• aserg

    GRAVID?!?!!

    Alltså jag blir på riktigt galen snart och får inte ihop det riktigt. Har redan ett barn och vi planerar nytt. Fick positivt på ägglossningstest den 25 februari (maximal fertilitet) på CB dubbel indikator samt annat vanligt ägglosningsstest och en till två dagar senare började jag få kraftig smärta/kramp nedre delen av ryggen samt magen speciellt vid höger äggstock men även ibland på vänster så jag var tvungen att åka in akut. Där uteslöt dom blindtarmsinflammation och alla blodprover visade på normala värden. Urinprovet visade negativt både hemma och på akuten vad gäller graviditet fast det har ju bara gått 3 dagar sen ägglossning tänker jag. Då testade jag med sånna billiga enkla grav test hemma. Idag den 28 febr testade jag igen med ägglossningstest bara för att jag hade en över och plötsligt så visar den maximal fertilitet igen?!?!?! Alltså man kan inte ha ägglossning två gånger väl. Kan tillägga att min senaste mens fick jag den 7 februari och den var normal, enligt min app så skulle

    Ägglossning ha skett den 20 februari men jag började testa från och med den 14 och fick inte positivt på ägglossningstest tills den 25:e. Vi har varit väldigt noga med att få till det med sex varje dag sedan mitten på februari. Jag kan inte riktigt förstå varför jag har så himla ont i magen/ägstockarna och ryggen samt varför ägglossningstest visar på maximal fertilitet igen?!?! har någon varit med om detta???

  • Svar på tråden GRAVID?!?!!
  • aserg

    Tack för era svar :)

    Det luriga ändå är att igår visade ägglossningsstestet negativt och idag maximal fertilitet igen? Man blir fundersam alltså, man undrar om man är kanske gravid och ägglossningsstestet kände av det bättre än grav testet då det är såpass todigt ändå??!? Behöver inte stämma men har aldrig haft så ont innan och självklart kopplar man det med att kanske ägget blivit befrukrat!!!

  • aserg

    Mycket möjligt såklart att testet kan visa fel men ändå konstigt tycker jag.

    Läste massa inlägg om att andra vart med om samma och det har visat sig vara just graviditet.

    Kan tillägga att jag kisssar oftare och har känt mig lite illamående på morgonen. Men man får invänta BIM helt enkelt dvs ett par dagar till !!

  • aserg

    Enligt appen ska jag ha mens om 7 dagar men det verkar som att der blivit lite knas den här månaden. Misstänkte också cysta men hade inget att jämföra med då jag inte upplevt det tidigare. Bara att avvakta och se helt enkelt om ett par dagar för att testa på nytt eller så kanske dyker mensen upp????

Svar på tråden GRAVID?!?!!