• Ess

Problem med bonusbarnet

Ställ krav på pappan, ska han ha umgänge så får han ensam rodda detta.
    Bär hon sig illa åt mot dig så vänd ryggen åt henne och gå därifrån utan ett ord.

• Ess

Får tillägga att om hon burit sig illa åt så hade jag inte tagit henne till någon aktivitet, då hade hon fått sitta hemma och fundera på hur hennes uppförande påverkar hennes liv och det hon tycker är roligt.

• Ess
    OlgaElvira skrev 2019-03-03 10:06:12 följande:
    Tillämpa silent treatment mot ett barn! När det utövas i en vuxenrelation kallas dettta psykisk misshandel.
    Bättre att gå därifrån än att tappa humöret fullständigt.
    Här hade det bara hänt en gång max, för jag skulle aldrig ställa upp på att ta hand om någon annans barn på regelbunden basis. Hade barnet sen burit sig illa åt så hade jag aldrig ställt upp mer.
  • Ess
    OlgaElvira skrev 2019-03-03 12:24:15 följande:
    Vad barnet verkar önska och vad barnet behöver är inte alltid samma sak. Det är alltid de vuxnas ansvar hur relationen ska förbättras. Att benämna ett barn som -lilla ers höghet- visar på bristande insikt om barns behov.
    Det är FÖRÄLDERNS sak att styra upp sin unge. Annars så blir det en liten höghet som tror hen är navet som allt kretsar kring.
  • Ess
    Anonym (Bonus) skrev 2019-03-03 13:21:49 följande:
    Både rätt och helt fel. Man kan väl inte kräva att ett barn ska tycka om bonusföräldern, det är bonusföräldern och förälderns ansvar att se till att barnet guidas in och tillåts tycka om. Man kan kräva uppfostran i form av att städa men inte känslor. Det är ett utbyte mellan två människor, är det en vuxen och ett barn är det den vuxnas ansvar att stå för fiolerna!
    Här är väl ingen som överhuvudtaget nämnt något om att tycka om. Föräldern uppfostrar och tar hand om sitt barn, är inte föräldern hemma så har inte barnet där att göra.
  • Ess
    Anonym (H) skrev 2019-03-03 13:46:41 följande:
    Alltså är så jävla trött på att läsa dina fientliga inlägg kring bonus/styvbarn. Du har noll förståelse eller erfarenhet i hur jävla JÄVLIGT det kan vara att som liten behöva splittra sin trygghet och helt plötsligt behöva leva under samma tak som en ragata som egentligen inte vill ha en där. DU har ett jävla val att INTE flytta in med någon annans barn. Det valet har aldrig barnen. Skärp dig och börja bete dig som en vuxen.. om det nu är det du är.
    Jag räknar med att föräldern finns på plats och tar hand om sitt barn. Att föräldrar misslyckas och är mer intresserade av att hämnas på varann är inget jag blandar mig i utan det får stå för dem.
    Hade dina föräldrar tagit hand om dig så hade sambon aldrig behövt bli en sk ragata.
  • Ess
    Anonym (Emma) skrev 2019-03-03 21:21:03 följande:

Ess är ett troll som funnits på FL i säkert 10 år minst och spridit galla över bonusbarn tillsammans med ett ?litet hov?.

Troll är jag inte, jag bara har icke PK åsikter om ett mycket litet antal personer, som inte förtjänat mer.
  • Ess
    Anonym (H) skrev 2019-03-03 21:03:10 följande:

Men kära du. Jag har världens bästa föräldrar som alltid tagit hand om mig. Vad i helvete vet du om det? Att pappa var dum nog att falla för en idiot som likt dig gav sig fan på att hata sina bonusbarn var däremot mindre bra. Han kom på sitt misstag efter ett tag och skildes sig från henne då han märkte att hon var vidrigt elak mot oss.

Var du glad att din sambo/man är dum nog att inte inse att hans sambo/fru är ett jävla rövhål som inte lägger två fingrar i kors för att försöka ge något positivt till hans barn. Vidrigt.

Om du har världens bästa föräldrar, vad gnäller du då för?

Blev du illa omtyckt av sambon så hade du väl förtjänat det.......
Svar på tråden Problem med bonusbarnet