• Äldre 5 Mar 21:12
    835 visningar
    4 svar
    -1
    4
    835

    Flaskmatning på bb

    Har en liten fråga ang när ni va på förlossningen. BB.. Ni som gav flaska , bad ni personalen om hjälp varje gång eller fixade ni det själva? Isf hur då?

    Funderar nämligen hur vi ska göra med nästa (när vi nu lyckas)

    Ammade bara Alexander det första dygnet sen blev det flaska, o då ringde jag på klockan. O de fick komma in först för o fråga vad jag ville sen fick man vänta ca 15 min innan flaskan kom.. O då hade man en rättså förbannad bebis ????????????

    Så funderar om det finns så man kan fixa det sj eller hur ni gjort?

    Har ej bestämt ännu om jag ska amma eller flaskmata nästa..


    ★ Kewin 9/7-09 ★ Theo 9/1-13 ★ Oliwer 2/6-15 ★
  • Svar på tråden Flaskmatning på bb
  • Äldre 5 Mar 22:00
    #1

    Första barnet -06 så fanns det pulver, flaskor och vatten så man kunde hämta/blanda själv. Då fick bägge föräldrar stanna på bb så var ju smidigt att pappan hämtade och fixade flaskorna.

    Andra barnet -16 så var jag själv men då hade de färdigblandade tetror så var bara hämta och hälla upp. De kan ju stå i rumstemp.

  • Äldre 6 Mar 12:21
    #2

    Jag packade med mig eget, flaskor vattenkokare o pulver då amningen inte funkade med första barnet så ville ha som backup. Denna gången funkade amningen men sonen föddes så oss stor att vi var tvungna att tilläggsmata så då fick vi antingen blanda eget eller få av deras färdigblandade.

  • Äldre 6 Mar 12:21
    #3

    Jag packade med mig eget, flaskor vattenkokare o pulver då amningen inte funkade med första barnet så ville ha som backup. Denna gången funkade amningen men sonen föddes så oss stor att vi var tvungna att tilläggsmata så då fick vi antingen blanda eget eller få av deras färdigblandade.

  • Äldre 7 Mar 11:15
    #4

    Hej

    När jag var inne på BB sist så hade dom ett litet kylskåp på rummet. Där ställde jag tetrapack med bs1 som BB hade sedan fick jag en flaska som jag sköljde noga mellan gångerna. När det va dags att mata hälde jag upp de jag skulle ha sedan värmde jag de med att lägga flaskan under rinnande varmvatten. Men är ju inte alla sjukhus som har kyl på rummet. Hade kanske funkat om du har en liten kylbäg. Oöppnat tetrapaket kan förvaras i rumstemperatur. Nog lättast att prata med dom på BB hur du vill ha det.

Svar på tråden Flaskmatning på bb