• Rebecca1987

Är de för mycket begärt?

Jag är arbetssökande och har svårt att få jobb. Har dock varit hemma och skött barnen och hemmet samtidigt.

Och aldrig krävt att min man ska vabba när jag är frisk och hemma. Men när jag ligger i magsjuka tillsammans med 5 barn som också är sjuka. Är de då för mycket begärt att pappan tar sig i kragen och vabbar för att hjälpa till?

När jag var nyopererad och kom hem från sjukhuset så jobbade han samma kväll jag kom hem,

Har jag kommit hem ifrån förlossningen så har jag fått vara glad om jag får 1 dags hjälp.

Varje gång så får jag att jag bad inte om hjälp. Ska de verkligen vara för mycket begärt att en man på 38 år ställer upp när han vet att de behövs. Ska man behöva be om att pappan tar sina barn när man själv inte kan gå ifrån toaletten för att man spyr?

• Svar på tråden Är de för mycket begärt?
  • legomum

Jisses vem är du som aldrig ska behöva hjälp? Ser han dig som superwoman är det nog dags att lägga ifrån sig capen.
    Säg ifrån, är förvånad att du inte gjort det tidigare.

• Fillibom

Nej, det är verkligen inte för mycket begärt att han självmant ser att du behöver hjälp med barnen när du är magsjuk.
    Han verkar väldigt bortskämd, dags att du börja säga ifrån.

• Nandez

Nej, det är verkligen inte för mycket begärt. Du måste prata med honom och säga irån.

• annabellelee

Är det en ekonomisk fråga? Om ni har fem barn och bara en inkomst kanske marketing hundralapp räknas?

• Rebecca1987

Jag har pratat med honom så många ggr men får bara till svar att de finns ingen som kan hoppa in för honom då de är ont om folk.

Jag får in pengar med så vi har så vi klarar oss och över därefter med. Vi ligger ungefär på 6000 efter mat och räkningar.

• asdfgh
    Rebecca1987 skrev 2019-03-03 13:18:23 följande:

Jag har pratat med honom så många ggr men får bara till svar att de finns ingen som kan hoppa in för honom då de är ont om folk.

Jag får in pengar med så vi har så vi klarar oss och över därefter med. Vi ligger ungefär på 6000 efter mat och räkningar.

Det finns ingen som kan hoppa in för mig eller mannen heller. Visst, vi har kollegor men alla kan inte exakt samma och även de har mycket att göra. Tar vi oss inte till jobbet kan saker få ställas in. Skulle det betyda att vi aldrig vabbar? Självklart inte utan man får pussla och trixa.
  • hellothere87

Han älskar sitt jobb mer än vad han älskar dig och barnen. Dagens sanning.

Svar på tråden Är de för mycket begärt?