• Anonym (Undrar)

Prata om snopp & snippa?

Jag undrar hur era barn i ålder 3-6 pratar om snoppar och snippor? Mina barn tycker det är ett av de roligaste ämnena att prata/skoja om, på samma sätt som de varit i kiss och bajs-åldern och tyckt sånt är kul. Jag har väl i vissa situationer när det är olämpligt att prata så, sagt till, men inte annars. Jag vet ju att det blåser över så småningom. Nu har vi föräldrar fått höra att det är onormalt att barn pratar om det. Vad har ni för erfarenhet?

• Svar på tråden Prata om snopp & snippa?
  • FtS70

Ett svar som inte borde behövas, men okej: det är inte onormalt.

• feeeeeeeee

Min 5åriga dotter tjatar om sin snippa hela tiden. Min 7åriga som gjorde det i 4-5årsåldern men har ledsnat nu. Jaaaaa det är normalt

• Anonym (Undrar)

Även om jag anser att det är en naturlig del i ett barns utveckling vill jag gärna att fler svarar med sina erfarenheter.

• Anonym (***)

Är detta en spinn-off från en annan tråd, som precis försvunnit? Du verkar själv tycka att det är normalt, men vill ändå ha en diskussion. 

• Anonym (Undrar)

Vet inte om någon annan tråd. Jag känner att jag är i stort behov av svar från andra föräldrar med erfarenhet, för att jag har hamnat i en situation där jag behöver stöttning i att det faktiskt är okej att barn använder sig av orden, även om jag själv tycker det, vill jag få höra det från andra.

• Anonym (ok)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-03-07 21:30:53 följande:
    Vet inte om någon annan tråd. Jag känner att jag är i stort behov av svar från andra föräldrar med erfarenhet, för att jag har hamnat i en situation där jag behöver stöttning i att det faktiskt är okej att barn använder sig av orden, även om jag själv tycker det, vill jag få höra det från andra.

Klart att det är okej att säga snopp och snippa, även om man såklart inte ska prata om könsorgan precis var, när och hur som helst. Vad är det för människor som inte tycker att det är okej?
  • Panduro
    Anonym (***) skrev 2019-03-07 21:25:13 följande:

Är detta en spinn-off från en annan tråd, som precis försvunnit? Du verkar själv tycka att det är normalt, men vill ändå ha en diskussion. 

Exakt min tanke. Den trådskaparen torde ju dock blivit avstängd.
Svar på tråden Prata om snopp & snippa?