Inlägg från: Anonym (Hanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hanna)

Har du lyckats bli fri från ditt nässpraysberoende?

Anonym (Fd däbbd) skrev 2019-03-07 16:07:31 följande:

Nasonex heter räddaren, i kombination med Nozoil.

Räddade mig ur ett mer än tjogoårigt beroende.

Håller med. Nasonex har hjälpt mig varje gång!
  • Anonym (Hanna)

Man kan göra ett ärligt försök med Nasonex och prova. Fungerar inte det så kan man få hjälp på en öron-näsa halsmottagning med en behandling där man bränner näsmusslorna för att minska täppthet. Att använda en flaska otrivin på 2 dagar är bland det värsta jag har hört och jag har träffat många nässpraysberoende när jag jobbade på önh-mottagning

• Anonym (Hanna)
    Anonym (Hjälp) skrev 2019-03-08 07:44:39 följande:

Oj, trodde ändå det var ganska normalt att använda en flaska på två dagar som beroende. Får ju fullständigt panik när man inte kan andas. :(

Idag är det dag 3 helt utan nässpray. Köpte olja igår. Är inte ens lite bättre :( någon som vet på ett ungefär hur lång tid det kommer ta ?

Men kör du med Nasonex också? Nasonex tar några dagar innan den hjälper. Jag har alltid kört både Nasonex och otrivin tills dess att Nasonex en hjälper. Då har jag märkt att jag plötsligt inte behöver otrivinen längre
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Hjälp) skrev 2019-03-08 11:11:06 följande:

Nej jag använder ingenting. Vill bara bli av med allting! Det Står att nasonex är för allergi, vilket jag ej har.

Blir man inte beroende av den Då?

Nasonex hjälper också vid allergi, men verkar avsvällande på lång sikt. Man blir inte beroende av den. Rekommenderar den varmt
Svar på tråden Har du lyckats bli fri från ditt nässpraysberoende?