• stjärna77

    Ni med öppna förhållanden..

    Undrar en sak.. Ni som lever i sk öppna förhållanden, hur ?öppet? är normalt? Ingår det att vara ärlig mot sin partner kring vem man har sex med eller är det fritt fram att köra på med vem man vill och hur man vill utan att berätta för sin partner? Förstår att det kan se olika ut men är nyfiken på era erfarenheter.

  • Svar på tråden Ni med öppna förhållanden..
  • Anonym (Fel)

    Man får inte knulla med vem man vill Och inte hur.

  • Anonym (Fel)

    Du skrev att man får köra på med vem man vill Och hur.

  • Leostar

    Sedan ett år tillbaka har vi öppet förhållande.

    Vi har alltid varit väldigt sociala och tycker det är väldigt skoj med den fysiska attraktionen och går igång på flörtandet som såklart försvinner efter 15års förhållande.

    Efter att vi öppnat upp har vi hånglat upp typ 1-2 personer var, men det råder totalt öppenhet (grundkrav). Så till den grad att när det hänt har man kommit hem till den andre, berättat vad som hänt och highfiveat! :)

    Än så länge har det inte förekommit sex men från min sida (man) är det helt öppet för det, både för min del coh hennes del... för hennes del är det mer begränsat för egen del då hon tycker hon får tillräckligt och mer av mig men triggas mer av uppmärksamheten och är väl inte helt främmande för att fullfölja.

    Det hela bottnar dock i totalt kärlek för varandra, vi älskar varandra till fullo och bara unnar varandra lite mer än man brukar. :)

  • stjärna77

    Det var en fråga, inget påstående. Är nyfiken på resonemangen i sk. öppna förhållanden o vill gärna lära mig att förstå.

  • stjärna77

    Har (lite naivt kanske) trott att detta är rätt vanligt.. Hade själv kunnat tänka mig ett sånt upplägg men min man är helt emot. Har en bekant som säger sig (o det stämmer säkert) leva i en sån relation men han ger mer intryck av att vara ute efter allt och alla. Blir nyfiken på vad som händer med intimiteten och tilliten i ett sånt förhållande, kan den verkligen finnas där då?

  • Underhill
    stjärna77 skrev 2019-03-03 16:33:09 följande:
    Har (lite naivt kanske) trott att detta är rätt vanligt.. Hade själv kunnat tänka mig ett sånt upplägg men min man är helt emot. Har en bekant som säger sig (o det stämmer säkert) leva i en sån relation men han ger mer intryck av att vara ute efter allt och alla. Blir nyfiken på vad som händer med intimiteten och tilliten i ett sånt förhållande, kan den verkligen finnas där då?
    Hur kommer det sig att du tror att det är rätt vanligt? Jag tror snarare tvärt om att det är ganska ovanligt. Dels p.g.a att samhället är som det är med dess normer hit och dit, men även p.g.a att vi som människor är alldeles för svartsjuka rent generellt. Ett öppet upplägg tror jag kräver en mycket stark relation...om man tänker sig att relationen skall överleva vill säga.
    E vi överens så kör vi
  • Anonym (Sara)
    Underhill skrev 2019-03-04 07:47:06 följande:

    Hur kommer det sig att du tror att det är rätt vanligt? Jag tror snarare tvärt om att det är ganska ovanligt. Dels p.g.a att samhället är som det är med dess normer hit och dit, men även p.g.a att vi som människor är alldeles för svartsjuka rent generellt. Ett öppet upplägg tror jag kräver en mycket stark relation...om man tänker sig att relationen skall överleva vill säga.


    Jag tror inte alls att det är så ovanligt idag. Däremot att man öppen utåt med att man har en öppen relation är nog mer ovanligt.

    Nästan det första som hände när jag blev singel och skaffade Tinder var att jag matchade med en bekant. Som är gift med barn och lever i ett öppet förhållande och letar sidekicks på Tinder..... helt öppet, och har ?gift, lever i öppen relation? på FB.
  • Pentra

    Det beror på vad man, som par, kommit överens om. Men, i vilket fall, så brukar det INTE betyda att man respektlöst kan knulla runt hur som helst. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Anonym (SlickSlaven)

    För vår del har min fru under många år haft frikort att ha sex med vem hon vill, när hon vill under förutsättningen att jag får höra om det, ifall jag inte är med..

    Hittills har hon inte agerat på det av olika skäl, men vi hoppas på att hon skall hångla med en gemensam vän när vi träffar honom igen och vi tre får vara ensamma en kort stund.. 

  • Anonym (Tja)
    stjärna77 skrev 2019-03-02 12:57:35 följande:

    Undrar en sak.. Ni som lever i sk öppna förhållanden, hur ?öppet? är normalt? Ingår det att vara ärlig mot sin partner kring vem man har sex med eller är det fritt fram att köra på med vem man vill och hur man vill utan att berätta för sin partner? Förstår att det kan se olika ut men är nyfiken på era erfarenheter.


    Det är ju det man måste komma överens om. Jag lever inte i ett öppet förhållande, men regeln i alla förhållande är att man måste vara överens om spelreglerna. Om den ene vill att man ska berätta och den andra vill mörka måste man reda ut vad som blir bäst för båda.
  • stjärna77

    Tänker också att det där med gemensamma spelregler måste vara jätteviktigt. Har en manlig bekant (känner inte frun) som säger sig leva i en sån relation. Hans raggande ter sig dock rätt gränslöst och verkar mer gå ut på att få ligga med så många som möjligt än några som är mer värt det. Säger att de håller ihop för att det är bättre för barnen. Har ju inte hennes sida av saken men har svårt att se hur man kan känna trygghet och intimitet i en sån relation. Sex är ju härligt men livet innehåller ju även fler bitar och saker att hantera och undrar hur/om det är möjligt att känna den tilliten till någon som ligger runt helt hämningslöst.

  • Anonym (Anonym@)
    stjärna77 skrev 2019-03-05 11:00:49 följande:

    Tänker också att det där med gemensamma spelregler måste vara jätteviktigt. Har en manlig bekant (känner inte frun) som säger sig leva i en sån relation. Hans raggande ter sig dock rätt gränslöst och verkar mer gå ut på att få ligga med så många som möjligt än några som är mer värt det. Säger att de håller ihop för att det är bättre för barnen. Har ju inte hennes sida av saken men har svårt att se hur man kan känna trygghet och intimitet i en sån relation. Sex är ju härligt men livet innehåller ju även fler bitar och saker att hantera och undrar hur/om det är möjligt att känna den tilliten till någon som ligger runt helt hämningslöst.


    Som svar på din fråga..Nej.
Svar på tråden Ni med öppna förhållanden..