• Anonym (Kräkfobi)

Magsjuka eller influensa?

Dottern på 7 år klagade på huvudvärk och magont. Tempa 37,7. Åt dåligt till middag men sen en glassbåt. Nu mer ont i magen och huvudvärk. Och temp på 38,1.

Jag har världens kräkfobi och har oro att detta är magsjuka på g då jag har hört att huvudvärk kan vara början på det och det tillsammans med magont ger mig dåliga vibbar.

Låter detta som starten på magsjuka?

Kommer febern före kräkningar/diarré?

• Svar på tråden Magsjuka eller influensa?
  • Anonym (Vad som helst)

Det kan ju lika gärna vara blindtarmsinflammation. Ligger hon helst stilla? Väldigt ont snett mot höger, nedanför naveln?

• 1234568

Influensa börjar med frossa, hög feber, huvudvärk och värk i kroppen.

Jag har haft det några gånger (och jobbar inom vården), och jag skulle inte säga att illamående/ont i magen hör till. Och febern brukar vara betydligt högre än omkring 38.

Går ju massor med virus, och som någon drev är blindtarmen en möjlighet. Magsjuka låter ju mest troligt med tanke på ont i magen. Du lär veta vilket det är inom några timmar...

• Anonym (Kräkfobi)

Hon säger att det gör ont i hela magen. Nu när hon la sig gjorde det mer ont i magen men även ont i huvudet och halsen.

Är säkert magsjuka

Det började kring 16-tiden.

Frågan är hur långt före innan kräkning kan komma

• 1234568
    Anonym (Kräkfobi) skrev 2019-02-28 19:51:04 följande:

Hon säger att det gör ont i hela magen. Nu när hon la sig gjorde det mer ont i magen men även ont i huvudet och halsen.

Är säkert magsjuka

Det började kring 16-tiden.

Frågan är hur långt före innan kräkning kan komma

Låter som magsjuka. Kom ihåg vätskeersättning (finns recept på nätet från 1177) om hon börjar spy (och även vid diarre).

Skulle även kunna vara halsfluss. Då blir man oftast väldigt sjuk och speciellt halsen är utsatt. Man kan även känna sig illamående.

Krya på er!
Svar på tråden Magsjuka eller influensa?