• Bullelli

    Hur fasiken gör man med sängen?

    Jag har en kontinentalsäng, i tre delar/lager med madrasserna. Med benen är den hög!

    Nu funderar jag på att köpa en sängram, men hur gör jag med alla madrasserna då? Skippar jag dom understa iom att det finns ribbor i ramen, eller hur fasiken gör man? Det blir ju ett alldeles för stort schabrak med alla tre lager madrasser annars Skrattande

    Hur gör alla andra? Jag får totalt hjärnsläpp i frågan.

  • Svar på tråden Hur fasiken gör man med sängen?
  • Pope Joan II
    Bullelli skrev 2019-02-28 11:13:40 följande:

    Jag har en kontinentalsäng, i tre delar/lager med madrasserna. Med benen är den hög!

    Nu funderar jag på att köpa en sängram, men hur gör jag med alla madrasserna då? Skippar jag dom understa iom att det finns ribbor i ramen, eller hur fasiken gör man? Det blir ju ett alldeles för stort schabrak med alla tre lager madrasser annars Skrattande

    Hur gör alla andra? Jag får totalt hjärnsläpp i frågan.


    Du kan inte, eller borde i alla fall inte, ha en kontinental i en sängram. Den är avsedd att använda som den är med bara en sänggavel till. 
  • Bullelli
    Pope Joan II skrev 2019-02-28 11:42:43 följande:
    Du kan inte, eller borde i alla fall inte, ha en kontinental i en sängram. Den är avsedd att använda som den är med bara en sänggavel till. 
    ja det vet jag, men det var inte frågeställningen.
  • Anonym (Sälj)
    Bullelli skrev 2019-02-28 11:13:40 följande:

    Jag har en kontinentalsäng, i tre delar/lager med madrasserna. Med benen är den hög!

    Nu funderar jag på att köpa en sängram, men hur gör jag med alla madrasserna då? Skippar jag dom understa iom att det finns ribbor i ramen, eller hur fasiken gör man? Det blir ju ett alldeles för stort schabrak med alla tre lager madrasser annars

    Hur gör alla andra? Jag får totalt hjärnsläpp i frågan.


    De (flesta) som väljer att köpa en kontinentalsäng har den ståendes på golvet. Vill man ha en säng med sängram så köper de allra flesta en sådan. Så mitt råd är, sälj kontinentalsängen och köp en säng med sängram istället.
  • Fjäril kär

    En kontinentalsäng får inte plats i en vanlig sängram.

    Ska du köpa sängram tar du bort benen på sängen och använder endast bottnarna + bäddmadrass och lägger i.

  • Anonym (Ika)

    En kontinentalsäng är en komplett säng med endast gavel.

    Vill du ha en sängram får du köpa en madrass anpassad till sängramen.

  • Anonym (Ika)

    Så hur andra gör är helt enkelt så att man säljer kontinentalsängen och köper en komplett säng med sängram. Eftersom det är två helt skilda sängar.

  • Bullelli
    Fjäril kär skrev 2019-02-28 11:51:02 följande:

    En kontinentalsäng får inte plats i en vanlig sängram.

    Ska du köpa sängram tar du bort benen på sängen och använder endast bottnarna + bäddmadrass och lägger i.


    Tack! :)
  • Bullelli
    Anonym (Ika) skrev 2019-02-28 11:54:29 följande:

    Så hur andra gör är helt enkelt så att man säljer kontinentalsängen och köper en komplett säng med sängram. Eftersom det är två helt skilda sängar.


    Skulle jag köpa nytt får jag ändå samma bottnar som jag har nu, och samma bäddmadrass, bara mittenmadrassen som skiljer, så nää.
  • Pope Joan II
    Bullelli skrev 2019-02-28 12:30:37 följande:
    Skulle jag köpa nytt får jag ändå samma bottnar som jag har nu, och samma bäddmadrass, bara mittenmadrassen som skiljer, så nää.
    Det är väldigt stora skillnader på resårsystem och övrig uppbyggnad mellan kvaliteterna och typerna på madrasser.
  • Bullelli
    Pope Joan II skrev 2019-02-28 12:54:20 följande:
    Det är väldigt stora skillnader på resårsystem och övrig uppbyggnad mellan kvaliteterna och typerna på madrasser.
    Är det säkert, men eftersom min säng fungerar utan alla delarna, vilket var key när jag köpte den för ett år sedan så funkar den ju även i en ram utan problem. Det enda jag ville veta var vilken del jag skulle slopa.

    Sen om många andra köper nytt är lixom inte relevant eftersom det inte är varken ett måste eller något alla gör.

    Får vända mig till butiken där jag köpte sängen istället, får nog bättre svar där.
Svar på tråden Hur fasiken gör man med sängen?