• Tigerkatten123

Är detta svagt positivt gravtest? (bild)

Hej!

Gjorde ett gravtest igår eftermiddag med ganska utspätt urin (ej morgon), fick detta som resultat och kan se ett svagt streck där "gravidstrecket" skall vara.

Min make ser inget streck alls på bilden men jag kan se ett. Ser ni? Eller ser jag i syne mån tro Obestämd

2 st bilder samma test. Ja... Ni experter, ge mig ett utlåtande.

:) Ps. Bilden är ej manipulerad.

• Svar på tråden Är detta svagt positivt gravtest? (bild)
  • Tigerkatten123

Oh, tack för svar! Några anser det vara positivt och andra negativt, vet ej vad jag skall tro Skrattande

Testade idag igen för skoj skull (kunde inte låta bli) efter lunch någon gång och det blev ett svagt streck på det med, eller ja... Ett streck som jag kan ana i alla fall men det känns som att det borde vara tydligare om man är gravid eller kan testet se ut så?

Jag fotade i alla fall testet från idag, "strecket" syntes inom 5 min. 

Vad tror ni om dagens test?

Ej manipulerad bild dock "trollspöt" i telefonen som naturligt framhäver. Fotat i dagsljus om det har betydelse.

Säg vad ni tror...

• Tigerkatten123
    Anonym (A) skrev 2019-03-04 12:52:53 följande:

Ja det är positivt.

Åh tycker du det Oskyldig Vad tror du om den senaste bilden jag lade upp? Från dagens test.
  • Tigerkatten123
    liranlaran skrev 2019-03-04 12:23:59 följande:

Jag ser ett väldigt svagt!! Kolla om nån dag igen:)

Tänkte testa med morgonurin eller när det är mer koncentrerat kanske. :)
  • Anonym (KJ)

Varför slösar du test som du ej tar med morgonurin?

Testa med digitalt test med morgonurin så slipper du undra, då får du gravid eller inte gravid, svårare än så är det inte.

• Anonym (kanske)

Vilken dag i cykeln är du på? För ett positivt test tidigt i cykeln kan se ut så. Är det sent i cykeln kan det ju vara så svagt föratt du haft misfall dvs du får snart mens. Jätte svårt att svara på om det ska se ut så eller inte om man inte vet på vilken dag det är taget. För om du är ute efter ett klart positivt svar så nej då ska testet inte se ut så utan vid tydliga positiva svar ungefär i v.6 dvs två veckor efter förväntad mens i graviditeten så är kontrollstrecket lika starkt som teststrecket.

• Tigerkatten123
    Anonym (KJ) skrev 2019-03-04 17:19:10 följande:

Varför slösar du test som du ej tar med morgonurin?

Testa med digitalt test med morgonurin så slipper du undra, då får du gravid eller inte gravid, svårare än så är det inte.

Dåligt tålamod kanske... Hade hemma och testade därför. Spelar det verkligen så stor roll om det är morgonurin eller ej?

Har bara rfsu:s stickor hemma men om det digitala rekommenderas och anses bättre/lättare kan jag testa med det senare OM jag inte blir mer vetandes.

:)
  • Tigerkatten123
    Anonym (kanske) skrev 2019-03-04 17:41:47 följande:

Vilken dag i cykeln är du på? För ett positivt test tidigt i cykeln kan se ut så. Är det sent i cykeln kan det ju vara så svagt föratt du haft misfall dvs du får snart mens. Jätte svårt att svara på om det ska se ut så eller inte om man inte vet på vilken dag det är taget. För om du är ute efter ett klart positivt svar så nej då ska testet inte se ut så utan vid tydliga positiva svar ungefär i v.6 dvs två veckor efter förväntad mens i graviditeten så är kontrollstrecket lika starkt som teststrecket.

Det kan jag dessvärre inte svara på då min "mens" varit väldigt oregelbunden och knasig på senare tid. Har många graviditetssymptom vilket är en av anledningarna till att jag testar.

