så roligt o läsa :)

Grattis!

Varit på något ul?

Jag hoppas verkligen jag oxå plussar.

Men vi får väl se. Mår dock jävligt risigt till o från nu.

Ta hand om dig!
  • z19
    RedAngel skrev 2019-03-03 22:25:47 följande:

Lät som att du beskrev mig nästan helt exakt! xD Bim 11/3 (positiv utslag på äl i lördags) så att jag tror jag bara känner efter & analyserar FÖR MYCKET! Tror tillochmed att jag är skengravid bara för att jag så gärna vill va'gravid. Jättejobbigt xD Får hoppas att det är sant liksom :) <3

Ja, skengravid har man ju varit några ggr :P

Och visst analyserar man mycket. Själv kan jag inte göra annat.. försöker få dagarna att gå. Man analyserar, googlar, känner efter lite extra. Brukar ändå kännas oxå när det är negativt.. nytt hopp nästa sväng. Men självklart vill man plussa inom kort. Hoppas på denna gång. Nu i veckan kan man börja testa lite smått...
  • z19

Tog ett test ikväll

Fick ett svagt svagt positivt resultat

Nu fortsätter jag testa varje dag fram till bim som är på fredag eller lördag..

Förhoppningsvis har jag plussat :)

Och alla mina symtom har en vettig förklaring

• Emsopemso
    z19 skrev 2019-03-04 08:17:47 följande:

Så roligt o läsa :)

Grattis!

Varit på något ul?

Jag hoppas verkligen jag oxå plussar.

Men vi får väl se. Mår dock jävligt risigt till o från nu.

Ta hand om dig!

Tack! :D ja kub ul var för lite mer än 2 veckor sen. Å så blir RUL i början på april. Riktigt häftigt!

Åh vad roligt att du ev plussat! :D

Hoppas de är riktigt starkt snart så inte minsta tvivel finns. Å att allt blir underbart bra! Och att du slipper må risigt länge till <3
  • z19
    Emsopemso skrev 2019-03-04 21:27:58 följande:

Tack! :D ja kub ul var för lite mer än 2 veckor sen. Å så blir RUL i början på april. Riktigt häftigt!

Åh vad roligt att du ev plussat! :D

Hoppas de är riktigt starkt snart så inte minsta tvivel finns. Å att allt blir underbart bra! Och att du slipper må risigt länge till <3

Åååh va spännande.. :)

Ganska säker på att det är ett plus, bara för tidigt för riktigt utslag ännu. Men känner i kroppen...

illamåendet finns underliggande, lär slå till snart

Men de är de värt hur som helst :)
  • Mela88

Har BMI snart. Mått illa i nån vecka, ömma bröst, svullen mage, hungrig, väldigt illamående till och från. Har även fått tillbaka min foglossning som jag sist hade när jag var gravid för över två år sedan. Tog ett test i morse (ett sånt man ska ta på bli dag, visade såklart då negativt. Men beställt sånna man kan använda inna BMI nu :) hoppas hoppas!!

• cesse26

Typ ont i fogarna har det aldrig annars förrutom vid graviditet. Stickningar i brösten brukar annars spänna innan mens.Helt lugnt i tjejmagen ingen molande värk. Massa flytningar typ lotion annars brukar jag mer ha klistriga i liten mängd. Drömde även att jag var gravid men dom kunde bara se att livmodern var förstorad på ultraljud vilket stämmer i så pass tidig graviditet. Hungrig och sugen på det mesta. Dåligt humör. Har haft stenkoll denna månad på ägglossning då gyn såg en ägglossning var på gång samma dag som jag fick positivt på ältest. Det var den 18 feb. Pluss på bim-5

• cesse26

Glömde att skriva att tempen sjönk 0,5 i grader en vecka efter äl. Förmodligen ägget som fäste. I den vevan frös jag som bara den fick frossa som aldrig för. Fick lägga mig tidigare för jag frös så pass.

Svar på tråden Symtom mellan äl och bim