• Mela88

Stöttning när man väntar på BIM

Hej. Osäker på hur lång min menscykeln är. Slutade med mina mini piller den 14:e feb. Ägglossningen kom igång och nu är väntan olidlig. Borde ha BMI här närsomhelst. 27 dagar sen första dagen på sista mensen idag.

Mår illa, ont i brösten och min foglossning har kommit tillbaka. (Och den försvann för två år sedan när jag födde min dotter). Kanske kroppen som jäklas med mig. Hört att det ska vara ganska vanligt efter pillerstopp!

Kul att få följa mer er på er resa :)

• Mela88
    Deedeeone skrev 2019-03-09 09:32:59 följande:

ÄL +9 idag, gjorde gravtest igår som var negativt. Vet att det är väldigt tidigt men ändå så tappar man hoppet lite även denna månaden. Vill ju så gärna ha det där plusset men testerna skriker hånade vitt.....

Tror det är vanligare att plussa på BMI eller efter. Läst inlägg där barnmorskor säger det iaf. Försök ha lite is i magen med testerna så slipper du tappa hoppet såhär tidigt. :)
  • Mela88
    Deedeeone skrev 2019-03-09 15:59:04 följande:

Ja det är ju egentligen alldeles för tidigt för att testa men man är ju så nyfiken! Är ju BIM på onsdag så tänkte försöka hålla mig tills dess iaf och så får vi se om mensen kommer eller hur det blir.

Ja det är ju så! Har själv redan tagit tre tester men alla visat negativt. Vet inte riktigt när jag BMI, men är väl närsomhelst tror jag :)
  • Mela88
    Deedeeone skrev 2019-03-10 08:37:49 följande:

Haha, förstår inte varför man testar innan BIM egentligen. Men nyfikenheten och hoppet tar ju över såklart. Jag tog också ett test idag, det va fortfarande negativt. ÄL +10 idag!

Tror iaf jag blir påverkad av att så många plussat innan BMI. Iaf vad man läser i trådar här. Och så vill man så gärna vara en av dem.
  • Mela88
    Deedeeone skrev 2019-03-11 07:15:54 följande:

ÄL +11 idag, test negativt imorse med... Hoppet börjar försvinna

Håller tummarna för dig. Dag 33 nu och ingen mens i sikte. Mest oro över att pillerna strulat till mensen. Vågar inte ta fler tester nu.... ställt in mig på att det är mensen som strular och ingen bebis...
  • Mela88
    Deedeeone skrev 2019-03-11 07:39:08 följande:

Dag 33? Inget positivt test än? Hur längesedan var det du slutade med pillren?

• Mela88
    Deedeeone skrev 2019-03-11 07:39:08 följande:

Dag 33? Inget positivt test än? Hur längesedan var det du slutade med pillren?

Jag slutade den 14/2. Rätt säker på att jag hade ägglossning denna månad. Inte testat på några dagar nu. Min menscykel har legat mellan 30-35 dagar med mina piller så vet intw riktigt när jag har BMI.
  • Mela88
    JodiBabe skrev 2019-03-11 07:53:43 följande:

Är det första försöket för er? 

PS. Hoppas du inte tycker jag är dryg nu, men det heter B I M, Beräknad Icke Mens.

Hahahaha gud va trög jag är. Det vet jag ju egentligen *skämskudde*. Ja första försöket denna gång. Men jag har två barn sen innan :)
  • Mela88
    Deedeeone skrev 2019-03-11 08:02:50 följande:

Ja men då var det ju rätt nyligen du slutade med pillren! När jag slutade så fick jag inte mens på 49 dagar, men sen började kroppen funka bättre och mensen blev helt regelbunden och kommer som en klocka. Hoppas dock för dig att inte mensen kommer och att ni får till ett plus istället <3

Med sonen fick jag aldrig någon mens blev gravid direkt. Med dotter kom den tillbaka på en gång och blev gravid efter 4 mån. (När jag började använda ägglossningtest tog det direkt). Så hoppas jag har samma tur nu. Dock annan partner nu. Tack :)
  • Mela88
    JodiBabe skrev 2019-03-11 08:02:53 följande:

Ok, spännande! Stort lycka till! Håller tummarna.

Tack :)
  • Mela88
    Muusan skrev 2019-03-11 08:09:48 följande:

Nej. Dag 3 och ingen mens i sikte än. Så här sen har den aldrig varit. Men konstig i magen är jag. Nej ja fattar ingenting. Vi får se vad som händer. Kan vara kroppen som krånglar eller så är jag gravid. Jag har inte testat än :) första gången jag inte går nuts med test :))

Håller tummarna :)
  • Mela88
    Deedeeone skrev 2019-03-11 08:17:57 följande:

Håller tummarna för dig! Va skönt att det har gått så lätt innan, jag hoppas att jag också ska ha turen med mig!

Ja! Så chansen att det ska gå lika lätt är väl kanske inte så stor. Hade ni försökt länge?
  • Mela88
    Deedeeone skrev 2019-03-11 08:45:23 följande:

Vi har försökt sedan i September, börjar bli väldigt jobbigt att inte få ett plus :/

Ofta tar det ju tid. Inom ett år brukar man ju säga. Använder ni ägglossningsstickor nått?
  • Mela88
    Deedeeone skrev 2019-03-11 09:45:30 följande:

Japp, använder ägglossningsstickor och brukar känna på tappen också för att känna mig säker. Men det verkar inte vilja bli nått ändå!

Håller verkligen tummarna att det är er tur snart <3
  • Mela88
    Mosigos skrev 2019-03-11 10:12:18 följande:

Vad tror ni??

Har tagit 2 test nu under morgonen, båda stecken var lika ?svaga?.

Bim imorgon, försök 23 eller 24 så vågar verkligen inte hoppas på något ????

Jag ser två med!! Ta ett till imorgon! Håller verkligen tummarna!!
  • Mela88

Nu kom mensen! Men glad! För nu vet jag att den är tillbaka. Nya tag och ägglossning 29/3 :)

• Mela88
    Deedeeone skrev 2019-03-12 09:38:11 följande:

Ååhh ändå skönt när man har undrat vart den tog vägen, nu är det bara att köra på ju!

Ja jag känner mig så lättad nu :) så nu jäklar ska jag köra med ägglossningsstickorna när ägglossning börjar närma sig.
  • Mela88
    Mosigos skrev 2019-03-13 07:37:28 följande:

Hej, här kommer en liten uppdatering ifrån mig.

Jag tror jag är gravid, är så glad att jag bara vill gråta <3 <3

Helt klart ett positivt test! Grattis!!!!! :)
Svar på tråden Stöttning när man väntar på BIM