• Anonym (Stumpan)

Behöver råd

Jag har varit tillsammans med en kille i sex månader. Efter tre månader var han otrogen med sitt ex. Dom träffades två gånger.

Efteråt har han verkligen ångrat sej. Säger att han har förstått hur mycket jag. Etyder för han. Han har kämpat för att få mej till aka. Och jag tog han tillbaka. Men nu är det så att hans ex börjat ta kontakt med mej och berätta saker sen dom bar ihop. Tex att han inte alltid var snäll mot barnen. Och hon säger att jag aldrig kommer få någon relation till dom. Men saken är ju det att dom är vuxna och bestämmer ju det själv. Hon påstår också att hon och min pojkvän fortfarande träffas. Jag har ifrågasatt mitt pojkvän och han säger att så är det inte. Hon vill bara förstöra mellan oss. Men jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Dom har ju träffats tidigare.

Jobbigt när man har tappat förtroendet. Vad skulle ni göra. Behöver råd.

• Svar på tråden Behöver råd
  • Anonym (Ciao)

Jag tycker det faktum att hon kontaktar dig för att berätta massor av negativa saker låter väldigt mycket som att hon försöker förstöra för er. Det är ju troligare att hon är desperat och vill förstöra om det är så att hon är maktlös och inte har något i flytande på honom. Så det är verkligen mycket möjligt att de inte träffas och att hon bara tar till allt hon kan för att komma ur sin dåliga sits. Hon kanske tror att hon kan få tillbaka honom om hon lyckas få er att göra slut?

• Anonym (Ciao)

Jag skulle tänka igenom om det verkar rimligt. Tror du att han skulle ens haft möjlighet att träffa henne nu? Hur fick du reda på det när han var otrogen? Om du känner att han känns genuin och trovärdig nu, men att sist det hände så kanske du märkte tydligare att saker inte stod rätt till eller att han kändes skyldig på sättet den gången.

Om du kommer fram till att du väljer att lita på honom, och att du tror att hon bara försöker förstöra, så sluta ha kontakt med henne och gå vidare med era liv, tillsammans. Man kan aldrig vara helt trygg i kärlek, man behöver alltid tillit. Jag har också förlåtit otrohet och det upprepades inte efter det.

• Anonym (...)

Tyvärr kan man aldrig lita på vad gamla ex säger, speciellt inte om barn är inblandade.

Tror hon försöker sabba ert förhållande, sen är det väl oklart om hon gör det för att hon vill berätta sanningen för dig om killen (Om det nu är sant det hon säger) för att "skydda dig mot honom" eller om det bara är skitsnack. Eftersom han var otrogen ganska nyligen skulle jag tro att det mest är för att sabba för er.

• Anonym (Stumpan)

Hon har även kvar bilder på sin fb där hon och min pojkvän pussas. Har man kvar sånt på sin fb när man vet att han har en ny flickvän? Allt verkar väldigt konstigt

• hellothere87

Han har ju redan bedragit dig två gånger under ert korta förhållande. Vad får dig att tro att han inte håller på fortfarande? Det låter mer som att du är ett långvarigt tröstknull som han kommer dumpa när han är stark nog.

• Anonym (Ciao)

Alltså sådana bilder kan hon ju också ha kvar av samma anledning, att hon vill ha tillbaka honom och vill förstöra för er?

• Anonym (Stumpan)

Han har verkligen fått kämpa för att få mej tillbaka. Och han har gjort det länge. Skulle han inte ha känslor för mej så skulle han väl inte kämpa så.

Han har blockat sitt ex överallt och även jag. Men innan har hon tagit kontakt med mej tre gånger och även hennes syster. Hon måste ju ha allvarliga problem med sej själv.

• Anonym (man)
    Anonym (Stumpan) skrev 2019-03-06 12:10:40 följande:

Han har verkligen fått kämpa för att få mej tillbaka. Och han har gjort det länge. Skulle han inte ha känslor för mej så skulle han väl inte kämpa så.

Han har blockat sitt ex överallt och även jag. Men innan har hon tagit kontakt med mej tre gånger och även hennes syster. Hon måste ju ha allvarliga problem med sej själv.

Men varför stirrar du dig blind på om han har eller inte har känslor för dig?

Vad spelar det för roll om han har känslor för dig om han ändå inte behandlar dig med respekt och springer omkring och knullar andra?

Om hon nu är så störd, varför valde han att ligga med en sån störd person och vad säger det om honom?
  • hellothere87
    Anonym (Stumpan) skrev 2019-03-06 12:10:40 följande:

Du verkar rätt slut i huvudet själv. Hatar du dig själv så mycket att du inte ser hur keff denna "relation" är?
Svar på tråden Behöver råd