• telly

tandkräm, spotta ut, flour

trollhona skrev 2019-03-09 02:44:57 följande:

Använder Jack & Jill utan flour. Finns i massa goda smaker.

Vad är vitsen med tandkräm utan fluor?
    Glad norrländska med triss i tjejer!
  • telly
    trollhona skrev 2019-03-09 14:17:47 följande:

Du ska inte äta flour. Det är hälsovådligt. Det är mer hälsosamt för små barn som inte har förstånd att spotta ut tandkrämen att man ger dem utan flour.

Det var inte frågan. Läs igen.
  • telly
    trollhona skrev 2019-03-09 14:28:01 följande:

Du frågade vad visten är. Jag svarade. Specificera eller ändra frågeställningen.

Ok.

Tar det övertydligt.

Varför ska man använda en TANDKRÄM som inte innehåller NaF (inte fluor utan natriumflourid)?

Varför kan du inte lika gärna borsta med vatten och ev ta en mintpastill för andedräkten...

Vad är poängen liksom. För mig är natriumflourid vitsen med tandkräm. Borsta bort smuts och beläggning... Och tandkräm för att göra emaljen hård som i sin tur skyddar mot karies.

Eller är det slipmedel ni vill ha?
  • telly
    trollhona skrev 2019-03-09 20:39:09 följande:

För att det inte är flour som rengör. Det gör sillica. Det är inte samma sak som att "borsta med vatten". Du rengör tänder och tar bort beläggningar med tandkräm.

Fluor är en tillsats som inte utför något i form av renlighet.

Om du tycker flour är vitsen med tandkräm så kan ju du köpa florpastiller och strunta i att borsta helt. Samma resonemang.

Nej som det framgår av texten måste jag borsta med tandkräm för att göra rent tänderna och slipa dom. Och fluoret skyddar dom.
Svar på tråden tandkräm, spotta ut, flour