Inlägg från: stjärna77 |Visa alla inlägg
  • stjärna77

Ni med öppna förhållanden..

Undrar en sak.. Ni som lever i sk öppna förhållanden, hur ?öppet? är normalt? Ingår det att vara ärlig mot sin partner kring vem man har sex med eller är det fritt fram att köra på med vem man vill och hur man vill utan att berätta för sin partner? Förstår att det kan se olika ut men är nyfiken på era erfarenheter.

• Svar på tråden Ni med öppna förhållanden..
  • stjärna77

Det var en fråga, inget påstående. Är nyfiken på resonemangen i sk. öppna förhållanden o vill gärna lära mig att förstå.

• stjärna77

Har (lite naivt kanske) trott att detta är rätt vanligt.. Hade själv kunnat tänka mig ett sånt upplägg men min man är helt emot. Har en bekant som säger sig (o det stämmer säkert) leva i en sån relation men han ger mer intryck av att vara ute efter allt och alla. Blir nyfiken på vad som händer med intimiteten och tilliten i ett sånt förhållande, kan den verkligen finnas där då?

• stjärna77

Tänker också att det där med gemensamma spelregler måste vara jätteviktigt. Har en manlig bekant (känner inte frun) som säger sig leva i en sån relation. Hans raggande ter sig dock rätt gränslöst och verkar mer gå ut på att få ligga med så många som möjligt än några som är mer värt det. Säger att de håller ihop för att det är bättre för barnen. Har ju inte hennes sida av saken men har svårt att se hur man kan känna trygghet och intimitet i en sån relation. Sex är ju härligt men livet innehåller ju även fler bitar och saker att hantera och undrar hur/om det är möjligt att känna den tilliten till någon som ligger runt helt hämningslöst.

Svar på tråden Ni med öppna förhållanden..