Inlägg från: Anonym (kanske) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kanske)

Är detta svagt positivt gravtest? (bild)

Vilken dag i cykeln är du på? För ett positivt test tidigt i cykeln kan se ut så. Är det sent i cykeln kan det ju vara så svagt föratt du haft misfall dvs du får snart mens. Jätte svårt att svara på om det ska se ut så eller inte om man inte vet på vilken dag det är taget. För om du är ute efter ett klart positivt svar så nej då ska testet inte se ut så utan vid tydliga positiva svar ungefär i v.6 dvs två veckor efter förväntad mens i graviditeten så är kontrollstrecket lika starkt som teststrecket.

• Anonym (kanske)
    Tigerkatten123 skrev 2019-03-04 22:50:27 följande:
    Det kan jag dessvärre inte svara på då min "mens" varit väldigt oregelbunden och knasig på senare tid. Har många graviditetssymptom vilket är en av anledningarna till att jag testar.

Om jag är gravid kan jag tänka mig att det antingen är en aning tidigt eller att jag är lite längre gången i graviditeten. Har hört någonstans att resultaten på gravstickor kan variera när i graviditeten man testar, vet dock ej om det stämmer.

Så som ditt streck ser ut om man är gravid brukar det se ut om man testar ungefär 9- 10 dagar efter ÄL så då hgar du ändå haft mens ganska nyligen? För längre gången är du inte. Då skulle testet vara tydligt. Kan också tidigt i ett misfall och att du snart får mens. Svårt att säga vilket eftersom du inte vet var i cykeln du är. 

Det varierar enbart om man testar innan förväntad cike mens. Testar man efter sin förväntade mensdag får man alltid fina starka plus om man är gravid. 

Svar på tråden Är detta svagt positivt gravtest? (bild)