• Anonym (26ich)

Dejt med äldre man (min första dejt)

Jag ska på min första dejt någonsin och känner mig galet osäker, behöver lite tips!

Lite bakgrund-

Jag är kring 26 år och har för cirka ett halvår sedan kommit ut ett 10 år långt förhållande. Jag har efter det inte dejtat alls.

Jag har nu börjat prata med en äldre man som jag har planerat att träffa. Han är mer än dubbla min ålder men jag tycker att han ser galet bra ut och är verkligen super trevlig.

Jag har ett ganska dåligt självförtroende och hade haft svårt att träffa någon i min egna ålder. Nu när han är så pass mycket äldre blir jag ännu mer nervös.

Skulle verkligen behöva lite allmänna tips om första dejt och även om någon annan har träffat en äldre man.

Förväntas sex vid första dejt och hur fan beter man sig!

• Svar på tråden Dejt med äldre man (min första dejt)
  • Anonym (ghostdancing)

Det är ju bara att köra, se vad som händer. Var dig själv.
    Vissa förväntar sig sex på första dejten, andra inte. Gör bara det som känns rätt för dig.

• man i göteborg

Åhh, vad härligt att få gå på dejt! :)

Vad är det som gör dig så nervös?

Var dig själv. Fundera på vad du vill veta om honom och förbered frågor! Då kan du ställa dem när det känns rätt! Inte så bra att bombardera med frågor utan låt dem komma då och då! Börja prata om något allmänt, t ex hur hans vecka varit etc. Tystnad en kort stund kan vara bra då får båda tid att tänka efter och känna in varandra!

Att ha sex på första dejten kan vara okej om båda verkligen vill det! Men du ska inte känna dig tvingad eller bli övertalad till det! Tror mer på att ha sex första gången efter några dejter! Då känner man varandra mer och kanske hunnit beröra eller prata om sex och vad man gillar och ogillar.

Lycka till!!!

• Anonym (N)

Men VAD är det med kvinnor att träffa gamla män?? VAD ska du träffa honom för? Han är ju säkert superglad att kunna ?erövra? en het 26 åring men vad finns det för dig att hämta i detta?

Ställ in, gå in på tinder och ställ in en vettig ålder och börja swipea! Alternativt gå ut med lite kompisar och träffa på nån ute istället. Du KAN få SÅ mycket bättre! Nöj dig inte med detta!

• Anonym (26ich)
    man i göteborg skrev 2019-03-03 09:17:57 följande:

Åhh, vad härligt att få gå på dejt! :)

Vad är det som gör dig så nervös?

Var dig själv. Fundera på vad du vill veta om honom och förbered frågor! Då kan du ställa dem när det känns rätt! Inte så bra att bombardera med frågor utan låt dem komma då och då! Börja prata om något allmänt, t ex hur hans vecka varit etc. Tystnad en kort stund kan vara bra då får båda tid att tänka efter och känna in varandra!

Att ha sex på första dejten kan vara okej om båda verkligen vill det! Men du ska inte känna dig tvingad eller bli övertalad till det! Tror mer på att ha sex första gången efter några dejter! Då känner man varandra mer och kanske hunnit beröra eller prata om sex och vad man gillar och ogillar.

Lycka till!!!

Tack för ditt svar!

Jag blir väl egentligen mest nervös över att jag tidigare inte blev behandlad så jätte bra, så det är väl egentligen bara det jag känner till. Nu ska jag träffa en städad, framgångsrik gentleman och jag vet knappt hur man tar en komplimang..

Ska verkligen tänka på dina tips :)

Att jag bombarderat honom med frågor är nog väldigt osannolikt, jag är ganska blyg och är mest orolig över det.
  • Anonym (Gammal klyscha)

Gammal klyscha, men var dig själv. Det är lätt att få för sig att äldre män vill att man skall bete sig moget, och i beteendet vara äldre än vad man egentligen är. Men nej. En gammal gubbe på 52 kommer vara väldigt medveten om ålderskillnaden oavsett så att försöka bete sig äldre kommer bara bli konstigt och fel. Var dig själv.

• hellothere87

När du är 50 kommer du kanske behöva byta blöjor på din då 76 åriga man. Kom ihåg det.

• man i göteborg
    Anonym (26ich) skrev 2019-03-03 09:54:29 följande:

Tack för ditt svar!

Jag blir väl egentligen mest nervös över att jag tidigare inte blev behandlad så jätte bra, så det är väl egentligen bara det jag känner till. Nu ska jag träffa en städad, framgångsrik gentleman och jag vet knappt hur man tar en komplimang..

Ska verkligen tänka på dina tips :)

Att jag bombarderat honom med frågor är nog väldigt osannolikt, jag är ganska blyg och är mest orolig över det.

Nervositet är sunt och visar på att dejten är viktig för dig och vill göra ett bra intryck! Låter som du ska dejta en bra man! Det bästa tipset är som sagt; var dig själv, försök slappna av och förbered dig med lite frågor. När man träffats en stund brukar saker och ting börja flyta på om båda är nyfikna och engagerade i att skapa en lyckad dejt!

Samtalet första stunden kan känna lite konstigt när båda försöker hitta ett samtalsämne så att man kan få igång samtalet. Enkla och generella frågor brukar funk bra. Sen kan man komma in på mer personliga frågor.
  • man i göteborg
    hellothere87 skrev 2019-03-03 10:05:25 följande:

När du är 50 kommer du kanske behöva byta blöjor på din då 76 åriga man. Kom ihåg det.

Det kanske man även kan få göra med en jämngammal eller yngre partner om hen blir svårt sjuk! Kom ihåg det! ;)

Njut av livet och bli kär och älska! Fastna inte i stereotypa bilder eller förutfattade meningar om hur man ska leva och bete sig!
  • Anonym (Tjej30)

Jag dejtar en man som är 47, så vi har inte riktigt lika stor åldersskillnad som ni men jag känner igen mig i din nervositet. Den här mannen är nog den snällaste, mest omtänksamma och SEXIGASTE man jag träffat. Fördelen är helt klart att han har mycket mer erfarenhet, på alla plan. Och att han inte har så dåligt tålamod. Han ville inte ha sex på första träffen.. inte andra eller tredje heller. Han var rätt tydlig med att jag skulle få bestämma takten :)

Svar på tråden Dejt med äldre man (min första dejt)