Varför är det så viktigt för kvinnor att inte få så mycket fett på sin kropp?
Hej!
Sedan i tonåren har man begripit sig på att tjejer och kvinnor tänker väldigt mycket på att inte få allt för mycket fett på sin kropp. Visserligen är det bra om man vill vara hälsosam och undviker bakelser och andra sötsaker så gott det går. Men tjejer som undviker lunch och äter på kvällen för att undvika att bli ''tjocka'' är ju bara hemskt.
Detta kan nog män också falla in i. Jag är en av de, men jag undviker inte måltider eller mellanmål. Snarare tvärtom, jag vill gärna ha mellanmål innan jag kommer fram till lunch, middagarna och kvällsmat.
Jag sysslar med kampsport och tränar rent allmänt, så jag tycker självklart det är viktigt med energi, även om jag inte tränar den dagen/har en vilodag.
Men det är inte alls ovanligt att jag påträffar kvinnor som undviker lunch för att slippa bli ''feta''. Man blir ju inte fet så snabbt och är det inte bara vara noga med vad man äter så blir det bra? Inte behöver man i princip svälta sig själv under lunchtiderna på jobbet och äta mat när man kommer hem. Det är ju jättelång tid, speciellt när man arbetar och faktiskt behöver energi. Även om arbetet inte kräver fysiskt ansträngning. Så behöver man nog tänkandet och man tänker nog betydligt bättre om man får i sig energi som kroppen behöver.
Jag la denna tråd i denna kategori så folk kan svara fullständigt anonymt om de så vill. Inte för att jag anser att detta är just psykiskt ohälsa egentligen. Det skulle självklart vara så, men det är ingenting som jag ser på det så fort jag märker någon undvika lunchen.
Utan jag la denna tråd här, så man kan vara anonym om man så vill.
Jag vill också avsluta detta med att jag faktiskt tycker det är trevligt när en kvinna kan vara lite mullig. Det kan vara vackert och jag tror många män tycker detsamma. Och har man en god personlighet, då bryr man sig mindre om utseendet, så är det. Eller utseendet blir per automatiskt vackert, om man har en god personlighet :)
Varför är det så viktigt att få en vis form och vill man ha en vis form. Varför inte träna istället för att skippa lunch t.ex?
Jag kan förstå om man vill undvika fetma och vara hälsosam. Men det är ju inte alls hälsosamt att undvika mat, tänker jag.
Ha det bra med er! :)