• Anonym (Fia)

Vilket Sofias änglar-avsnitt har berört er mest?

Som rubriken lyder, vilket Sofias änglar-avsnitt har berört er mest?

Alla avsnitt berör ju, eftersom det är väldigt starka och tragiska öden dom visar, men det som berört mig allra mest var avsnittet där pappan i en familj hade hängt sig och lilla dottern hittar honom. Usch det var så himla sorgligt bara, att det slutade som det gjorde, men så fint att familjen fick lite hjälp att kunna sörja och börja gå vidare.

Vad säger ni?

• Svar på tråden Vilket Sofias änglar-avsnitt har berört er mest?
  • Anonym (S)

Jag har svårt att minnas så många även om jag sett dom, det som du nämner var sorgligt. Annars tänker jag på avsnittet när en kvinnas ex stängt i barnen i huset och tänt på... fyfan.

• Panduro

Jag berörs väldigt ofta av deltagarnas öden. Hemska och tragiska händelser! Men jag förstår ändå inte riktigt programidén. Varför ska dessa människor få just en renovering för att en förälder eller ett barn har dött? Förståeligt om huset är i behov av handikappanpassning, men så är det ju inte alltid. Husen är ju heller inte fallfärdiga.

• Anonym (skräp)
    Anonym (Fia) skrev 2019-02-28 17:48:11 följande:

Som rubriken lyder, vilket Sofias änglar-avsnitt har berört er mest?

Alla avsnitt berör ju, eftersom det är väldigt starka och tragiska öden dom visar, men det som berört mig allra mest var avsnittet där pappan i en familj hade hängt sig och lilla dottern hittar honom. Usch det var så himla sorgligt bara, att det slutade som det gjorde, men så fint att familjen fick lite hjälp att kunna sörja och börja gå vidare.

Vad säger ni?

En svensk kändis vars avlönade jobb går ut på att leka jesus och fredsduva, på kanal 5 bekostnad som i sin tur vinner tittarsiffror. Den dagen hon och andra svenska kändisar använder sina egna pengar och hjälper andra som på olika sätt har det svårt i samhället, så ska jag börja titta på det. 

När det gäller personerna som medverkar, som på olika sätt är utsatta så är det givetvis synd om de. 

• Anonym (H)

Oj, minns inte, det är så många.

• Unaangelita

Det avsnittet som gjorde mig mest ledsen var när de var på Gotland,när en liten flicka hade sprungit ut i vägen och blivit överkörd Gråter Fy så hemskt. Pappan va hemma men kollade bort i några sekunder och han hann inte stoppa henne.

Minns även ett till avsnitt där ett barn hade dött av en sjukdom som jag aldrig hört talas om innan. Minns heller ej namnet nu tyvärr. Men där syskonet hade sakka sjukdom och kommer också gå bort.
    Livet är verkligen orättvist för några av oss.

• Anonym (...)

Den lilla pojken som lekte en strypningslek i sitt rum och ströp sig själv av misstag.. Lillebror hittade honom och hämtade pappan som fick ta bort snaran :/ Till och med min sambo som sällan blir berörd av tvprogram mådde skit efter programmet!

• Anonym (mmm)

Jag tittar inte. Tycker egentligen programidén är förfärlig. 

• Anonym (Pi)

Avsnittet där en kvinna lät sin man ligga ensam och dö på planet.

Svar på tråden Vilket Sofias änglar-avsnitt har berört er mest?