• Anonym (HHH)

Min man är ett svin

Vi har haft det tufft i vår relation ett tag. Det går lite upp och ner som det säkert gör för de flesta. Har varit gifta i 8 år och har 2 yngre barn. Men idag blev jag så otroligt chockad och arg. Får se att min man skickat snuskiga sms plus bilder och videor med en annan kvinna. Sedan åtminstone en månad tillbaka. Orkade inte läsa längre än så.. Han har skrivit allt från hur underbar, sexig hon är. Hur han vill smiska henne att han längtar efter henne osv osv.

Hon har självklart svarat på samma sätt så dom verkar ju verkligen tycka om varandra.

Jag vill bara kräkas. Skakar i hela kroppen och är så arg och besviken. Har konfronterat honom och bett honom sticka men han säger att "det inte är som jag tror" och att han inte menar något med det han skrivit och att han inte har några känslor för henne.

Kan man någonsin förlåta och komma över något sånthär? Hans beteende äcklar mig. Han vill att jag ska tycka synd om honom för att vår relation inte varit på topp. Jag har också mått dåligt men inte fan har jag skrivit sex-sms med en annan man för det.

Jag vet inte om dom gjort något på riktigt också. Det är en gammal kollega till honom, så hon bor ju i samma stad. Vad vet jag vad han gjort de gånger han är hemifrån?!

Jag vet inte ens vad jag vill med det här inlägget. Behöver bara verkligen skriva av mig...

• Svar på tråden Min man är ett svin
  • Anonym (J)

Det var elakt sagt om svin. De beter sig inte så vidrigt som din äckliga människa.

Dumpa!

• Arboga

Han har velat ha uppmärksamhet och det har han fått.
    -Och det är precis som du tror.

• Rappakalja

Okej, djupa andetag nu. Jag förstår hur du känner dig, det han har gjort är avskyvärt och jag hade absolut dumpat karlkräket. (Been there done that) 

Frågan är vad du vill. För det är du som är i den här sitsen just nu. 

Fråga honom, hur lite du är värd, eftersom hon inte betyder något alls för honom, eller det han gjort, inte betyder något. Vad är DU då värd eftersom han är beredd att offra dig och det ni har, genom att svika dig på det sätt han nu har gjort. För något som inte betyder någonting alls. Betyder du och er familj då mindre än ingenting? För det är ju det han säger, när han säger att det han har gjort inte betyder något. 

OM du tänker dig att du kan förlåta och glömma detta, då måste ni nog gå i terapi gemensamt och var och en för sig och han måste nog finna sig i att bli starkt begränsad och misstänkt för minsta lilla en ganska lång tid. Tillit tar en sekund att rasera, men kan ta år att bygga upp efter ett sådant svek. 

Du får vara beredd på att bilder kommer att dyka upp i ditt huvud när ni väl kommer så långt som att vara intima med varandra igen och att du då kanske inte kommer att vilja ha sex utan behöver avvisa honom, även om ni redan har börjat så att säga. 
    Är han beredd på att vänta in dig? Är han beredd på att det inte är ett dugg synd om honom, han har själv satt sig i den här sitsen, han har VALT den här sitsen. 

Du är den som har blivit utsatt, du är den som har blivit grymt sviken. 

• Anonym (HHH)
    Arboga skrev 2019-03-02 21:39:52 följande:

Han har velat ha uppmärksamhet och det har han fått.

-Och det är precis som du tror.

Jag sa till honom att jag behöver inte TRO någonting. Jag har ju det svart på vitt mitt framför ögonen!
  • Anonym (HHH)
    Anonym (J) skrev 2019-03-02 21:39:51 följande:

Det var elakt sagt om svin. De beter sig inte så vidrigt som din äckliga människa.

Dumpa!

Du har rätt. Svin är faktiskt trevliga djur. Min man kanske helt enkelt bara är en.. Man.. Många av dem verkar ju ha detta beteende i någon reptilhjärna nånstans. Är så chockad eftersom jag aldrig ens kunde drömma om att min man skulle göra något sånthär. Trodde inte han var som så många andra. Men där fick jag så jag teg antar jag...
  • Arboga
    Anonym (HHH) skrev 2019-03-02 21:49:12 följande:
    Jag sa till honom att jag behöver inte TRO någonting. Jag har ju det svart på vitt mitt framför ögonen!
    Precis.
    Nu "råkade" du se konversationen, fundera på hur långt det hade kunnat gå om du inte hade sett den och utgå därifrån.
  • Anonym (HHH)
    Rappakalja skrev 2019-03-02 21:44:42 följande:

Okej, djupa andetag nu. Jag förstår hur du känner dig, det han har gjort är avskyvärt och jag hade absolut dumpat karlkräket. (Been there done that) 

Frågan är vad du vill. För det är du som är i den här sitsen just nu. 

Fråga honom, hur lite du är värd, eftersom hon inte betyder något alls för honom, eller det han gjort, inte betyder något. Vad är DU då värd eftersom han är beredd att offra dig och det ni har, genom att svika dig på det sätt han nu har gjort. För något som inte betyder någonting alls. Betyder du och er familj då mindre än ingenting? För det är ju det han säger, när han säger att det han har gjort inte betyder något. 

