• Skrollan16

    Snälla hjälp sgi

    Hej

    Jag är gravid, det var inte helt planerat o jag känner en sån oro för tillfället. Barnet är så välkommet men jag är så oförberedd. Blev uppsagd för några månader sedan o jobbar för tillfället hos min sambo. Jobbar heltid med löneadministration och har gjort det några månader. Nu har jag blivit sjukskriven för foglossning, kan knappt ta mig fram????Hur blir min sgi i nu? Hinner ju inte jobba heltid 6 mån om det inte blir bättre. Känner att jag sviker sambon på jobbet o hela vår ekonomi när barnet kommer.

  • Svar på tråden Snälla hjälp sgi
  • Anonym (Ä)

    Vadå sviker din sambo? Det är väl hans barn lika mycket som ditt så varför skulle det vara du som sviker honom bara för att det är du som bär barnet (och därmed får ta sjukskrivning för foglossning osv.)?

  • Skrollan16

    Jo, jag vet men känns som jag sätter honom i en tråkig situation. Han är väldigt förstående men är nog mest jag som är allmänt hormoniell just nu. Hur blir ersättningen någon som vet? Hur påverkar det kommande sgi?

  • Seven Costanza

    Hur länge arbetade du på förra jobbet? Var det en tillsvidareanställning? Anmälde du dig som arbetslös efter det jobbet, hur snabbt efter i så fall? Började du arbeta på nästa jobb inom tre månader? Är det en tillsvidareanställning du har nu?

Svar på tråden Snälla hjälp sgi