Om jag är gravid kan jag tänka mig att det antingen är en aning tidigt eller att jag är lite längre gången i graviditeten. Har hört någonstans att resultaten på gravstickor kan variera när i graviditeten man testar, vet dock ej om det stämmer.

• Anonym (KJ)
    Tigerkatten123 skrev 2019-03-04 22:44:16 följande:

Dåligt tålamod kanske... Hade hemma och testade därför. Spelar det verkligen så stor roll om det är morgonurin eller ej?

Har bara rfsu:s stickor hemma men om det digitala rekommenderas och anses bättre/lättare kan jag testa med det senare OM jag inte blir mer vetandes.

:)

Morgonurin, alt koncentrerad urin i minst 4 timmar, ger bäst resultat.

Digitala test visar gravid eller inte gravid, vilket ju är bättre än stickorna som (uppenbarligen) inte visar ett självklart svar.

Förstår dock inte vad du menar med att bli mer vetandes? Testen ovan är väldigt otydliga. Ett ser ut som spökstreck men kan även vara väldigt tidigt gravid eller väldigt tidigt missfall.

Så mitt råd är att ta ett digitalt test med morgonurin eller urin som varit i blåsan i minst 4 timmar, så får du mer klara besked.
  • Anonym (kanske)
    Tigerkatten123 skrev 2019-03-04 22:50:27 följande:
    Det kan jag dessvärre inte svara på då min "mens" varit väldigt oregelbunden och knasig på senare tid. Har många graviditetssymptom vilket är en av anledningarna till att jag testar.

Om jag är gravid kan jag tänka mig att det antingen är en aning tidigt eller att jag är lite längre gången i graviditeten. Har hört någonstans att resultaten på gravstickor kan variera när i graviditeten man testar, vet dock ej om det stämmer.

Så som ditt streck ser ut om man är gravid brukar det se ut om man testar ungefär 9- 10 dagar efter ÄL så då hgar du ändå haft mens ganska nyligen? För längre gången är du inte. Då skulle testet vara tydligt. Kan också tidigt i ett misfall och att du snart får mens. Svårt att säga vilket eftersom du inte vet var i cykeln du är. 

Det varierar enbart om man testar innan förväntad cike mens. Testar man efter sin förväntade mensdag får man alltid fina starka plus om man är gravid. 

• Tigerkatten123
    Anonym (KJ) skrev 2019-03-04 22:56:55 följande:
    Morgonurin, alt koncentrerad urin i minst 4 timmar, ger bäst resultat.

Digitala test visar gravid eller inte gravid, vilket ju är bättre än stickorna som (uppenbarligen) inte visar ett självklart svar.

Förstår dock inte vad du menar med att bli mer vetandes? Testen ovan är väldigt otydliga. Ett ser ut som spökstreck men kan även vara väldigt tidigt gravid eller väldigt tidigt missfall.

Så mitt råd är att ta ett digitalt test med morgonurin eller urin som varit i blåsan i minst 4 timmar, så får du mer klara besked.
    Vad menas med spökstreck? Innebär det att det kan ge antydan till streck men att det inte är giltigt för att det är svagt?
  • Tigerkatten123
    Anonym (kanske) skrev 2019-03-05 07:23:31 följande:

Så som ditt streck ser ut om man är gravid brukar det se ut om man testar ungefär 9- 10 dagar efter ÄL så då hgar du ändå haft mens ganska nyligen? För längre gången är du inte. Då skulle testet vara tydligt. Kan också tidigt i ett misfall och att du snart får mens. Svårt att säga vilket eftersom du inte vet var i cykeln du är. 

Det varierar enbart om man testar innan förväntad cike mens. Testar man efter sin förväntade mensdag får man alltid fina starka plus om man är gravid. 

Tack för dina svar och hjälpsamhet, jag får antingen avvakta eller som ovan nämnt ta ett digitalt test eventuellt boka in en gyntid.
Svar på tråden Är detta svagt positivt gravtest? (bild)