OM du tänker dig att du kan förlåta och glömma detta, då måste ni nog gå i terapi gemensamt och var och en för sig och han måste nog finna sig i att bli starkt begränsad och misstänkt för minsta lilla en ganska lång tid. Tillit tar en sekund att rasera, men kan ta år att bygga upp efter ett sådant svek. 

Du får vara beredd på att bilder kommer att dyka upp i ditt huvud när ni väl kommer så långt som att vara intima med varandra igen och att du då kanske inte kommer att vilja ha sex utan behöver avvisa honom, även om ni redan har börjat så att säga. 

Är han beredd på att vänta in dig? Är han beredd på att det inte är ett dugg synd om honom, han har själv satt sig i den här sitsen, han har VALT den här sitsen. 

Du är den som har blivit utsatt, du är den som har blivit grymt sviken. 

Jag vet inte om jag någonsin kommer kunna se på honom på samma sätt.. Jag har aldrig förstått mig på sånt här beteende och skulle aldrig i min vildaste fantasi komma på att göra något sådant mot en partner.

Han försöker vända det till att jag ska tycka synd OM Honom. Varför då? Det är hans jävla val att göra det här. "jag ångrade mig i efterhand" eh, nej inte förrän jag råkade se det! Hann ju se att dom skrivit till varandra i MINST 1 månad och säkert ännu längre än så. Noterade nämligen sedan att den här människan skrivit väldigt mycket kommentarer och likes på mannens bilder och inlägg på Facebook sedan länge tillbaka. Så det kan ha pågått mycket längre än jag kan ana..
  • Anonym (jonna)

sådär höll mitt ex på. och jag förlät flera gånger. kunde aldrig få tillbaka tilliten till 100%. han blev bättre på att dölja det och fortsatte. I somras kom jag på honom för sista gången men förlät åter igen. han sa att jag var hans livs kärlek, att det var mig han ville leva med och bla bla... men han behöll visst kontakten med den sista och lämnade mig sen för henne i november. nu väntar hon hans barn.

ångrar så att jag inte lämnade första gången som jag kom på honom. så mycket lidande jag hade besparat mig då och sluppit få mitt självförtroende krossat.

• Rappakalja
    Anonym (HHH) skrev 2019-03-02 21:56:31 följande:
    Jag vet inte om jag någonsin kommer kunna se på honom på samma sätt.. Jag har aldrig förstått mig på sånt här beteende och skulle aldrig i min vildaste fantasi komma på att göra något sådant mot en partner.

Han försöker vända det till att jag ska tycka synd OM Honom. Varför då? Det är hans jävla val att göra det här. "jag ångrade mig i efterhand" eh, nej inte förrän jag råkade se det! Hann ju se att dom skrivit till varandra i MINST 1 månad och säkert ännu längre än så. Noterade nämligen sedan att den här människan skrivit väldigt mycket kommentarer och likes på mannens bilder och inlägg på Facebook sedan länge tillbaka. Så det kan ha pågått mycket längre än jag kan ana..
    Nej, att du kommer att se på honom på samma vis är inte troligt. Han är ju inte den personen du trodde att han var. 

Jag trodde inte heller att den jag lämnade kunde göra en sån sak. Han tyckte förvisso inte att jag skulle tycka synd om honom, men däremot behövde jag inte bli ledsen ju, för det var ju inte hans avsikt...  

Hade jag stannat hade min självkänsla fått sig en rejälare törn än den fick. Vi hade inga barn ihop dock. 

Min personliga åsikt är att om du förlåter, och ni jobbar vidare, så kommer han att göra det igen, du stannade ju första gången. Han kommer bara att dölja det bättre. Han kommer fortsätta försöka få dig att känna skuld och få dig att tycka synd om honom. 

Men det är helt hans fel att han gjorde det. Om ni har problem i ert äktenskap, då är det ERT problem att lösa, han VALDE att porrchatta med en annan person. 

Han måste förstå vad han har gjort och erkänna sin skuld i det om detta ska kunna fungera. 
  • Deacon

Mannen har svikit dig och frågan är förstås om du känner att det finns möjlighet för er att trots detta fortsätta tillsammans? Vill du det? Vill han det?

Nu vet vi inte heller hela er bakgrund, hur han ser på er relation och tidigare händelser mellan er, men finns det några omständigheter och händelser mellan er som du kan se som förmildrande för hans handling? Jag tror att de flesta som är otrogna på något sätt är medvetna om hur deras partner ser på saken (majoriteten ogillar starkt att partnern vänstrar på något sätt). Därför tror jag att den som är otrogen på något vis i sin inre argumentation hittar en förmildrande omständighet så att det moraliska klavertramper legitimeras i det egna huvudet.... Ser du några möjliga sådana här? Om ja, är det så pass förmildrande att du tror att du kan förlåta? Om inte så är det bättre att lämna för du kommer aldrig att känna dig emotionellt trygg med honom igen.

Ett brustet rep kan förstås knytas ihop, men knuten kommer alltid att kännas på något sätt... frågan är hur mycket.

• Bananböjaren

Sopor ska man kasta ut innan dom börjar lukta illa. Din man är en sopa och han luktar verkligen illa. Dumpa sopan vid återvinningen och hoppas att det kan finnas nått av värde att återvinna där.

• Anonym (DD)

Han låter som en riktig mansbebis. Dessutom är det ingen rättighet att kunna vara otrogen.

Svar på tråden Min man är ett svin