• Anonym (26ich)

Dejt med äldre man (min första dejt)

Jag ska på min första dejt någonsin och känner mig galet osäker, behöver lite tips!

Lite bakgrund-

Jag är kring 26 år och har för cirka ett halvår sedan kommit ut ett 10 år långt förhållande. Jag har efter det inte dejtat alls.

Jag har nu börjat prata med en äldre man som jag har planerat att träffa. Han är mer än dubbla min ålder men jag tycker att han ser galet bra ut och är verkligen super trevlig.

Jag har ett ganska dåligt självförtroende och hade haft svårt att träffa någon i min egna ålder. Nu när han är så pass mycket äldre blir jag ännu mer nervös.

Skulle verkligen behöva lite allmänna tips om första dejt och även om någon annan har träffat en äldre man.

Förväntas sex vid första dejt och hur fan beter man sig!

• Svar på tråden Dejt med äldre man (min första dejt)
  • Anonym (Hmmm....)
    Anonym (26ich) skrev 2019-04-20 14:49:03 följande:

Det har jag all förståelse till men för mig har det aldrig känts konstigt med vår ålderskillnad mer än att jag blir osäker på mig själv då han är så pass mycket mer erfaren. Han är ju ingen gammal farbror med krokig rygg och i oform om jag säger så.

Nu är han kanske inte ute efter nåt seriöst så ni blir väl inte ihop så länge. Annars är han ju 83 när du fortfarande är mitt i karriären. Tror du lider av farfarskomplex.
  • Anonym (Hmmm....)
    Anonym (26ich) skrev 2019-04-20 16:32:53 följande:

I dagsläget är det otänkbart för mig, känner att jag vill vara med en man och inte en pojke. Självklart kan det ändras i framtiden men med tanke på mitt tidigare förhållande är det verkligen inget jag söker.

Jag kan bara svara för mig själv och inte alla andra kvinnor.. finns säkert många kvinnor som tycker bättre om yngre killar än äldre.

Tips. Män på 33 är inte pojkar. Man behöver inte överdriva och ta mån som snart går i pension.
  • Anonym (26ich)
    Anonym (Hmmm....) skrev 2019-04-21 15:37:18 följande:

Naturligtvis. Det är mest osäkra tjejer som kan tänka sig mer än 26 år äldre män. Jag tycker att det är bättre att du går i terapi istället.

Anonym (Hmmm....) skrev 2019-04-21 15:42:37 följande:

Eh, fast risken ökar givetvis enormt med åldern! Fler 76-åringar och 80-åringar dör/har blöja än 30-åringar.

TS passa på att ha mycket sex snabbt, om du vill. Efter 50 sviktar både potensen, se lusten och orken.

Anonym (Hmmm....) skrev 2019-04-21 15:48:58 följande:

Nu är han kanske inte ute efter nåt seriöst så ni blir väl inte ihop så länge. Annars är han ju 83 när du fortfarande är mitt i karriären. Tror du lider av farfarskomplex.

Anonym (Hmmm....) skrev 2019-04-21 15:50:35 följande:

Tips. Män på 33 är inte pojkar. Man behöver inte överdriva och ta mån som snart går i pension.

Ta det lite lugnt kanske? Som jag har skrivit tidigare till andra här så har jag full respekt till att andra kan tycka att vår ålderskillnad är fel men just det är inget som påverkar mina val i livet.

"Terapi" är inte något som är nödvändigt i mitt fall.. tro mig. Och att jag ska passa på att ha mycket sex behöver du inte oroa dog över för det är något jag planerar att vi ska ha.

Vet inte om du har misstolkat något men ingen av oss har uttalat att vi vill ha något seriöst, jag vill passa på att njuta och ta vara på det vi har så länge vi har det!

33 kanske inte är någon pojke men nu har jag fattat intresse för någon som är äldre än så och det är något jag tycker du kan respektera.
  • Anonym (Womanly)

Du ska inte oroa dig för åldersskillnaden. Ok 26 år är i mesta laget. Njut av sällskap och uppmärksamhet. Räds heller inte intimitet. Bromsa tankarna och var lite mer här och nu. Om det börjar bli mer seriöst får du tänka till ett par gånger. Det kommer han också att göra. De det som en kortare härlig relation. Vill inte säga språngbräda heller men ett, vad jag tror, en väldigt trygg relation där du får pröva dina vingar. Viktigt att ni pratar med varandra om förväntningar och rädslor. Jag har levt i lång relation med 15 års åldersskillnad.

• Anonym (26ich)
    Anonym (Womanly) skrev 2019-04-21 17:10:24 följande:

Du ska inte oroa dig för åldersskillnaden. Ok 26 år är i mesta laget. Njut av sällskap och uppmärksamhet. Räds heller inte intimitet. Bromsa tankarna och var lite mer här och nu. Om det börjar bli mer seriöst får du tänka till ett par gånger. Det kommer han också att göra. De det som en kortare härlig relation. Vill inte säga språngbräda heller men ett, vad jag tror, en väldigt trygg relation där du får pröva dina vingar. Viktigt att ni pratar med varandra om förväntningar och rädslor. Jag har levt i lång relation med 15 års åldersskillnad.

Tack så mycket för ditt svar! Känner att jag har lite svårt att prata om mina rädslor men jag får verkligen försöka :) Nu är det ju lite mer är 26 år men det är som sagt inget problem för mig.
  • Anonym (Hmmm....)
    Anonym (Womanly) skrev 2019-04-21 17:10:24 följande:

Du ska inte oroa dig för åldersskillnaden. Ok 26 år är i mesta laget. .

Det är inte 26 år. Det är 33!
  • Perjonsson

Jag får väl själv kanske klassas som gamelman nu.

Jag förstår inte varför vissa ska måla fan på väggen av en äldre.

När jag var ung var det snabba puckar och idag inser jag att jag då inte var så respektfull och omhändertagandesom idag. Och ni unga tjejer ska inte vara rädd för oss el mej åtminstånne.

När jag var 24år var det äldre kvinnor som raggade på mej och jag fegade ur då. Fan vad jag ångrar det för jag hade haft det hur härligt som helst och lärt mej massor.

Så bara kasta dej iväg på dejten och i värsta fall bara dra dej ur med en erfarenhet rikare.

• Anonym (Womanly)

Håller med Perjonsson! Släng iväg dig på date. Tänk inte så jäkla mycket. Unna dig att njuta. Hon kommer att kunna älska med dig du aldrig trott va möjligt!

• Anonym (Womanly)

Håller med Perjonsson! Släng iväg dig på date. Tänk inte så jäkla mycket. Unna dig att njuta. Hon kommer att kunna älska med dig du aldrig trott va möjligt!

• Noname00
    Perjonsson skrev 2019-04-21 21:21:23 följande:

Jag får väl själv kanske klassas som gamelman nu.

Jag förstår inte varför vissa ska måla fan på väggen av en äldre.

När jag var ung var det snabba puckar och idag inser jag att jag då inte var så respektfull och omhändertagandesom idag. Och ni unga tjejer ska inte vara rädd för oss el mej åtminstånne.

När jag var 24år var det äldre kvinnor som raggade på mej och jag fegade ur då. Fan vad jag ångrar det för jag hade haft det hur härligt som helst och lärt mej massor.

Så bara kasta dej iväg på dejten och i värsta fall bara dra dej ur med en erfarenhet rikare.

Jag fick också kontakt med några 39 åringar när jag var i 25 års åldern, och kåt som man var så lät jag dom kliva på, det var rätt trevligt för stunden.
Svar på tråden Dejt med äldre man (min första dejt)