Hur mycket ska jag delta?
Detta bestämmer du och din man. Det är inte svårare än så. Vill du och det finns möjlighet att gå med på tex avslutning så gör det, om barnen också vill. (ibland är det så trångt så att skolorna informerar om att bara de närmaste får komma, eller bara ett visst antal). Vill du inte, ska du inte behöva känna ett krav, å andra sidan.
Jag har aldrig varit med på mina bonusars avslutningar, men de har heller inte förväntat sig det. Förr bodde de varannan vecka och deras båda föräldrar har i princip nästan alltid gått på allting båda två. Nu är det annorlunda: de bor hos oss på heltid så jag känner att jag kan kliva in mer vid behov. Det har inte hänt än, mer än att jag tittat på en del av deras fritidsaktiviteter, och då vid tillfällen då jag vetat att mamman inte skulle dyka upp. Vi har en jättemysig familj så jag vet att barnen bara skulle tycka det var kul, men de är inte vana vid att jag hakar på. Nu när det är som det är med deras mamma så kanske de skulle uppskatta det mer.
Det märks nog mer här hemma, att jag är en delaktig vuxen, än att jag går på skolavslutningar.