Inlägg från: TreFyran |Visa alla inlägg
  • TreFyran

Hur får man fler kompisar

Hej jag har inga bra kompisar. Jag har en som aldrig hör av sig till mig men träffas gärna ifall jag hör av mig. Sen hade jag en som jag var bra kompis med men hon bara började ignorera mig. Sen har jag en kusin som är 6 år yngre än mig.Hon är snäll och bra fast inte på samma mognad som mig. Jag går också på aktiviteter några gånger veckan och där träffar jag personer som jag pratar med men vi träffas aldrig på fritiden. De verkar inte visa intresse för det. Jag har inga kompisar i skolan. Sen har min mamma lite kompisar som har barn men de är antingen några år yngre än mig eller så har de en funktionsnedsättning. Jag vill ha kompisar som bryr sig om mig och ha roligt tillsammans med. Jag är 15 och ska fylla 16 i år. Vet ni hur jag kan få bra kompisar. Skriv tips på vad kan göra

• Svar på tråden Hur får man fler kompisar
  • TreFyran
    Anonym (formerloanewolf) skrev 2019-03-07 23:40:49 följande:

Å, darling du ska se att det blir bättre, det kan va så där under vissa stadier i livet när man förändras, växer upp. 

Enda sättet är att man söker sig till sammanhang där man får träffa andra jämnåriga. 

Kan DU göra något annorlunda? Är du väldigt blyg? Bjuda in till samtal mer? Hitta personer som är lite mer som du? Hur mycket tid/energi har du ägnat på att försöka lära känna dom som du har om kring dig på dina aktiviteter och i skolan? Är du väldigt petig när du väljer vänner? 

Vad du gör - gå inte runt och tänk att andra inte gillar dig!!

Jag ska börja en bildkurs nästa vecka. Där kan jag försöka prata mer och söka mig till andra.Men annars är jag ganska blyg och det är nog inte så bra när  an ska lära känna nya.
  • TreFyran
    Anonym (formerloanewolf) skrev 2019-03-11 23:08:09 följande:

En bildkurs, jamen toppen! Vad kul! Då kan du ju spana in dom andra lite ;) Jag önskar dig lycka till!

det visade sig att de som gick på bildkursen hade funktionsnedsättningar allihopa. Och jag vill inte umgås med de som har funktionsnedsättningar för jag har dåliga erfarenheter av det
  • TreFyran

på sommarlovet är jag mest med mina föräldrar. Ibland är jag med en kusin och den som aldrig hör av sig

Svar på tråden Hur får man fler kompisar